کد خبر: ۳۷۵۵۵۶
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲

علم‌الهدی: باید در دهان آمریکا کوبید/مردم دنبال لباس ترکیه‌ای، چینی و ژاپنی نروند

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که آخرین تیر آمریکا استحاله انقلابیون است، گفت: اگر این‌جا امریکا را ناامید کنیم، قدرت انقلاب اسلامی جهان‌گیر می‌شود و حضرت ولی عصر(عج) ظهور خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی امام جمعه مشهد، آیت‌الله «علم‌الهدی» در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام اظهار کرد: فرمایشات ایشان راهبردیِ اصولیِ بود.

وی خطاب به نمازگزاران افزود:  برادران و خواهران، برخورد ما با فرمایشات مقام معظم رهبری نباید برخورد با کلام یک رهبر، تحت‌عنوان یک موعظه و نصیحتی باشد که صرفاً به‌عنوان موعظه صادر شده است، بلکه باید برخوردمان با فرمایشات ایشان یک برخورد دو بعدی باشد، بعد اول، شناخت آن‌چه ایشان می‌فرمایند به عنوان یک «واقعیت قطعی» است و بعد دوم شناخت به عنوان یک تکلیف است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی ادامه داد: فرمایشات ایشان را همه شنیده‌ایم و من نمی‌خواهم جملات ایشان را تکرار کنم و یا در توضیح مطالب ایشان چیزی عرض کنم. بنده فقط می‌خواهم امروز یک کلمه ایشان را در این‌ نماز جمعه برای شما برادران و خواهران تحلیل کنم. 

علم الهدی یادآور شد: ایشان در ابتدای فرمایشات‌شان فرمودند «کشور امروز در یک موقعیت خاص و شرایط خاصی است، این موقعیت خاص یعنی چه، آیا دشمنی آمریکا، روابط بین‌الملل جهانی و مشکلات اقتصادی داخل کشور موقعیت خاص است؟

وی با بیان این‌که روزی که انقلاب ما به پیروزی رسید، دست امریکا از این کشور قطع شد اما امروز مسئله ما با امریکا، مسئله قطع شدنِ دست امریکا از یک کشور نیست، گفت: بلکه مساله زندگی امریکا به‌عنوان یک مستکبر جهان‌خوار در روی کره زمین است، امروز اینگونه نیست که ما در خط استکبارستیزی خود داریم با امریکا دشمنی می‌کنیم، بلکه دشمنی از ناحیه آمریکاست. چون زندگی امریکا، حیات و عمر جهان‌خواری او روی کره زمین بستگی به براندازی ما دارد تا زمانی که آمریکا ما را براندازی نکند، نمی‌تواند زندگی‌ کند، یعنی مسئله دشمنی از آن ناحیه است. 

امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که استکبارستیزی وظیفه و تکلیف شرعی ماست، اما برخورد از ناحیه دشمن آغاز شده و امروز به این‌جا رسیده است، گفت: 37 سال پیش امریکا یک مملکت را از دست داد، امروز اصلاً زندگی و حیات امریکا به این مسئله بستگی دارد که این نظام نباشد. 

علم‌الهدی با بیان رویکرد‌های چهارگانه ایالات متحده در قبال نظام جمهوری اسلامی، طی 4 دهه گذشته اظهار کرد: مبارزه آمریکا با ما در این 37 سال، 4 دوره داشته و هم‌اکنون وارد دوره چهارم شده است، دوره اول تهدیدات امریکا دوره خشونت بود. امریکا با جنگ، ترور، کودتا و طرح‌های مختلفِ خشن با ما مقابل شد و امام بزرگوار ما در تمام این تقابلات به‌نحوی مسئله را مدیریت کردند که ایران در عرصه نظامی و در عرصه برخورد خشن به‌صورت یک قدرت بازدارنده برای امریکا مطرح شد.

وی تلاش آمریکا برای انزوای سیاسی ایران را رویکرد خصمانه دوم این کشور در قبال ایران دانست و افزود: دوره دوم تهدید امریکا، مهار کردن ما و منزوی‌سازی سیاسی ما بود که این دوره، دوره دولت سازندگی و دولت اصلاحات بود. در این دو دولت، امریکا روی این کار کرد که انقلاب ما را مهار کند تا ما از اصول انقلابی خودمان دست برداریم و سبک زندگی و سیستم کشورداری ما را از یک نظام انقلابی به یک نظام غیر انقلابی تغییر دهد و در این دوره شاهد صمیمیت‌های مضر و خطرناک دولت‌های ایران با دولت عربستان بودیم. 

امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکا با توسعه اقتصادی مبتنی بر الگوی غربی در دوره دولت سازندگی و توسعه سیاسی آن هم با الگوی لیبرال دموکراسی در دولت اصلاحات، به صورت دو تبر بر دو طرف ستون انقلاب وارد شد و همه این‌ها  توطئه امریکا بود برای این‌که انقلاب اسلامی را مهار کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی دوره تحریم‌های اقتصادی را سومین دوره از رویکرد خصمانه امریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی خواند و گفت: دوره سوم تهدید امریکا، تحریم‌های اقتصادی بود که معیشت و سفره ما را هدف قرار داد که هنوز هم ادامه دارد و می‌خواهد این گونه  با تحریم اقتصادی ما را از پای درآورده و به زبونی، ضعف و تسلیم در برابر استکبار جهانی وا دارد که باز مقام معظم رهبری با طرح ابتکاری اقتصاد مقاومتی اصرار دارند که در این عرصه هم دقیقاً امریکا را مهار کنند و برای ما قدرت بازدارندگی به وجود آورند.

وی تصریح کرد: اگر مسئولین گوش به حرف رهبری بدهند، مردم ما اقتصاد مقاومتی مقام رهبری را جدی بگیرند و دنبال لباس ترکیه‌ای، چینی و ژاپنی و کالای خارجی نروند، مسئولان امنیتی و سپاه قهرمان ما حاضر شوند دروازه‌های مملکت را به روی قاچاق ببندند و دستگاه‌های تولیدی ما به کار بیفتند که اقتصاد مقاومتی عمل شود، این‌جا هم باز ما در مقابل امریکا بازدارنده خواهیم شد، اینها سه دوره بود و امروز امریکا وارد دوره چهارم تهدید خود شده است.

علم‌الهدی با اشاره به رویکرد فعلی آمریکا در قبال ایران اظهار کرد: دوره چهارم تهدید امریکا این است که انقلابی بودن و انقلابیون را در کشور استحاله کند، انقلابی بودن را از بین ببرد و انقلابیون را در عرصه‌های نظام، خصوصاً در یک نهاد قوی مثل سپاه استحاله کند تا دیگر انقلابی نباشند و از انقلاب دست بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: ممکن است برخی سودجویان سخنان مرا را با غرض‌ورزی، حمله به دولت‌مردان بدانند، اصلاً طرف قضیه ما هستیم، این‌قدر سراغ مسئولین و دولت نروید. آن‌ها هم بخشی از ما هستند اما در رأس این سوژه آمریکاست که می‌خواهد اول انقلابی بودن را در آن‌ها استحاله کند، بعد هم بیاید سراغ انقلابی بودن شما تا بعد در سپاه و بسیج هم انقلابی بودن استحاله شود.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: اگر انقلابی بودن استحاله شود دو نتیجه دارد که  نتیجه اول آن این است که دیگر نظریات، رهنمودها و راهبردهای رهبری در مملکت اجرا نشود، نتیجه دیگر این‌که برای خود رهبری یک تعارض پیش بیاید بین این‌که روی راهبردها و رهنمود‌های‌شان ـ که ضد انقلاب از آن تعبیر به منافع شخصی رهبر می‌کندـ بایستند و یا نظام را حفظ کنند، چرا که در این صورت اگر بخواهند روی این مسائل ایستادگی کنند، اصل نظام در خطر می‌افتد و رهبری باید تنازل کنند. 

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در مقابل تهدید چهارم امریکا باید ایستاد، مقابله کرد، برخورد کرد و در دهان آمریکا کوبید، چون این دیگر آخرین تیر او است، اگر این‌جا امریکا را ناامید کنیم، قدرت انقلاب اسلامی جهان‌گیر می‌شود و حضرت ولی عصر(عج) ظهور خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
2
من لباس ترک میخرم چون راضی هستم ....
erteash
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
احسنت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
1
سایت افتاااااب!! چه لزومی داره تو سایتتون بذارید؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
1
علما همه رو به راه راست هدایت کنند خیلی بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
3
ايشان در سالهاي طلايي احمدي نژاد هم توصيه فرموده بودند مردم اشكنه بخورند و عكس ناهار با يك گوسفند بريان و كباب شده هم در همان زمان چاپ شده بود
دو صد گفته چون نيم كردار نيست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
1
من هم بلدم
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
آمریکا و نظام سلطه نمی توانست بپذیرد ایران ، از وابستگی آزاد شود به همین دلیل تلاش می کند تا شرایط را به قبل از انقلاب بر گرداند و برای این مساله در کنار توطئه های مختلف، خط نفوذ را نیز فعال کرد.در حال حاضربرخی در همان مسیر شوروی حرکت می کنند و این حرکت اتوبان سازی برای دشمن است، در عرصه فرهنگی برای دشمن اتوبان ساخته ایم، یک جنگ نرم تمام عیار علیه همه هویت ما در جریان است اما گویا برخی متوجه این ماجرا نیستند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین