کد خبر: ۳۷۶۲۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

بازدید مرادخانی از دبیرخانه‌ی جشنواره‌ی تئاتر عروسکی، آیین رونمایی دو مستند و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر در تاریخ 31 خرداد ماه است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی، روز گذشته 30 خرداد ماه جاری با حضور در خانه عروسک در جریان اقدامات و برنامه های دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک قرار گرفتند.

در ادامه گزارش روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی آمده است؛ مرضیه برومند دبیر شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک در این بازدید گزارشی کوتاه از اقدامات دبیرخانه جشنواره در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی ، ارتباط مستقیم و مستمر با هنرمندان تئاتر عروسکی تهران و شهرهای مختلف کشور ، روند تولید و انتخاب آثار متقاضی حضور در جشنواره بیان کرد. 

وی در بخشی از این جلسه مشکلات هنرمندان تئاتر عروسکی و کاستی های موجود در زمینه مالی را تشریح کرده و از اقدامات انجام شده برای جذب اسپانسر گفت.

این کارگردان و نویسنده تئاتر با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره و عملکرد آن در تئاتر و بر هنرمندان دیگر شهرهای کشور، برنامه ریزی برای گسترش فضای عروسکی در کل شهر را مورد تاکید قرار داده و از وعده همراهی نهادهای فرهنگی و هنری همچون وزارت ورزش و جوانان ، شهرداری تهران ، صدا و سیما و... در برگزاری جشنواره خبر داد.

علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار با آرزوی موفقیت برای مرضیه برومند و دستاندرکاران شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تاکید کرد که اقدامات لازم جهت رفع مسائل اجرایی و نگرانی های دبیر جشنواره در اولین فرصت انجام پذیرد.

مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی نیز ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در این حوزه حضور مرضیه برومند را فرصت مغتنمی دانست که باعث دلگرمی خانواده تئاتر عروسکی در تهران و شهرهای مختلف کشور شده است.

وی تلاش و پیگیری مرضیه برومند را نوید بخش رشد کیفی جشنواره در این دوره دانست.

بخش دیگر این جلسه به بیان اقدامات بخش بین الملل جشنواره ، جزئیات برنامه های دبیرخانه برای هر بخش و آیین های افتتاحیه و اختتامیه اختصاص یافت.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز از بخش های مختلف خانه عروسک و فعالیت های آن بازدید کرده و در جریان مشکلات این پایگاه تئاتر عروسکی نیز قرار گرفت.

آیین دیدار مستندهای شاعران مشروط و شهرآشوب

 مراسم آیین دیدار مستندهای «شاعران مشروطه» و «شهرآشوب» هردو از ساخته‌های امیر فرض‌اللهی روز چهارشنبه دوم تیرماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ در محوطه باغ فردوس موزه سینما با امضای پوستر فیلم توسط عوامل سازنده و میهمانان آغاز می‌شود و سپس از ساعت ۲۱ و بعد از صحبت‌های کوتاه کارگردان فیلم و عوامل، دو مستند «شاعران مشروطه» و «شهرآَشوب» برای حاضرین به نمایش درمی‌آیند..

««شاعران مشروطه» فیلمی درباره نخبگان، شاعران و روزنامه‌نگاران مبارز دوره مشروطه است.خوانش گفتار متن فیلم با سیداحمد نگهبان است و تدوین آن‎را‎ زهره احمدی توچایی برعهده دارد.

«شهر آشوب» دیگر مستند امیر فرض‌اللهی که قرار است از دوم تیرماه در گروه هنروتجربه اکران شود، مستندی اجتماعی است.موضوع این مستند واکاوی در ریشه‌های پشت‌نویسی بر ماشین‌ها در تاریخ ادبیات و فرهنگ عامه ایران است.

از عوامل این مستند می‌توان به احمد نگهبان(گوینده گفتار متن)،ایمان زربخش(تدوین) و مزدک سلطان‌محمدی (فیلم‎بردار) اشاره کرد.

  تمدید مهلت ارسال آثار به یک رویداد 

با توجه به درخواست هنرمندان، مهلت ارسال آثار به سومین دوره مسابقه نمایشنامه نویسی (بازي نامه نويسى)کانون نمایش‌های آیینی وسنتى تا پایان مردادماه سال جارى تمدید شد.

کانون نمایش ­های آیینی و سنتی اداره کل هنرهای نمایشی، سومین دوره مسابقه نمایشنامه ­نویسی (بازی­‌نامه نویسی) را به منظور گسترش ادبیات نمایشی ملی، برگزار می‌کند و با توجه به اقبالی که از این جشنواره از سوی هنرمندان شده است و درخواست‌های مکرر آن ها مهلت ارسال آثار برای شرکت در این رویداد تا پایان مردادماه تمدید شد.پیش از این مهلت شرکت در این جشنواره 30 خردادماه اعلام شده بود.

آثار برگزیده بدون ارزیابی متون به بخش انتخاب آثار جشنواره نمايشهاى آيينى وسنتى درسال١٣٩٦راه پیدا می‌کنند.

مطابق فراخوان در این مسابقه نمایشنامه‌هایی که براساس شاخص‌های نوشتاری یکی از گونه‌های شناخته شده نمایش‌های آیینی و سنتی ایرانی مانند تعزیه، شبیه مضحک، تقلید و تخت حوضی، سیاه بازی، بقال بازی، عروسکی سنتی- خیمه شب بازی، جی جی بی جی، صندوق بازی، خم بازی - بازی­‌های نمایشی زنانه، نقالی، پرده­ خوانی و ... نوشته شده باشند به رقابت می پردازند.

سومین مسابقه بازی‌نامه نویسی در دو بخش ویژه و آزاد برگزار می‌شود. در بخش ویژه نمایشنامه‌های متاثر از آثار نظامی گنجوی و عطار نیشابوری مورد نظر خواهند بود.

نمایشنامه‌ها نباید پیش از این چاپ شده باشند. هر نمایشنامه‌نویس تا سه اثر خود را می تواند براى حضور دراين رقابت ارسال نمايد. اثار برگزیده در گرایش‌های مختلف تا سقف ۵ میلیون تومان جایزه دریافت خواهند کرد.

 براساس فراخوان مذكور،آثار برگزیده این مسابقه در اولویت انتخاب برای هجدهمین جشنواره نمایش­‌های آیینی و سنتی خواهند بود.

نمایشنامه نویسان می‌توانند با تکمیل فرم تقاضای حضور و ارسال سه نسخه از نمایشنامه تایپ شده در محیط WORDروی لوح فشرده، خلاصه سوابق هنری در یک صفحه A۴تایپ شده و خلاصه نمایشنامه در یک صفحه A۴ تایپ شده در این مسابقه شرکت کنند.

نشانی دبیرخانه در تهران، خیابان انقلاب، خیابان رازی، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کوربن، شماره ۱۸، طبقه اول، کانون نمایش هایی آیینی سنتی واقع شده است.

مهلت ارسال آثار به جشنواره «فیلم کوتاه مدرسه» تمدید شد

دبیرخانه چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه در پی درخواست و استقبال دانش‌آموزان از بخش‌های مختلف جشنواره، زمان ارسال اثر را تا پایان تیرماه تمدید کرد.

به گزارش ایسنا،در پی استقبال و درخواست‌های مکرر مدارس و دانش‌آموزان مبنی بر تمدید مهلت ارسال آثار به چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مدرسه، دبیرخانه این جشنواره در اطلاعیهای این زمان را تا پایان تیرماه تمدید کرد.

طبق این اطلاعیه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 31 تیرماه است و از دانش‌آموزان هنرمند و مستعد درخواست می شود تا با توجه به زمان مناسب در نظر گرفته شده، نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند. گفتنی است تاکنون بیش از 400 اثر در بخش‌های مختلف به دبیرخانه چهارمین دوره این جشنواره ارسال شده است.

دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار، به سایت این جشنواره به آدرس Honaroma.ir مراجعه کنند.

این جشنواره در 5 بخش فیلم‌‎های داستانی، مستند، علمی-آموزشی، انیمیشن و تیزر تبلیغاتی و با موضوع آزاد برای تمام دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

چهارمین جشنواره فیلم مدرسه در راستای طرح شهاب وزارت آموزش و پرورش و با هدف شناخت و هدایت دانش‌آموزان هنرمند و مستعد هنر به منظور پرورش استعدادها توسط مجامع اصلی هنری در سطح کشور، توسط موسسه «هنروما» و با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

"خواهران پاپن" به صحنه می‌روند

نمایش "خواهران پاپن" به کارگردانی مریم مالمیر از 10 تیرماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می رود.

نمایش "خواهران پاپن" نوشته و کار مریم مالمیر اجراهای عمومی خود را از 10 تیرماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان آغاز می‌کند. این اثر اقتباسی از نمایشنامه "کلفت‌ها" نوشته ژان ژنه است.

"خواهران پاپن" بر اساس داستانی واقعی است که روایت‌گر داستان دو خواهری کلفتی است که خانم خانه‌ای که در آن کار می‌کنند را با وسایل آشپزخانه به قتل می‌رسانند.

ساناز روشنی، مونا سهراب‌حقیقت و رکسانا قاری بازیگران این نمایش‌اند. همچنین الهام خضری‌پور طراح صحنه و لباس، نگین بصیری طراح گریم، پردیس پرمون دستیار کارگردان، آرزو رفیعی منشی‌صحنه، مهران افشاری ساخت تیزر، مهناز سلیمان نژاد طراح پوستر، امیر قالیچی تبلیغات مجازی دیگر عوامل اجرایی این اثرند.

نمایش "خواهران پاپن" نوشته و کار مریم مالمیر 10 تا 30 تیرماه ساعت 21 به مدت 45 دقیقه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.

مشارکت شهرداری و وزارت بهداشت در تولید آثار با موضوع سلامت

موسسه تصویر شهر و جشنواره فیلم سلامت در تولید آثاری با مضمون سلامت مشارکت و همکاری خواهند کرد.

به گزارش روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم سلامت، سید علی احمدی مدیرعامل موسسه تصویر شهر و دکتر ابراهیم داروغه زاده دبیر نخستین جشنواره فیلم سلامت در نشستی مشترک، بر تعامل دو سویه در راستای تولید فیلم هایی با مضمون سلامت تاکید کردند.

همچنین در این دیدار بر ساخت فیلم های سلامت اجتماعی و شهری به عنوان یکی از ضرورت های جامعه تاکید شد.

استفاده از ظرفیت های مشترک طرفین و به اشتراک گذاشتن امکانات و توانایی های موسسه تصویر شهر و آوای هنر سلامت از دیگر مباحث مورد تاکید در این جلسه بود.

سیدعلی احمدی، تهیه کننده برنامه پر مخاطب خندوانه، همچنین ضمن حمایت از بخش مردمی جشنواره فیلم سلامت عنوان کرد که برنامه خندوانه تا کنون تلاش کرده است علاوه بر ایجاد اوقات شاد و سرگرم کننده، در حوزه های مختلف فرهنگ سازی کند و با توجه به اهمیت بحث سلامت، این برنامه در کنار جشنواره فیلم سلامت در حد امکان و توان نسبت به توسعه فرهنگ سلامت در جامعه تلاش خواهد کرد.

پیش از این نیز شهرداری تهران با وزارت بهداشت با برگزاری کمپین شهروند سالم که نسبت به پیام های سلامت با طرح های گرافیکی و نمایش آن در بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی سطح شهر تهران همکاری مشترکی داشته اند.

نخستین جشنواره فیلم سلامت 30 مرداد تا اول شهریور به دبیری ابراهیم داروغه زاده برگزار خواهد شد.

نمایش «عشق دیوانه‌وار» در خانه هنرمندان ایران
 
فیلم «عشق دیوانه‌وار» در پلک تهران به نمایش درمی‌آید.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در ادامه برنامه‌های سینماتک خانه هنرمندان ایران، سی و سومین نشست پلک تهران با عنوان چهره‌ی هنرمند-سینما به نمایش فیلم «عشق دیوانه‌وار» به کارگردانی جسیکا هاوسنر اختصاص دارد.

در این برنامه که چهارشنبه 2 تیر در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود، محمود حدادی و محمد رضا اصلانی به سخنرانی خواهند کرد.

در خلاصه این فیلم آمده است: برلین، عصر رمانتیک. شاعر جوان هنریش آرزویی عجیب دارد و همچنین باید پسر عموی شکاک‌اش را متقاعد کند که در یک عهد خودکشی به او ملحق شود و …

در این فیلم کیرستین فریدل به ایفای نقش می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، فیلم «عشق دیوانه‌وار» چهارشنبه 2 تیر ساعت 16:30 در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آید.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۱
0
0
دشمنان دست‌ به‌دست هم داده‌اند تا تهاجم سنگینی علیه کشور اعمال کنند و با توجه به شکست آنها در تهاجم نظامی و اقتصادی در حال حاضر تهاجم فرهنگی را در اولویت قرار داده‌اند و وظیفه صدا و سیما ایستادگی تهاجمی نسبت به نقاط ضعف دشمنان است نباید فرهنگ رسانه ای غرب به صورت ناآگاه در مسئولان صداو سیما نفوذ کند و رسانه ملی به تقلید از رسانه‌های غربی به تولید محتوا و برنامه بپردازد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین