کد خبر: ۳۷۷۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

فوتوالی ایران به ریو می‌رود

رییس فدراسیون انجمن های ورزشی از حضور تیم فوتوالی ایران در برزیل همزمان با بازیهای المپیک ریو خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: تیم فوتوالی ایران به واسطه بازی‌های خوبی که در تورنمنت جهانی در تایلند داشت به عنوان یکیفوتوالی ایران به ریو می‌رود از دو نماینده آسیا در جام جهانی برزیل شرکت خواهد کرد.

وی افزود: مسابقات جام جهانی برزیل در زمانی بین بازی‌های المپیک و بازی‌های پارالمپیک از 6 تا 10 شهریور برگزار می شود. تایلند دیگر نماینده آسیا در این مسابقات خواهد بود.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با تاکید بر اینکه این فدراسیون، فدراسیونی با پوشش بالاست گفت: در این فدراسیون 16 انجمن و 41 رشته فعالیت می‌کنند که غیر از رشته های فوتوالی و موج سواری،بقیه رشته ها در دو بخش مردان و زنان فعال هستند.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه اعتبارات فدراسیون های ورزشی علیرغم افزایشی که داشته بازهم بسیار کم است ، ادامه داد: بودجه فدراسیون ها در سال 1383 رقمی حدود 4 میلیارد بود و اکنون رقمی حدود 150 میلیارد شده است اما بازهم می بینیم که این کمبود احساس شده است.

وی در مورد فعالیت های فدراسیون انجمن های ورزشی گفت: سعی کرده‌ایم تا نگاه دولتی بودن و منتظر اعتبارات دولتی بودن را از انجمن ها برداریم و کمک کنیم تا آنها به شکل یک NGO فعالیت کنند. ما بیشتر نقش حمایتی و نظارتی داریم.

علیپور با اشاره به اینکه این فدراسیون در جذب حامیان مالی موفق بوده است گفت: ما سال گذشته از 18 اعزامی که داشتیم 14 اعزام توسط اسپانسرها بود که این عملکرد خیلی خوبی است.

وی گفت: بودجه دولتی فدراسیون در سال 94 رقمی حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان از سوی وزارت ورزش و 400 میلیون تومان از سوی کمیته ملی المپیک بود اما رقمی که از اسپانسرها توانستیم جذب کنیم حدود 3 میلیارد تومان بود.

علیپور گزارشی از عملکرد فدراسیون در حوزه های برگزاری اردوها، برگزاری دوره های آموزشی، اعزام های برون مرزی و قبول میزبانی های بین‌المللی ارائه کرد و گفت: در این فدراسیون هیچ روزی نیست که یک تیم در اردو نباشد و اردو نداشته باشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین