کد خبر: ۳۷۷۷۰۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
سوءاستفاده سیاسی تندروها از یک حادثه علیه دولت روحانی

تلاش دلواپسان‌ایرباس برای ربط‌دادن مرگ‌سربازان به خرید‌هواپیما!

در حالی که دولت ایران قرار است پول هواپیماهای خریداری شده را قسطی بپردازد عده‌ای در تلاشند تا با استفاده از احساسات عمومی، مرگ سربازان را به خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ ارتباط دهند!
آفتاب‌‌نیوز :
پس از حادثه تلخ مرگ سربازان در اثر واژگونی اتوبوس در محور سیرجان ـ نی‌ریز، برخی به جای بررسی عوامل اصلی بروز حادثه، دوباره با ربط تلاش دلواپسان‌ایرباس برای ربط‌دادن مرگ‌سربازان به خرید‌هواپیما!و بی ربط هجمه‌ها به اقدام وزارت راه و شهرسازی در خرید هواپیما را آغاز کردند و این حادثه غمبار بهانه‌ای شد تا دوباره موجی از انتقادها به تشریفاتی بودن خرید هواپیما و لزوم توجه بیشتر به جاده‌ها راه بیافتد. این افراد  استدلال می‌کنند که به جای خرید هواپیما باید جاده‌های کشور نوسازی می‌شد. این در حالی است که هواپیماهای مسافربری که قرار است به کشور وارد شوند به تدریج و تا سال 2025 به ناوگان هوایی کشور ملحق شده و پولی که برای خرید آن‌ها لازم است، به صورت قسطی از منبع درآمدی خود هواپیما پرداخت می‌شود.

به گزارش آفتاب‌نیوز، بدون شک باید در مرحله اول علت این سانحه که باعث شد خانواده‌های چندین نفر از سربازان وطن داغدار شوند بررسی شود در همین رابطه، سرهنگ حمیدی رئیس پلیس راه گفت: راننده در گردنه نرسیده به نی‌ریز با ترمزهای پی در پی سبب می‌شود تا ترمز اتوبوس عملکرد خود را از دست بدهد. وی افزود : همیشه عامل انسانی بیشترین سهم را در بروز تصادفات داشته است.

هم‌چنین ایرج حریرچی قائم مقام وزارت بهداشت در رابطه با این حادثه گفته است: راننده به جای این که 40 سرباز را سوار کند 45 سرباز سوار کرده بود ضمن این که 8 نفر مسافر قاچاق نیز داشته که این مسافران قاچاق در کنار باک و صندوق اتوبوس جایگیر شده بودند.

وی افزود: یکی از سربازان که زنده است می گوید راننده پیرمردی 70 ساله بوده وقتی اعتراض کردیم که چرا تند می‌روی به ما توهین کرده است. تا اینجا مشخص است که مقصر اصلی در این واقعه ناگوار عامل انسانی بوده و وقوع این حادثه به علت تخلفات راننده اتوبوس صورت گرفته است.

در ادامه شروع دوباره هجمه‌ها به خرید هواپیما و اختصاص میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور برای بروزرسانی ناوگان هوایی، عنوان شد که این سرمایه گذاری باید در جاده‌ها انجام می‌گرفت.

صد البته که بهبود وضعیت جاده‌های کشور باتوجه به حجم تردد در آن‌ها لازم و ضروری است، اما نکته‌ای که فراموش شد اینجاست که خرید هواپیماهای مسافربری، از طریق فاینانس‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد و طبق گفته اصغر فخریه کاشان، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل، دولت تضمین مالی برای خرید هواپیما نمی‌دهد.

هواپیماهای مسافربری که قرار است به کشور وارد شوند به تدریج و تا سال 2025 به ناوگان هوایی کشور ملحق شده و پولی که برای خرید آن‌ها لازم است، به صورت قسطی از منبع درآمدی خود هواپیما پرداخت می‌شود، پس اینکه گفته می‌شود میلیاردها دلار از منابع ارزی کشور صرف خرید هواپیما شده، یک ادعای نادرست است.

پس بهتر است به جای سیاسی‌کاری در حادثه‌ای که باعث داغدار‌شدن نه فقط خانواده‌های آن سربازان عزیز وطن، بلکه کل ایران شد، کمی واقع‌بینانه برخورد کنیم و اگر در جایی هم کم کاری صورت گرفته آن را با بخش دیگر مرتبط نسازیم و فراموش نکنیم در سال‌های گذشته صدها نفر از هموطنان عزیزمان به فجیع‌ترین شکل ممکن در سوانح هوایی که یکی از عوامل آن سن بالای ناوگان هوایی است جان باختند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
13
کشور را باید ساخت . نیازهای کشور بیشمار است . بسیاری از ناوگان حمل و نقل درون شهری و برون شهری ما مثل هواپیماها و اتوبوسها و کامیون ها و تریلی ها و قطار ها و کشتی ها و حتی تاکسی ها و وانت ها .. فرسوده است و نیاز به نوسازی و بازسازی دارد . جاده ها و اسکله ها و فرودگاهها و بنادر و ترمینال ها و همه و همه را باید در شان این ملت فهیم و غیور و رنجیده ساخت . البته مدیریت بسیار مهمتر از پول است . مدیر نالایقی مثل احمدی نژاد در ۸ سال حکومت خود ، نه تنها صدها میلیارد دلار درآمد مردم ایران را برباد داد ، بلکه کشور را ۸۰ سال به عقب برگرداند . امید آنکه دکتر روحانی عزیز که تورم را از بالای ۴۰ درصد به زیر ۱۰ درصد رساند با بهره گیری از ارشادات امام خامنه ای بخصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی بتواند تا حد زیادی زیانهای بیشمار دولت احمدی نژاد را جبران کند و مردم ما طعم رفاه و آرامش اقتصادی را بچشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
دلواپسان چرا زمانیئکه نفت 150 دلار بود این کارها را نکردید چرا جاده درست نکردید چرا اتوبوس برای حمل و نقل نخریدید چرا هواپیما نخریدید آن زمان کجا بودید سرت کردید تو آبخور اختلاس ها هر وقت اسم شماها را می شنوم فاتحه ای برای جعفربی مخ می خونم .خدابیامرزتش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
19
اگر هواپیما هم سقوط کنه همین ماجراست.اینها قوم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
19
3
با سلام
آیا نمی توان اتوبوس را هم قسطی خرید
در ضمن مگر چقدر از مردم توان سوار شدن به هواپیما را دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
26
اون وقت اگه یک هواپیما سقوط می کرد و به جای 15 نفر 150 نفر می مردند جنابان دلواپس چی می کردند ؟
سرباز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
18
1
من هر روز تمام رسانه های به قول شما تندرو و اصول گرا و... از روزنامه هاشون گرفته تا سایت هاشون را دنبال میکنم اصلا خبری از اتاق فکر علیه دولت و تخریب سازمان یافته و ازاین حرف ها نیست.. پس نمیدونم این چیزایی که شما ادعا میکنید کجا منتشر میشه!! لطفا ادرس بدید..
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
جناب سرباز فقط یکی از آدرسها سایت وزین ... حالا شما منظورتان از ندیدن چیه من نمیدونم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
3
صبر کنیم هم هوایی هم زمینی هم داخل شهر هم ابی حمل و نقل به استانداردها نزدیک می شود.
درهمه ابعاد مشکلات روی هم تل انبار شده ، اسم افتخاری هم تبلیغ کردیم تحریم تخریب کننده نبوده .
اشتباه از هرجا و از هر زمان پیشرفتش متوقف شود . افسوس غفلت گذشته ......
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
5
متاسفانه مجلس دنبال حل مشکلات مردم نیست....
فقط فرسوده بودن ناوگان هوایی کشور نیست مساله فیش های حقوقی ، فرار سربازان از پادگان ها و وضعیت بد معیشتی مردم همگی این وضعیت اقتصادی را تشدید کرده است ......
متاسفم .
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
3
استدعا از حامیان دولت
خودرا به تریبون حامیان دولت سابق تبدیل نکنید جریانی که پایگاه مردمی خودرا از دست داده عده ایکه مشاغل نان و آبدار خودرا از دست داده یا نگران از دست دادنش هستند بفرض آنکه دور هم جمع شوند و بقولی اطاق فکر هم تشکیل دهند شما بزرگ نکنید چون مشروعیت خودرا از دست داده و پایگاهی در میان اقشار تاثیر گزار نخبگان تحصیل کردگان و فرهیختگان ایرانی ندارند . درج اخبار این جماعت یعنی بها دادن به ایشان .
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
3
1
جالبه اینهمه دارید خرید این هواپیما ها رو به عنوان بزرگترین دستاورد برجام بزرگ می کنید بعد تا 2025وتحویل میوگیرید. کلاه بزرگی به سرتون گذاشتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
4
دوره هشت ساله قبل اينهمه اشتباهات بزرگ و نامديريتي داشت (اينهمه دروغ و اختلاس و . . .) اينقدر رسانه اي نمي شد كه شما هر چيز كوچكي كه تازه كمترين تقصيري هم متوجه عملكرد صحيح تان نيست آن را رسانه اي و بزرگ مي كنيد. لطفاً مرتب از كارهاي بزرگي كه براي پيشرفت ملت و مملكت انجام داده ايد بيشتر سخن بگوييد تا اراجيف دروغگويان فرصت طلب . . . . . . . .
فكر نمي كنيد با اينكار شما هم ناخواسته در راستاي آنچه كه بدخواهان مي خواهند عمل مي كنيد؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
4
لطفاً بشماريد دوره قبل چند تا هواپيما سقوط كرد و هموطنان بيگناهمون كشته يا شهيد شدند . . . . صدا و سيما خيلي راحت اعلام مي كرد و ازش مي گذشت حالا چطور براي اتوبوسي كه تازه راننده اش خلاف كرده و مقصر بوده . . . اينهمه جنجال و هياهو . . . . منظور چيه؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا اين فتنه ها خاموش نميشه؟؟؟؟؟؟؟ ملت شريف و مومن ايران اسلامي كه همه توكل و اعتمادش به خداوند يگانه قادر متعال است اگر نخواد كه هر كسي دلواپسش باشه چيكار بايد بكنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اونم دلواپسي كه فقط ايجاد تفرقه و نفاق ميكنه؟؟؟؟؟؟؟؟
مطمئناً همونطور كه دولت محترم جناب آقاي دكتر روحاني با مديريت و توانايي والايشان ناوگان هوايي را نو كردند، ان شاءالله به ياري خدا اتوبوسها و بقيه وسايل حمل و نقل را هم نو خواهند كرد. گر چه در هر حال، مرگ و زندگي انسانها دست پروردگار عالم است و بس.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
6
دلواپسان را به زباله داني تاريخ مي اندازيم
حسین
|
United States of America
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
0
5
سلام.
دلواپس چقدر عوام فریبی

کمی به حرفهای مسئولین عالی نظام بعد از برجام نگاهی می انداختید ببینید حرف وبیان

قرارداد خرید هواپیما به چه زمانی برمیگردد

بعد رحلت سربازان مظلوم که چند روز پیش اتفاق افتاده رابه خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ ارتباط میدهید

خجالت وشرم داره واقعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
1
كشته شدن دسته دسته ى دانشجويانى كه براى تور راهيان نور مى رفتند در زمان ان حضرات هر گز فراموش نمى كنيم زمانى كه قيمّت نفت بالاًى صد دلار بود وقايدتاً بايد دست دولت پر پول مى بود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین