کد خبر: ۳۷۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹

آغاز 100 میلیون دلاری «روز استقلال»

فیلم «روز استقلال: بازخیز» در اولین هفته نمایش در 57 کشور جهان موفق به فروش بیش از 100 میلیون دلار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 قسمت دوم از فیلم «روز استقلال» در  57  بازار بین‌المللی به فروش 102 میلیون دلاری دست یافت تا در اولین هفته نمایش صدر نشین آغاز 100 میلیون دلاری «روز استقلال»گیشه بین‌الملل نام بگیرد.

«روز استقلال:باز خیز» علی‌رغم  عملکرد  موفق  در گیشه‌ بین‌الملل در سینماهای آمریکای شمالی، رقابت را به انیمیشن «در جستجوی دُری» واگذار کرد و با فروش 46/1 میلیون دلاری فاصله  فراوانی با فروش 73.2 میلیون دلاری انیمشن  جدید پیکسار داشت.

پس از سینماهای  چین که با 37/3  میلیون دلار  پیشتاز  بازارهای خارجی «روز استقلال» بودند، کره جنوبی با ثبت فروش 7/4 میلون دلاری در 926 سالن سینما  بهترین عملکرد را در میان بازارهای خارجی این فیلم و پس از  آن مکزیک با 6/8 میلون دلار، تایوان با 3/7 میلون دلار و سینماهای هند با 3/5 میلیون دلار  جای گرفتند.

«اسکرین دیلی» در ادامه نوشت: انیمیشن  «در جستجوی  دُری»  که همچنان به حضور خود در صدر گیشه سینماهای آمریکای شمالی  ادامه می‌دهد در دومین هفته اکران خارجی خود نیز 37 میلیون دلار از محل سینماهای 37 کشور جهان فروخت تا مجموع  فروش گیشه بین‌الملل خود را  به بیش از 110 میلیون دلار افزایش دهد.

این انیمیشن جدید با فروش 6/1 میلون دلاری در چین، جمع فروش‌اش را در این کشور آسیایی  به 30/2 میلیون رساند و بزودی  از رکورد  32/5 میلون دلاری  «دانشگاه هیولا» به  عنوان  پرفروش‌ترین محصول پیکسار در چین پیشی خواهد گرفت.

آغاز 100 میلیون دلاری «روز استقلال»

 «درجستجوی دُری» که دنباله انیمشین معروف «درجستجوی نمو» است، این هفته اکران خود را در سینماهای اسپانیا و فرانسه  با فروش به ترتیب 4/8 و 4/5 میلون دلاری آغاز کرد و از هفته جدید در سینماهای برزیل و هلند نیز به به روی پرده خواهد رفت.

«در جستجوی نمو» قسمت اصلی این انیمیشن در سال 2003 میلادی در نهایت موفق به ثبت فروش بالغ بر 936 میلیون دلار درگیشه جهانی شد.

 به گزارش  ایسنا،تاکنون 17 فیلم از محصولات استودیو پیکسار به فروش جهانی بالغ  بر یک میلیارد دلار دست یافته‌اند که این روند از سال 1996  و انیمیشن «داستان اسباب بازی» آغاز شد.

اما فیلم « آلیس در آینه»  دیگر محصول دیزنی نیز با اضافه کردن 3/1 میلیون دلار از 45 کشور جهان مجموع  فروش بین‌المللی خود را به 174/5 میلیون دلار افزایش داد و فیلم «لاک‌پشت‌های نینجای نوجوان» محصول کمپانی پارامونت  نیز فروش خارجی خود را به 76/8 میلیون دلار ارتقاء داد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین