کد خبر: ۳۷۸۳۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳

چالش جدید برای جودوی بانوان

تا همین یکماه قبل موضوع اصلی جودوی بانوان آمدن یا نیامدن سرمربی ازبک برای تیم ملی بود اما حالا نزدیک به دو ماه مانده به مسابقات قهرمانی آسیا سرپرست نایب رئیسی بانوان استعفا داد تا چالشی جدید در این ورزش پدید آید.
آفتاب‌‌نیوز :
جودوی بانوان وضعیت و شرایط ایده‌آلی ندارد و بی‌ثباتی مدیریتی در فدراسیون آسیب جدی به این رشته مخصوصاً بانوان که از توجه کمتری نیز برخوردار هستند، وارد می‌کند. صدیقه کعبی‌زاده بهمن سال 1394 از سوی رشید خدابخش سرپرست گذشته فدراسیون  به عنوان سرپرست نایب رئیسی بانوان انتخاب شد تا مدیریت بخش بانوان را برعهده گیرد. در ابتدایِ فعالیت کعبی‌زاده، تیم ملی بزرگسالان بعد از دو دوره غیبت از رقابت‌های آسیایی در فروردین ماه 1395 در این مسابقات  حضور پیدا کرد و کعبی‌زاده در مصاحبه‌های خود بسیار امیدوار از آینده جودو دختران و برنامه‌هایی که در دست داشت صحبت کرد و این صحبت‌ها روزنه‌ای از امید را برای آینده جودو بانوان روشن می‌کرد.

 از جمله، اهداف و برنامه‌های بیان شده، جذب سرمربی ازبک برای هدایت تیم‌های ملی جودو دختران و گرفتن میزبانی رقابت‌های آسیایی کوراش بود که این دو اتفاق می‌توانست برای جودو و کوراش دختران شرایط خوبی پدید آورد. اما نه تنها آمدن مربی ازبک قطعی نشد بلکه  گرفتن میزبانی نیز به اما و اگر کشید. حالا نیز درست در زمانی که رقابت‌های انتخابی تیم ملی جودوی بانوان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار است حدود دو ماه دیگر در هندوستان برگزار شود، سرپرست نایب رئیسی بانوان از سمت خود استعفا داد!

به گزارش ایسنا، اما نکنه جالب اینکه کعبی‌زاده در مصاحبه خود بعد از استعفا اعلام کرده است که از دو ماه گذشته در فکر استعفا بوده و این تصمیم آنی گرفته نشده است، همچنین او می‌گوید در ابتدای پذیرفتن این سمت قرار نبود بیشتر از شش ماه در این پست باقی بماند. این صحبت‌ها جای تامل و فکر دارد، شخصی که قرار نیست مدت طولانی در این سمت باقی بماند، چرا باید این پست را قبول کند و برنامه‌های بلند مدت نیز پیشنهاد کند. در شرایطی که تکلیف سرمربی خارجی تیم ملی مشخص نشده است و نزدیک به مسابقات قهرمانی آسیا در حالی که هنوز اعضای تیم ملی مشخص نشده اند، چرا باید تیم را رها کند و استعفا دهد.

اگر از دو ماه پیش تصمیم به استعفا داشته چرا زودتر اقدام نکرده است تا حداقل تیم دو ماه زمان بیشتر برای تطبیق با شرایط تغییر مدیریتی داشته باشد.

بی‌ثباتی مدیریتی آسیب جدی بر تیم های ملی وارد می‌کند و نه تنها این وضعیت رو به بهبود نیست بلکه شرایط روز به روز بدتر نیز می شود. استعفای  کعبی‌زاده با توجه به مصاحبه‌های او سوال بزرگی را به وجود می آورد، سوالی بی پاسخ!

حال باید دید تکلیف برنامه‌های متنوعی که در سال جاری برای بانوان در نظر گرفته شده بود، چه می شود؟ برنامه‌هایی مانند جذب سرمربی خارجی، برنامه ریزی های بیشتر برای آمادگی بیشتر بازیکنان در بازی های آسیایی 2018، گرفتن میزبانی رقابت‌های آسیایی کوراش و سقف آرزوهای بانوان برای کسب سهمیه المپیک به کجا می‌رسد؟

در ادامه بخشی از صحبت های کعبی‌زاده در مدت حضورش در فدراسیون جودو و کوراش را می خوانیم:

کعبی زاده: برنامه های متنوعی برای بانوان در سال جدید درنظر گرفته شده است

به گفته کعبی‌زاده با توجه به حمایت‌های خدابخش برنامه‌های متنوعی برای بانوان در سال جدید درنظر گرفته شده که او این برنامه‌ها را اینگونه تشریح کرد:" جدای از قهرمانی آسیا، سال جاری مسابقات آزاد را در رده سنی بزگسالان خواهیم داشت که هر ورزشکاری در هر وزنی که آمادگی داشته باشد با هماهنگی هیئت استان می‌تواند شرکت کند و محدودیتی وجود ندارد، در این فواصل نیز اردوهای مشترک دو تا سه روزه برگزار می‌کنیم، چرا که بسیاری از ورزشکاران استان رقیب تمرینی ندارند و این به آنها کمک می‌کند. همچنین برای پویاتر شدن لیگ از اکنون برای جذب اسپانسر برنامه‌ریزی می‌کنیم تا سطح کمی و کیفی لیگ را افزایش دهیم، این برنامه‌ریزی‌ها برای آمادگی بیشتر بازیکنان در بازی‌های آسیایی 2018 است."

کعبی زاده: برای کوراش هم برنامه هایی داریم!

با توجه به اینکه جودو و کوراش زیر نظر یک فدراسیون است علاوه بر بخش جودو فدراسیون برای کوراش هم برنامه هایی دارد که نایب رییس اینگونه گفت:" سرپرست فدراسیون در جلسه هیئت رییسه فدراسیون جهانی کوراش شرکت کرد و موافقت رییس فدراسیون جهانی را برای میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا کوراش بانوان با حفظ شئونات اسلامی و شرایط جمهوری اسلامی ایران را به دست آورد. این فرصت داده شده تا شرایط را بررسی کنیم. در حال بررسی شرایط هستیم تا در اردیبهشت پاسخ قطعی را به فدراسیون جهانی اعلام کنیم. میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا کوراش بانوان یک گام بزرگ در توسعه ورزش بانوان در سطح بین الملی است و اگر تیم ها بپذیرند با شرایط کشور ایران حضور پیدا کنند یک نقطه ی عطفی برای بانوان ورزشکار در این رشته است.

صدیقه کعبی‌زاده گرفتن میزبانی رقابت‌های کوراش را به ثبات مدیریتی فدراسیون مربوط دانست!

سرپرست نایب رئیسی جودو بانوان با بیان اینکه گرفتن میزبانی قطعی نیست، تصریح داشت: فروردین‌ماه سال جاری در جلسه هیات رئیسه فدراسیون جهانی کوراش در هندوستان بحث فعالیت‌های توسعه‌ای بانوان مطرح شد و خدابخشی پیشنهاد میزبانی رقابت‌های قهرمانی آسیا را داد. با توجه به اینکه رئیس فدراسیون جهانی کوراش مسلمان و اهل کشور کویت است و مادر او نیز ایرانی است از این پیشنهاد استقبال شد و آمادگی خود را اعلام کردند و قرار بر این بود بعد از انجام بررسی‌های لازم تا آخر اردیبهشت‌ماه پاسخ قطعی را ارائه دهند اما به دلیل اینکه فدراسیون جودو ثبات مدیریتی ندارد نمی‌توانیم به طور قطع نظر خود را ارائه دهیم.

کعبی‌زاده: هدف از جذب مربی خارجی جودو رشد ورزشکاران سراسر کشور است

کعبی زاده با بیان اینکه در صورت توافق کامل با الینا، او سرمربی تیم های ملی جودو بانوان خواهد شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر اولین مسابقه ی پیش رو مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان و جوانان در هندوستان است که شهریور ماه برگزار می شود و الینا نخست هدایت این تیم را بر عهده خواهد داشت و نتیجه عملکرد وی را در این رقابت‌ها خواهیم دید. در کنار سرمربی خارجی، مربیان خوب داخلی را نیز به کار خواهیم گرفت. اولویت نخست ما تیم ملی نوجوانان و جوانان است و سپس ترکیب تیم ملی برای رقابت های 2018 جاکارتا است، به دلیل اینکه بحث ما با این سرمربی دو ساله است در صورت توافق، این سرمربی را تا بازی های آسیایی در ایران خواهیم داشت. این تصمیمات فدراسیون به شرط پذیرش طرف مقابل است.

 

کعبی زاده: سقف آرزوهای بانوان کسب سهمیه المپیک است!

سرپرست نایب رییس جودو بانوان سقف آرزوهای بانوان را کسب سهمیه المپیک دانست و تصریح کرد: کسب سهمیه المپیک بسیار ایده آل است و نیازمند یک برنامه‌ی 10 سالِه که شاید عمر مدیریتی بنده کفاف ندهد اما در هدف میان مدت که بازی های آسیایی 2018 است، این زمینه برای ما فراهم است، چرا که در حال حاضر در نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا صاحب مدال هستیم و این نوجوانان به رده‌ی سنی جوانان و امید وارد شده‌اند، بنابراین در شرایط سنیِ قرار دارند که قابلیت برای یک برنامه زمان بندی مدون و اصولی وجود دارد. در برنامه 10 سال آینده، بحث استعدادیابی را ایجاد خواهیم کرد که یکشنبه پنجم اردیبهشت 1395 استارت آن در تهران زده شد و قرار است پایگاه استعداد یابی در تهران با همکاری اداره کل استان ایجاد شود.

امید برای رقابت های جاکارتا!

کعبی‌زاده تاکید کرد: تیم ملی کوراش بانوان ایران به طور حتم در بازی‌های آسیایی 2018 مدال‌های رنگارنگی کسب خواهد کرد و در جودو نیز این تیم توانایی کسب افتخار را خواهد داشت.

کعبی زاده از ثبات مدیریتی صحبت کرده، از برنامه های بلند مدت برای المپیک که یکی از آنها حضور پرقدرت در رقابت های 2018 جاکارتا است، از برنامه های موجود برای کوراش و گرفتن میزبانی، اما به یک باره استعفا می دهد و اعلام می کند که از دو ماه پیش در فکر استعفا بوده است!


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
خانم کعبی زاده متاسفانه راست نمیگوید
همانطور که نوشته میخواست بماند اما بعد از عزل خدابخش متوجه شد که دوران وعده های تو خالی گذشته است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین