کد خبر: ۳۷۸۴۹۱
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲

بخشی از تالاب نظرآباد به کانون ریزگرد تبدیل شده است

فرماندار نظرآباد با بیان اینکه این شهرستان آلوده‌ترین منطقه استان البرز است، گفت: لازم است تدابیر مناسبی برای رفع این معضل در نظرآباد اندیشیده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، ترافیک را یکی از دلایل آلودگی نظرآباد عنوان کرد و گفت: تمامی خودروهایی که از سمت شرق به غرب کشور می‌روند از مسیر استان البرز استفاده می‌کنند و همین امر آلودگی‌های زیادی برای استان و شهرستان نظرآباد به همراه آورده است.

وی نیروگاه شهید رجایی را به عنوان یکی دیگر از عوامل اصلی آلودگی هوای نظرآباد اعلام کرد و افزود: وجود نیروگاه شهید رجایی نیز با توجه به وزش باد از غرب به شرق برای این شهرستان آلودگی‌های زیادی به همراه دارد.

فرماندار نظرآباد  تصریح کرد: با این وضعیت در حالی که نظرآباد آلوده‌ترین شهرستان استان است اما محیط زیست به واحدهای گاوداری‌ این شهرستان ایراد می‌گیرد.

صادقی افزود: حدود 130 واحد گاوداری در این شهرستان وجود دارد که اکثر آنها از اطراف تهران به نظرآباد منتقل شده‌اند.

فرماندار نظرآباد یادآورشد: این گاوداری‌ها به دلیل نوسان قیمت شیر خود به خود دارای مشکلات عدیده‌ای هستند و حال که محیط زیست به آنها ایراد گرفته است با مشکلات بیشتری مواجه شده‌اند.

وی در ادامه به موضوع ریزگردها اشاره کرد گفت: متاسفانه بحث کانون ریزگرد به شهرستان نظرآباد نیز سرایت کرده است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: بخشی از تالاب دشت نظرآباد خشک و به کانون ریزگرد تبدیل شده است؛ برای رفع این معضل تصمیماتی گرفته شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین