کد خبر: ۳۸۰۲۰۵
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

وزارت امور خارجه: حملات تروریستی به اماکن مقدسه دینی و مذهبی شرم آور است

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر ضرورت وحدت جهانی برای مقابله موثر با تروریسم تکفیری و رفتارهای جنون آمیز این گروهها را مورد تاکید قرار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات تروریستی گروههای تکفیری به زیارتگاه امامزاده سید محمد در استان صلاح الدین عراق را که به شهادت و مجروح شدن عده ای از شهروندان عراقی منجر شد، قویا محکوم کرد و اینگونه اقدامات را شرم آور خواند.

 از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی با ابراز همدردی با خانواده های شهدا و قربانیان ناشی از این جنایت، حملات تروریستها به اماکن مقدسه دینی و مذهبی و زوار این اماکن را شرم آور توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بار دیگر ضرورت وحدت جهانی برای مقابله موثر با تروریسم تکفیری و رفتارهای جنون آمیز این گروهها را مورد تاکید قرار داد.

گروه تروریستی داعش بامداد جمعه با نیروهای انتحاری خود عملیات سنگینی را در مرقد 'سید محمد' در شهر بلد از توابع سامراء انجام داد و منابع بیمارستانی اعلام کرده اند که تاکنون 35 تن از زائران و اهالی منطقه کشته و 65 تن زخمی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از منابع امنیتی در منطقه، ابتدا دو تروریست انتحاری پس از درگیری با نیروهای امنیتی در اطراف مرقد خود را منفجر کردند و لحظاتی بعد سومین انتحاری نیز خود را منفجر کرد.
تاکنون به غیر از سه انتحاری کشته شده، دو انتحاری هم در درگیری با نیروهای امنیتی دستگیر شده و کمربند انفجاری آنان خنثی شده است.

به دنبال وقوع این درگیری، نیروهای الحشدالشعبی به سرعت به جانب منطقه راهی شدند و هم اکنون اوضاع تحت کنترل است.

استاندار صلاح الدین احمد الجبوری نیز نیروهای امنیتی را برای کمک به نیروهای حاضر در بلد فراخواند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین