کد خبر: ۳۸۱۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳

عراقچی گزارش سه ماه دوم برجام را به کمیسیون امنیت می‌دهد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاس خارجی گفت که احتمالا هفته آینده عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای برای ارائه گزارش سه ماه دوم وزارت خارجه در مورد اجرای برجام در این کمیسیون حاضر می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: گزارش سه ماهه دوم وزارت خارجه درباره اجرای برجام آمده شده است و آقای عراقچی گفته اند که مایلند خودشان در کمیسیون امنیت به صورت شفاهی گزارش را توضیح دهند.

وی افزود: طبق قانون وزارت خارجه تا ۲۶ تیرماه فرصت ارائه گزارش سه ماهه دوم اجرای برجام به کمیسیون امنیت را دارد که احتمالا جلسه مربوط برای ارائه توضیحات آقای عراقچی هفته آینده برگزار می‌شود

وی هم‌چنین گفت: طبق قانون، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز باید گزارش شش ماهه برجام را به صحن علنی ارائه دهد که این گزارش بعد از گزارش سه ماهه دوم آماده و به مجلس ارائه می‌شود.

وی در توضیح جزئیات گزارش کمیسیون امنیت درباره اجرای برجام گفت: کمیسیون امنیت بر مبنای دو گزارش سه ماهه اول و دوم وزارت خارجه  و هم‌چنین بازدیدهای میدانی و نشست ها با گروه‌های مختلف درگیر برجام این گزارش را ارائه می‌دهند، گزارش هایی که در آن از مسئولان بانک ها، بیمه ها، هواپیمایی و سایر افراد درگیر با اجرای برجام برگزار شد و در این نشست تاثیرات اجرای برجام مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان گفت: کمیسیون امنیت باید در ۲۶ تیرماه گزارش شش ماهه ارائه دهد که طبیعتا بلافاصله بعد از جمع بندی و ارائه به هیأت رئیسه این گزارش در صحن علنی ارائه می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین