کد خبر: ۳۸۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰

رحماندوست: در دولت گذشته نمی شد حرف فرهنگی زد

شاعر، قصه نویس و مترجم کتاب های کودک و نوجوان می گوید در زمان دولت گذشته (دولت دهم) نمی شد حرف فرهنگی زد.
آفتاب‌‌نیوز :
مصطفی رحماندوست در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: دولت گذشته اصلا نقشی در فرهنگ نداشت و در آن دولت نمی شد حرف فرهنگی زد.
وی تصریح کرد: «ولنگاری را باید در دولت های گذشته می رفتیم و می دیدیم.»
این نویسنده حوزه کودک و نوجوان در ادامه گفت: دولت امید نیز هنوز به نقطه خاصی نرسیده و امیدوارم امیدم ناامید نشود و اتفاقی که می خواهد بیفتد، بیفتد. 
وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت نشر در کشور گفت: آقای جنتی وزیر وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی گفته اند میزان نشر 13 درصد پایین آمده و این جای تامل دارد و گویای وضع خوب نیست. 
رحماندوست در پاسخ به این پرسش که وضعیت ولنگاری فرهنگی در حوزه نشر و کتاب چگونه است، گفت: فکر نمی کنم بحث ولنگاری فرهنگی در زمینه کتاب مطرح باشد زیرا جاهای مختلف اینقدر روی کتاب فیلتر گذاشته اند که دیگر به این بحث ها نمی رسد.
وی اظهار کرد: اینقدر تعداد و تیراژ کتاب کم هست که اصلا نباید در این باره حرف بزنیم. 
این نویسنده درباره اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز چنین مساله ای در عرصه نشر، گفت: فکر می کنم باید کتاب و مطالعه کننده زیاد شود؛ وقتی سطح فرهنگ عمومی بالا آمد خود مردم بهترین ها را انتخاب می کنند و دیگر جایی برای ولنگاری باقی نمی ماند. 
رحماندوست به اهمیت حمایت های دولت یازدهم از نویسندگان و حوزه نشر اشاره کرد و گفت: آماری در دست ندارم و واقعا نمی دانم که چه اتفاقی افتاده است اما امیدوارم این امیدی که به دولت امید بسته ایم از بین نرود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین