کد خبر: ۳۸۱۹۸۹
تعداد نظرات: ۱۰۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
تصویری که یادآور عکس تاریخی"تیان‌آن‌من" است

یک صحنه تاریخی از کودتای ترکیه +تصاویر

در جریان سرکوب جنبش دانشجویی چهارم ژوئن ۱۹۸۹ چین، میدان تیان‌آن‌منِ پکن شاهد به خاک و خون کشیده شدن هزاران دانشجوی معترض بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 معروف ترین عکس آن ماجرا، مردی است که یک تنه مقابل تانک ها ایستاده است. این عکس هنوز به عنوان نماد جهانی آن ماجرای خونین شناخته می شود.

صحنه‌ای از کودتای ترکیه که یادآور عکس تاریخی

اما مردی که در فرودگاه استانبول و در نیمه شب کودتا در برابر تانک کودتاچیان بر روی زمین دراز کشید و مانع از حرکت آنها شد، یادآور خاطره تیان‌آن‌من شد و شاید در آینده این عکس هم نماد کودتای نافرجام ترکیه باشد.

 شب کودتای استانبول

یک صحنه تاریخی از کودتای ترکیه +تصاویر

یک صحنه تاریخی از کودتای ترکیه +تصاویر
شجاعت مثال زدنی حامیان دولت اردوغان که در سخت ترین شب ترکیه وارد میدان شدند و با دستان خالی در برابر تانک های کودتاچیان ایستادند، قطعاً در تاریخ این کشور ثبت خواهد شد.

منبع: عصرایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰۹
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
72
156
به این میگن وطن پرست شجاع و واقعی ... ملت ترکیه محشر کرد در برابر کودتاچیان ..
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
به این میگن اسلام گرا نه وطن پرست.اتفاقا وطن پرستها و ملی گرا همین کودتاچی ها بودند
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
مسلمان هستند ولی حرکتشان اسلامگرایی نیست وطن پرستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
این کودتا بهیچ وجه واقعی نبود که بشه طرفدارها یا مخالفانش را وطن پرست یا خائن دانست. یک سناریوی نخ نما و دم دستی!!!! حداقل تو ترکیه که پیشتر 4 تا کودتا دیده این یکی شبیه خیمه شب بازی بود!
عباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
32
96
وقتی یک فرمانده درون قلب مردم جا داشته باشه مردم براش هر کاری میکنن
پاسخ ها
احمد
| - |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دوست عزیز کودتاچیان و بخصوص رهبرشان فتح الله گولن از اسلام گرایان ترکیه بودند. این مردم به خاطر وطن و دموکراسی حاضر شدند که از جانشان بگذرند و کودتا را خنثی کنند.
علی1
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
26
167
ما هم درایران داروندار خودمان رو میدیم خالدمشعل بخوره . خدایا عقل بده . ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
بی مغز
ما اون پولا را برای امنیت خودمون میدیم
سعادتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
آی گفتی آی گفتی آخرشم میرن میگن ایرانی ها مجوسو آتش پرستن /
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
امنیت برای امثال شما زیاده با این افکار متعفن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
بی مغز خودتی.شما اقتصادت رو قوی کن هیچ کسی نمی تونه بهت چپ نگاه کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
ضمنا ما فکرمون رو به مختصات جغرافیایی ایران محدود نمی کنیم ما درد های بزرگتر از چهارچوب کشورمون داریم. ما نمی تونیم مثل بعضی ها باشیم که تو خونه ی خودمون بشینیم و بخوریم و بخوابیم و توی فلسطین به ناحق کودکان و بیگناهان رو قتل عام کنند. ما حرف پیامبرمون و امامموون برامون مهمه!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
عیبی نداره صدقه دادن که بد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
آره راست میگی ما پولهامون رو میدیم به مردم فلسطین و لبنان که بهمون بگن بی مغز و در عوض بچه های خودمان رو در فقز نگه میداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
فرق ایران با ترکیه در این است که ایران پول میدهد از بی گناهان دفاع کند و اتش جنگ را خاموش کند ولی امریکا و ترکیه و امثالش پول میدهند که جنگ راه بیندازند و وقتی جنگ راه انداختند اتش جنگ به خودشان هم سرایت میکند این یک اصل است و مجبور میشوند دوباره خودشان چیزی را که درست کردند ازبین ببرند ولی ایران همچنان محبوبیت کسب میکند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
10
30
امید دارم این وطن پرستی ها از روی قلب وشناخت باشد نه از روی منافع اقتصادی و یا سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
فرقی نمی کند وقتی اقتصاد خوب باشد مردم آرامش دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
19
53
مردم ترکیه واقعا رهبران خود را دوست دارند . خنثی کردن کودتای نظامیان مجهز به تانک و هلیکوپتر و بمب افکن توسط مردم با دست خالی ، حماسه بود .
پاسخ ها
سعادتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
بازی سیاسی بود این افراد هم از مردم ترکیه نبودن همون تروریستای داعشی بودن که اردوغان خوله دستور حضورشونو داد شما چقد سادین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
11
72
حمایت مردم ترکیه از دولت مرکزی و رییس حمهور منتخب قابل تقدیر. بد به حال مردمی که به سودای ارزانی بنزین و افزایش یارانه گول هر عوام فریبی را می‌خورند. ترکیه سزاوار رشد اقتصادی بالای ۵ درصد برای بیش از دو دهه است و ما سزاوار رشد اقتصادی منفی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
آقا قسمت اول صحبت رو اصلن موافق نیستم به نظرم مردم گول خوردن اما با قسمت دوم موافقم
امت اسلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
36
17
اینکه مردم ترکیه چه کسی را انتخاب می کنند به خودشان ربط دارد ولی من امیدوارم اردوغان ودار و دسته اش به دلیلی جنایتی که در حق امت اسلام وبه خصوص سوریه وعراق کردند ومی کنند به روزدی بدبختی های زیادی بکشند
ناشناس
|
United States of America
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
29
6
ميگن بشار به اردوغان پناهندگي سياسي داده .
psdk
|
-
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
25
19
اینا وطن پرستن اما بیچاره ها نمیدانند کودتا ساختگی بود.کودتا انقدر حساب شده عمل می کند حتی مدت دوسال روی نقطه به نقطه مکانها وو.....برنامه ریزی می کنند نه چند نظامی ساختگی بیارن تو خیابون بعد هم سریع تسلیم بشن.قبلا شاه هم همین کار کرد اما اون موقع خواستن ترور ساختگب باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
4
25
به نظر من معجوني از همه نظرات درسته. اردوغان وضعيت خوبي هم در داخل كشور نداشت و هم در ميان همسايگان. دخالتهايش در كشور هاي همسايه باعث كشيده شدن اثار ان در كشورش شده و حملات تروريستي ناشي از حمايتش از تروريست باعث بي ثباتي در كشورش شده و توريسم و اقتصاد اين كشور را نشانه رفته .سعي مي كنه بخشي از مشكلات كشور را الان به مسايل مخالفان داخلي ارتباط بده و محبوبيت داخلي و بين المللي درست كنه .از طرفي مخالفين را منزوي كند و صورت مساله را پاك كند . از طفي با ارتشيان مخاف تسويه كند . اردوغان خودش تروريست بزرگي است . به قول غربي ها يك همپيمان غير قابل پيشبيني .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
1
51
این واقعه نشان داد سرمایه اصلی هرحکومتی مردم اند نه توپ وتانک
ftyry
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
16
21
ظاهرا همه اینها صحنه سازی و نمایش بوده تا با توسل به آن محبوبیت اردوغان افزایش یابد و همچنین بهانه سرکوب مخالفان فراهم شود در عالم سیاست زوایایای پنهان بسیار است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
حالا چرا شما داری حرص می خوری مردمش دوستش دارند
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
7
23
باشکست کودتا به دست مردم ترکیه خواب خیلی ها تعبیر نشد بخصوص روسیه
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
26
21
امیدوارم اردوغان سرنگون بشه چه با کودتا چه بدون کودتا
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
شیطون(کودتاچی)این سایتو از کجا پیدا کردی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
2
18
درود به روان پاک کشته شدگان راه وطن
که نماد شجاعت و ایستادگی در برابر ستیز و جبر هستند
راه و نامشان جاوید باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
2
11
درود به روان پاک کشته شدگان راه وطن
که نماد شجاعت و ایستادگی در برابر ستیز و جبر هستند
راه و نامشان جاوید باد
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
17
18
اقا شما فکر میکنی مردم مثلا رجیب طیب میعب مغرب گاماز اردوغان را دوست دارن و امدن دفاع کردن مثل چه چیز اردوغان دوست داشتنی است قیافش دروغاش همکاری با داعش توهین به شیعیان یا سگ امریکا بودنش یا سگ عربستان بودنش....مردم فقط به خاطر ارامش و امنیت خودشون اومدن میدان و از دولت قانونی دفاع کردن تا اوضاع خطرناک نشود و از راهی قانون اگر لازم بود دولت را تغییر دهن....
پاسخ ها
بامداد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
کدام مردم .من که در زمان کودتا جمعیت بالای 50 نفر ندیذم البته بعد از تسلیم شدن نیروهای که به گفته خودشان دستور مانور داشتن دولت ترکیه بازی بدی با سران ارتش را جهت پاک سازی شروع کرد باید دید درروزهای اینده چه تعداد نظامی وتن پرست از این کمدی جان سالم به در خواهند برد.....به یزدان اگر ما خرد داشتیم کجا این سر انجام بد داشتیم
سراج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
13
27
سلام - آقايون چي نشستيد هي ميگيد وطن پرست و اسلام گرا وووو . اين يه مانور بوده ، اينقدر خوش باور نباشيد كودتايي دركار نبوده!
ارتش وقتي كودتا مي كنه اين جوريه؟ راديو و تلويزيون اشغال مي كنند بعد پسش ميدن! بعد طرف از تو رختخوابش مياد جلوي تانك دراز ميكشه و ميگه "اگر مردي بيا"!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
دقیقا همینه که شما فرمدین
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
7
5
عجب ارتشی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
8
10
بابا جو گیر شدید دوباره یا رو از پس که .... خورده پیراهنش هم در آورده گرمش! نفهمیده چه خبر
fgstrh
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
8
11
این اولین بار نیست که در ترکیه اوضاع قاراشمیش میشه . این ها اتش زیر خاکسترن و بالاخره این ها روزی در ترکیه به قدرت خواهند رسید اگه همون دیشب اردوغان رو دستگیر کرده بودند الان اوضاع طور دیگه بود ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
8
7
حالا برين پيگيري كنيد حتما فردا يك پست مهمي ميگيره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
افرين خيلي قشنگ بود
اسلامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
11
یاد ... افتادم تفاوت انسانیت در این است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
15
18
کودتای ساختگی اردوغان
برای از بین بردن مخالفاش و برای مادام العمر کردن خودش قدرت کورش کرده
بیچاره مردم بی سوادی که دیشب مردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
4
16
مردم تركيه خوشى زده زير دلشون شما كه رشد اقتصادى خوبى داريد مردم هم نسبتا در رفاه هستند چرا كشورتان را نا ارام ميكنيد؟! دلمان خوش بود يكى از كشورهاى همسايه داراى ثبات است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
12
10
با سلام .بررسی حوادث نشان میده این یک کودتا بوده ودرس عبرت آموز آن دعوت اردوغان از مردم برای حضور در خیابانها ومقابله با کودتا واجابت مردم به درخواست اردوغان میباشد که نشان دهنده رابطه عمیق اردوغان با مردم ترکیه است .این واقعه مارا به یاد 21 بهمن 57 وطراحی کودتا برای نابودی انقلاب ودرخواست امام خمینی (ره) برای حضور مردم در خیابانها جهت جلوگیری از کودتا واجابت جانانه مردم بود .اگر رابطه مردم وحکومت خوب باشد هیچ قدرتی نمی تواند قد علم کند. این درس بزرگی بود که امام خمینی (ره) به تاریخ و بشریت داد .
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
4
8
تعداد اشخاصی که به خیابان ها ریختند به مراتب کمتر از آنچیزی است که حزب عدالت و توسعه ترکیه مدعی هستند.این حزب مدعی داشتن بیش از 50% بدنه جامعه ترکیه است ولی مشاهدات در شب کودتا حاکی از عددی به مراتب کمتر از 10% و یا حتی خیلی کمتر از 10% میباشد.-کودتا چی ها حرفه ایی عمل نکرده اند -دستور عدم مقابله شدید با مردم مشکوک میباشد-شاید اگر پیام معکوس از طرف کودتا چی ها اعلام میشد چندین برابر جمعیت هوادار اردوغان به خیابان ها می آمدند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
17
16
متاسفم واسه افراد نادانی که پیام گذاشتن که کودتا جعلی بوده کودتا فلان بوده اردوغان فلانه .... آقا آب رو اونجا بریز که میسوزه به قول رییس جمهور محبوبتون ...قدرت در با مردم بودن است که دیدید مردم شجاع ترکیه چه کردند. شما افراد منفی باف و دلواپس چقدر در کشور ایران طرفدار دارید ?
پاسخ ها
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
مردم شجاع تركيه!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
7
8
والا بخدا همش فیلم بود ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
4
4
درود بر نظامیان ترکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
6
9
این کودتا ساختگی بود چون کودتاچیان به هیچ وجه حاضر نشدن کسی از مردم را بکشند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
پس آمار کشته های غیر نظامی چیه؟
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
4
10
ما خیللیییی طرفدار داریم خیلییییییییییی به قول خندوانه خیلیییی..... اردوغان بی شعور تمامه...ترکیه رو به گند کشیده اگه کودتا ساختگی نبود چرا تانک ها مردم رو ناز میکردن یا اردوغان کدوم گوری بود تو نصف شب........مگه کودتا شوخیه که بخوای انجام بدی و بعد بگی غلط کردم.....نیروهای ارتش قبل از انجام کودتا خوب می دونستند ممکن است با مقاومت مردم روبرو شون پس چرا مث پفک دنده عقب می رفتند و هیچ برنامه ای نداشتن....درست است اقای گولن طرفدار امریکاست ولیییییی خود اردوغان هم دست کمی از اون نداره.....و خیلی حیله گر و به عبارتی عمروعاص زمانه است.....
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
4
8
اخه بابا جون یارانه هاتون ارتش با چندین هزار نفر کودتا کرده با صد ها عدد تانک و توپ و بالگرد ...و یه نفر دراز کشیده جلو تانک میگه بیا برو حال کن و بعد تانک هم حرکت نمیکنه.......این مثل اینه که شما با تفتگ بری دزدی مغازه ی طلا فروشی و بعد صاحب مغازه یه اب نبات در بیاره و تو هم بترسی فرار کنی کسی که کودتا میکنه می دونه برای اینکه پیروز بشه باید یه افرادی یباید کشته بشن و یکمی خشونت داشته باشن.....در واقع می توان گفت این یک برنامه ی بازی بوده است که با بسیاری از افراد ارتش بازی شده و ان ها را تحریک کردن و خودشون کودتا اغاز شده نشده تسلیم شدن و یا فرار کردن یونان.....مگه میشه تو 5..6 ساعت هم کودتا بشه هم تسخیر کن و بعد هم فرار کن و هم همه چیز اروم بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
12
نشون میده ارتشی که به ملتش متعهد باشه جلوش نمی ایسته و از روش رد نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
4
4
پائینی ها هردو یک نفرند
احتمال اینکه سناریو از پیش طراحی شده و ساختگی و افراد از پیش برنامه ریزی شده را تقویت می کند.
خودزنی به شیوه مشابه آمریکائیها اتفاق افتاده
نظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
4
8
دقیقا دوستان راست می گویند این تنها یک مانور بوده یعنی کسی که می خواهد کودتا کند نه تنها یک نفر جلوی تانک باشه بلکه صد نفر هم باشه لهش میکنه خودشون را مسخره کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
6
5
مردم حکومتشان را دوست دارند این لپ کلام است و بس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
2
4
یه عده تو خونه نشستن فقط حرف میزنن اورضه می خواد کسی جلو تانگ در آن شرایط وایسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
واقعاً هم اورضه... می خواد نه عرضه
bahman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
7
5
به اين ميگن ترك باغيرت كه مثل خيليا با يه چوب ميدونن خونشون
بهراد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
3
3
مردم ما ماشالله چقدر روحیه سیاسی دارن آخه اون تانکها اگه مردم له کنن که کل مردم از ارتش نفرت پیدا میکنن!
اینا همونایین که میگن کار کار انگلیساس
پاسخ ها
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
من نه از تئوری توطئه خوشم میاد نه قبولش دارم ولی این داستانه کودتای ارتش واقعا مضحکه آقای بهزاد چون هیچ کودتایی در کار نبوده و نیست چون برای کودتا نمیرن سراغ رادیو و تلوزیون میرن سراغ رئیس جمهور و نخست وزیر و تا روز دادگاهش یا میکشنش یا اینکه معلوم نیست کجا میذارنش بعد میرن و با هماهنگی کامل ارتش نه یع عده معدود و با حکم تیر و حکومت نظامی میرن سراع رسانه ها و اینترنت و مخابرات یا قطعش میکنن و یا در اخیتار برای گفتن کشور نظامی اعلام میکنن دادشه من کودتا یه یعنی این(در تمامی کودتاها نظامی تاریخ تقریب اینجوریه) من نه شم نظامی دارم و نه در موردش چیزی خوندم ولی این مسخره و مزحکه و واقعا وقتی یاد میارم خندم میگیره هیچ کودتایی در کار نبوده و نیست کلی عدله دیگه هم وجود داره که بگه این یه داستانه ساختگیه حوصله توضیح نیست
دلفین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
1
2
چه خوب از روش رد نشدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
1
2
اکثریت مردم ترکیه حکومتشان را دوست ندارند ، بلکه آنها هم مثل همه مردم دنیا ثبات و امنیت را دوست دارند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
2
2
چه خوشبخت آن كسي كه بگويد من ترك هستم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
2
یک ارتشی وافعی هرگز حاضر نمیشه با تانک از روی مردم رد بشه حتی به قیمت شکست کودتا
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
2
نه بابا ساختگی هم نیست .....
مردم جونشون به لب رسیده
کل دنیا ریخته بهم
گه مالیه
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
3
باید دید نظر آقا محسن رضایی چیه ؟
بالاخره ایشون در اقتصاد و نظامی گری دکترا و دان 6 ریاست جمهوری داره.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
یک ارتشی وافعی هرگز حاضر نمیشه با تانک از روی مردم رد بشه حتی به قیمت شکست کودتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
چقد تو دلرحمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
این یک نمایش از سوی اردوغان بود برای چشم زهر گرفتن از مخالفان .. اگر ارتش ترکیه قصد کودتا داشت واقعا انقدر قدرت داشت که حتی ارتشهای همسایه هم نتونن جلوش واستن چه برسه به اینکه اردوغان با یک سناریو از پیش تعیین شده شجاعانه بیاد تو دل استانبول و‌کودتاگران و با دو تا سخنرانی شیرازه کودتا رو از هم بپاشونه ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
4
۵نفر رادیو تلویزیون را گرفتند بعد به این میگید کودتا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
نه 6 نفر بودن من خودم دیدم
ترکمن صحرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
وقتی پیام بعضیها مبینم واقعا کنیه وتعصبها جاهلانه چطور درک فهم از بین میبرد اگر عرضه داشتید جلوی اینهمه دزدی بی قانونی قدرت طلبی و جنگ طلبی عدهای اندک میگفتید پس سکوت بهترین راه شما درباره عمل کرده مردم ترکیه است پس ساکت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
چشم استاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
2
این یک نمایش از سوی اردوغان بود برای چشم زهر گرفتن از مخالفان .. اگر ارتش ترکیه قصد کودتا داشت واقعا انقدر قدرت داشت که حتی ارتشهای همسایه هم نتونن جلوش واستن چه برسه به اینکه اردوغان با یک سناریو از پیش تعیین شده شجاعانه بیاد تو دل استانبول و‌کودتاگران و با دو تا سخنرانی شیرازه کودتا رو از هم بپاشونه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
درسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
2
شمادیگه چقد خرید همش ساختگی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
1
این یک نمایش از سوی اردوغان بود برای چشم زهر گرفتن از مخالفان .. اگر ارتش ترکیه قصد کودتا داشت واقعا انقدر قدرت داشت که حتی ارتشهای همسایه هم نتونن جلوش واستن چه برسه به اینکه اردوغان با یک سناریو از پیش تعیین شده شجاعانه بیاد تو دل استانبول و‌کودتاگران و با دو تا سخنرانی شیرازه کودتا رو از هم بپاشونه ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
3
1
واقعا برای همگی شما که میگید کودتا ساختگی بوده متاسفم.
اردوغان یه دولت مرد مسلمانه.
تعصب بی جا چشم و گوش تون رو کور کرده.
تا 1000 سال دیگه هم به کشوری اسلامی مثل ترکیه نمیرسید با این تعصباتتون.
خلایق هرچه لایق.
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
ترکیه فعلی نتیجه عملکرد اتاتورکه .... 30 سال دیگه نتیجه عملکرد اروغان رو هم میبینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
2
من فکر میکنم اردوغان برای اینکه محبوبیت خودشرا زیاد تر کنه این سناریو رو اماده کرده والی اخر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
1
من فکر میکنم اردوغان برای اینکه محبوبیت خودشرا زیاد تر کنه این سناریو رو اماده کرده والی اخر.
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
3
این بزرگ ترین عوام فریبی طول تاریخ ترکیه هست مردم ترکیه زود نتیجه این عوام فریبی رو خواهند دید . . .
نریمان
|
Germany
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
3
رجب طیب اردوغان بعنوان بزرگترین کارگردان دوره معاصر برای فیلم کودتای هفت ساعته برگزیده شد. بهش تبریک میگم. فیلم جالب و اموزنده ای بود. یا حق...
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
2
هدف اردوغان از ظهور در برابر دوربین ها از طریق اسکایپ، فراخواندنِ مردم به خیابان ها نبود، بلکه برای یاری خواستن از گروه های مسلح تروریست بود تا سربازان ارتش را بکشند و این نخستین بار در تاریخ است که یک رئیس جمهور، از تروریست ها کمک می طلبد تا ارتش کشورش را تحقیر کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
3
من نمیدونم اونایی که میگن کودتا واقعیه چی مصرف میکنن من خودم ترکم یعنی دورگ ازطرف پدری زنجانی ازطرف مادری ازمیر.مگه میشه در شروع کودتا مردم وطن پرس به قول شما .عکس سلفی با کودتاچیا گرفت اونم وسط خ یابان والا فامیلایه من که اون ور هستن میگن ساختگی بوده ضمنا رهبر داعش هم به طیب خان تبریک گفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
2
بابا همش ساختگی بود آگه ارتش کودتا بکنه مگه میشه جلوشو گرفت
ناشناس
|
Germany
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
1
کودتای ترکیه ساختگی بوذ
کضلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
2
کودتا کجا بود، فیلم سیاسی بود، مثل 11سپتامبر بود،بعدش مردم ترسیدن از اوضاع مثل سوریه بشه، خدا جون مردم چه گناهی دا رند
کضلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
2
1
کودتا کجا بود، فیلم سیاسی بود، مثل 11سپتامبر بود،بعدش مردم ترسیدن از اوضاع مثل سوریه بشه، خدا جون مردم چه گناهی دا رند
کضلهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
3
2
کودتا کجا بود، فیلم سیاسی بود، مثل 11سپتامبر بود،بعدش مردم ترسیدن از اوضاع مثل سوریه بشه، خدا جون مردم چه گناهی دا رند
مسلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
2
خلاصه هر چه باشه چه سناریو باشه چه نقشه اردوغان مرد با ایمان مرد عمل هستش درود به شرف او و شجاعت او خدایی خودتون کمی بهش فکر کنید واقعا کدوم مملکت واسه دفاع از رئیس جمهورش از جونش مایه میزاره ها پس واسه مردم کشورش یه پدر دلسوز محسوب میشه مردمش دارن واسش از جون مایه میزارن این وقت ایرانیهای ما هم دارن اینجا کارشناسی های توهین میکنن
محمد
|
Germany
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
4
دیکتاتوری رفتنی هست حالا چه باتوپ و تانک چه با حضور مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
2
از ماوقع اینطور برمی آید که برنامه ریزی برای بعد از شکست کودتا بسیار وسیع تر از خود کودتا بوده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
مردم تركيه از كشورشان و امنيت خودشان دفاع كردند نه از اردوغان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
0
0
مردم تركيه از كشورشان و امنيت خودشان دفاع كردند نه از اردوغان فاسد كه كشورش را پايگاه امريكا وداعشي هاي ججني كرده است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
اینقد ساده نباشین. این کودتا یه نقشه بود واسه سرکوب و دستگیری و اعدام تمام مخالفین دولت ترکیه. فرمانده کودتا خود اردوغان بود و یه عده مخالفینش رو تو ارتش طعمه قرار داد، کسانی که طعمه قرار گرفتن هنگامی که دیدن بعضی از به ظاهر کودتاچیان[ که عوامل طرفدار اردوغان بودند] بدون هیچ مقاومتی خودشونو تسلیم کردن، فریب خوردگان کودتا هم ناچار تسلیم شدن و بدین ترتیب یه کودتا ، بیست و چهار ساعته خاتمه پیدا کرد. سیاست یعنی همین. شوراندن مخالفین توسط خودیها، تبدیل اونها به طعمه، دستگیری اونها و نهایتا زدن برچسب تروریست به طعمه ها و وابسته گانشون، فریب مردم و در نهایت دستگیری گسترده مخالفان اردوغان; بطوری که این فیلم ساختگی مورد حمایت اکثریت مردم عوام ترکیه قرار گرفت و اردوغان طراح اصلی بازی به یک قهرمان ملی تبدیل شد. ضمنا هنگام کودتا، اردوغان در یک شهر دیگه به دور از خطر و هیاهو و در امنیت کامل به سر میبرد و با یک گوشی، از راه دور ،مردم ساده لوح ترکیه رو فریب داد. اکنون اردوغان با یه بهانه ساختگی، تمام قسمت های دولت رو پاکسازی کرد و هزاران مخالف رو بدون مخالفت مجامع بین المللی حقوق بشر دستگیر و سر به نیست کرد. آیا سازمان اطلاعات ترکیه اینقدر ناکارآمده که از هماهنگیها و برنامه ریزی های این کودتا گسترده ، هیچ گونه اطلاعاتی نتونسته بود بدست بیاره؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
این چه کودتایی بود که ارتشی ها سراغ همه رفتن جز شخص اول مملکت و دستیاراش !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
در ترکیه بدون نفت درآمد سرانه ملییشون از ما بالا تر کشوریپیشرفته فقط مشکل این است اردغان دیکتاتور یگه چقدر می خواهی ریس باشی
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
آینده مشخص میکنه که اینا وطن پرست بودن یا...
وقتی سالها بعد در گرداب دیکتاتوری دست و پا می زنن...!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
باید بگم با همه این حرفها یه چیز اهمیت داره و اون اینه که ارتش برایه دفاع از مردم تشکیل شده.یعنی صاحب هر ارتشی در دنیا مردم اون کشور ور هستند.درود بر ارتش ترکیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
باید بگم با همه این حرفها یه چیز اهمیت داره و اون اینه که ارتش برایه دفاع از مردم تشکیل شده.یعنی صاحب هر ارتشی در دنیا مردم اون کشور ور هستند.درود بر ارتش ترکیه که این واقعیت رو پذیرفتن و در مقابل ولی نعمت خودشون یعنی ملت ترکیه سر تعظیم فرود اوردن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
باید بگم با همه این حرفها یه چیز اهمیت داره و اون اینه که ارتش برایه دفاع از مردم تشکیل شده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
باید بگم با همه این حرفها یه چیز اهمیت داره و اون اینه که ارتش برایه دفاع از مردم تشکیل شده.یعنی صاحب هر ارتشی در دنیا مردم اون کشور ور هستند.درود بر ارتش ترکیه که این واقعیت رو پذیرفتن و در مقابل ولی نعمت خودشون یعنی ملت ترکیه سر تعظیم فرود اوردن.کاش همه نیروهایه مسلح در دنیا به جایه فرمان گرفتن از یک نفر از مردم خودشون فرمان بگیرن
farhad
|
Germany
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
1
حب الوطن من الايمان
درود بر شهامت و شجاعت ملت آزاده ضد دیکتاتوری اسلحه و تانک، خون میتواند بر شمشیر ظلم ظالمین پیروز شود اگر مردمی بخواهند
جیران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
-کودتای ساختگی که طراح ان خود اردغوان بود .شبیه فیلمی است که اول واخرش رانویسنده میدونست.هدف هم تحکیم قدرت خود وشناسایی وسرکوب مخالفان برای بقاحکومت لایئک سلطنتی اردوغان.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین