کد خبر: ۳۸۲۰۳
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۰۲
نخست‌وزیر سوريه:

سوریه خواستار توسعه بیشتر روابط با تهران است

آفتاب‌‌نیوز : عطري با اشاره به اشتراك منافع ايران و سوريه در عرصه‌هاي منطقه‌اي و جهاني و اين كه دو كشور در سنگر واحدي در برابر دشمن مقاومت مي‌كنند، همكاري‌هاي تنگاتنگ اقتصادي و فني در كنار روابط برجسته‌ سياسي را لازمه پايمردي دو كشور در قبال چالش‌هاي فراروي دانست.

سفير جمهوري اسلامي ايران نيز روابط تهران و دمشق را عميق و ممتاز خواند و تاكيد مقامات عالي ايران براي استمرار همكاري‌هاي دو جانبه را يادآور شد.

بنابر اين گزارش، عطري و اختري، سفر روز پنجشنبه‌ رييس جمهوري اسلامي ايران به سوريه و برگزاري اجلاس عالي همكاري‌هاي اقتصادي دو كشور در اسفند ماه آتي را با اهميت توصيف كردند.

دو طرف همچنين راه‌هاي تسريع عمليات اجرايي طرح‌هاي صنعتي در حال اجراي شركت‌هاي ايراني در سوريه از جمله احداث كارخانه سيمان، ساخت سيلوهاي بتوني انبار غلات، همكاري در زمينه‌ راه آهن، و بازسازي نيروگاه بانياس را بررسي كردند.

در اين ديدار، اختري به سفر سالانه بيش از ‪ ۳۰۰‬ زائر ايراني به سوريه اشاره كرد و خواستار برخورداري آنان از تسهيلات مطلوب شد.

سفير ايران و نخست وزير سوريه، در مورد اجراي طرح‌هاي خدماتي در اطراف حرم حضرت زينب (س) و ديگر مراقد مطهر اهل بيت (ع) گفت‌وگو كردند.

برپايه اين گزارش، سفير جمهوري اسلامي ايران همچنين با «عبدالله الدردري» معاون اقتصادي نخست وزير سوريه، همكاري‌هاي تهران و دمشق در زمينه‌ برنامه‌ريزي براي توسعه اقتصادي دو كشور را مورد بررسي قرار داد.

الدردري در اين ديدار خواستار استفاده‌ كشورش از تجارب ايران بويژه در زمينه توسعه اقتصادي و افزايش نرخ واقعي رشد اقتصادي شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین