کد خبر: ۳۸۲۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹

فتح اله گولن هرگونه ارتباط با کودتا در ترکیه را رد کرد

فتح اله گولن مخالف رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه هر گونه نقش داشتن در کودتای نافرجام این کشور را قاطعانه رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 در پی کودتای نافرجام ترکیه، گولن گفت: حکومت ها باید از طریق آزادی و انتخابات عادله و نه با توسل به زور به قدرت برسند.فتح اله گولن هرگونه ارتباط با کودتا در ترکیه را رد کرد

وی افزود: این توهین آمیز است که من را به ارتباط داشتن با کودتا متهم می کنند؛ چرا که من از کودتاهای نظامی چیزی جز رنج و زحمت ندیدم. 

گولن همچنین هر گونه اتهام مربوط به نقش داشتن وی در کودتای ترکیه را از اساس رد کرد.

در همین حال اخبار منتشر شده از کردستان ترکیه نیز حاکی از آن است که 100 نظامی در ارتباط با تلاش برای راه اندازی این کودتا در پایگاه نظامی دیار بکر بازداشت شدند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، از سوی دیگر مقام های ترکیه دو هزار و 745 قاضی را در پی کودتای نافرجام در این کشور برکنار کردند.

پنج عضو شورای عالی قضات و دادستان های ترکیه که عالی ترین هیات قضایی در این کشور است نیز از منصب خود برکنار شدند. 

براساس آخرین آمارها در جریان وقوع کودتای ناکام در ترکیه و عملیات شکست آن 161 نفر در مقابله با کودتا چیان کشته و 1440 تن زخمی شدند و همچنین دو هزار و 839 شورشی دستگیر و شماری از عوامل کودتا جان باختند.

به گزارش ایرنا، رسانه های خبری دنیا بامداد شنبه از کودتا در ترکیه خبر دادند. دولت ترکیه اعلام کرده که کودتای سحرگاه شنبه گروهی از نظامیان به شکست انجامیده است و کنترل کشور را در دست دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین