کد خبر: ۳۸۲۴۴۴
تعداد نظرات: ۴۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
کیفرخواست برای 48‌ متهم حمله به سفارت‌ عربستان

جزئیات اولین جلسه دادگاه حمله‌کنندگان به سفارت‌عربستان/متهمان چه‌کسانی هستند؟

در اولین جلسه دادگاه پرونده معترضین به سفارت عربستان که در شعبه 1060 دادگاه کیفری 2 کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی به صورت علنی برگزار شد، پرونده 14 نفر از متهمان مورد رسیدگی قرار گرفت و ادامه بررسی‌ها به فردا(سه‌شنبه) موکول شد.
آفتاب‌‌نیوز :
جلسه رسیدگی به پرونده تعرض کنندگان به سفارت عربستان صبح امروز(دوشنبه) 28 تیرماه در شعبه 1060 دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. در این جلسه به اتهامات 21 نفر از تعرض‌کنندگان به سفارت عربستان  رسیدگی شد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت 22 تیرماه در حاشیه مراسم ختم فرزند معاون اول دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده رسیدگی به اتهامات تعرض کنندگان به سفارت عربستان  گفته بود:  این پرونده روز 28 تیرماه در شعبه 1060  این مجتمع رسیدگی می‌شود. در این جلسه به اتهامات 21 نفر رسیدگی خواهد شد.

کیفرخواست برای 48 حمله‌کننده به سفارت‌عربستان/متهمان چه‌کسانی هستند؟

همچنین عباس پوریانی رییس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران نیز 26 خردادماه به ایسنا گفته بود: دادگاه متهمان پرونده حمله به سفارت عربستان، ۲۸ تیر ماه برگزار می‌شود. دادگاه بخشی از متهمان این پرونده که مربوط به دادگستری است، در شعبه 1060 دادگاه کیفری دو تهران برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه 23 خردادماه در نشست خبری در پاسخ به سئوالی درباره‌ پرونده‌ متهمان حمله به سفارت عربستان و اینکه پرونده برخی از متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت به کجا رسید؟‌ گفت: در مورد پرونده متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم. در مورد قسمت اول سئوال باید بگویم که محاکمه صورت نگرفته و امروز هم که از رئیس کل دادگستری استان تهران پرسیدم که آیا تعیین وقت شده یا خیر؟ پاسخی تا این لحظه به دستم نرسید. در مورد پرونده این متهمان که در دادگستری است باید بگویم کسی بازداشت نیست، ولی در مورد پرونده برخی دیگر از متهمان آن در دادسرای ویژه روحانیت اطلاعی ندارم.

براساس گزارش ایسنا، محسنی اژه ای 22 فروردین ماه نیز از صدور کیفرخواست برای 48 نفر از حمله‌کنندگان به سفارت عربستان خبر داده و با بیان این‌که «یکی از پرونده‌های مهمی که در سال 94 ظرف 70 روز به صدور کیفرخواست منجر شد، حمله به سفارت عربستان بود»،‌ گفته بود: این پرونده در نیمه دوم سال 94 تشکیل شد و 121 نفر کسانی بودند که در این پرونده دستگیر شدند و قرار وثیقه یا قرار بازداشت موقت و یا قرار تأمین مناسب دیگری برای آنها صادر شد، 24 نفر هم در رابطه با این پرونده احضار شدند که برخی از آنها منتهی به صدور قرار و برخی از آنها که اتهامی نداشتند، بدون قرار آزاد شدند. نهایتاً برای 48 نفر از این افراد کیفرخواست صادر شد و پرونده‌شان در دادسرای تهران است و البته پرونده حدود 3 الی 4 نفر هم در دادسرای روحانیت است.

کیفرخواست برای 48 حمله‌کننده به سفارت‌عربستان/متهمان چه‌کسانی هستند؟

متهمان چه‌کسانی هستند؟

به گزارش آفتاب‌نیوز، تاکنون مشخص نشده است این متهمان چه کسانی هستند و آیا در ارگان یا سازمان خاصی عضویت دارند یا خیر. البته پیش از این حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری در گفت‌وگو با ماهنامه «اندیشه پویا» در این رابطه گفته بود: «در سال گذشته اتفاقی در این شهر افتاد. عده‌ای بی‌محابا به طرف سفارت عربستان هجوم بردند. این پرونده توسط مقامات و مراجع ذی‌صلاح رسیدگی شد. در این رسیدگی‌ها مقصر معلوم شد؛ قاصر، آمر و مأمور همه معلوم شدند. مشخص شد که کی‌به‌کی و چی‌به‌چی است. خلاصه اینکه تکلیف معلوم و مشخص شد که عده‌ای کوتاهی کردند و آن کوتاهی، برای کشور بسیار‌ گران تمام شد». براساس گزارش روزنامه شرق، او در ادامه، صحبت‌هایی مشابه سخنان سخنگوی وزارت کشور در روزهای پس از حمله به سفارت، بیان کرد: «موظف شده بودند و به آنها ابلاغ شده بود که باید اقدامات دیگری را انجام دهند». مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری خبر از تصمیم به برکناری افراد اهمال‌‌کننده در ماجرا هم می‌دهد: «برای برکناری این افراد تصمیم گرفته شد و تصمیم به برکناری آنها به وقتش اعمال خواهد شد». او افزود: «خب حالا که برخی از این افراد با یک نگاه کاملا سیاسی بعد از سال نو می‌آیند و اقدامی را طراحی می‌کنند که شبیه فیل هواکردن است، اقدامشان نه مبنای حقوقی دارد و نه روشن است که کارکردش اثربخش است و نه از نظر امنیت عمومی توجیهی دارد». «آشنا» می‌گوید: «قاعدتا این افراد در تاریخی که مقرر است برکنار می‌شوند. منتها فردای آن می‌توانند به متدینان جامعه بگویند، دارند ما را به خاطر اینکه می‌خواستیم با بدحجابی مقابله کنیم، برمی‌دارند. این هم از واقعیاتی است که در کشور اتفاق می‌افتد و کش‌وقوس دارد».

١٢ دی‌ بود که عده‌ای در اعتراض به اعدام «شیخ‌نمر»، روحانی شیعه منتقد عربستان، مقابل سفارت این کشور تجمع کردند که پس از چندساعت این تجمع به خشونت کشیده شد. پس از حمله معترضان به ساختمان سفارت و ورود به آن، دولت سعودی ارتباط دیپلماتیک با ایران را قطع کرد. از طرفی، انتقادات زیادی هم به‌سوی معترضان روانه شد. از جمله رئیس‌جمهوری که گفت: «باید بررسی شود حمله‌کنندگان به سفارت، وابسته‌اند یا نادان». پس از حمله، مقامات قضائی و وزارت کشور از بازداشت عاملان حمله به سفارت خبر دادند. حدود ٢٠ روز پس از حمله، «حسین ذوالفقاری»، معاون امنیتی وزیر کشور، از روشن‌شدن همه ابعاد این حمله خبر داد: «عامل بیرونی تعرض به سفارت عربستان در خارج از کشور دستگیر و به داخل منتقل شده و هم‌اکنون تحت بازجویی است». به گفته او، این افراد سازماندهی شده بودند و تحت امور خیریه و مذهبی فعالیت داشتند. معاون وزیر کشور افزوده بود: «بیش از ١٠ سال در کرج و تهران فعالیت دارند که محور فعالیت آنان، امور خیریه و کارها و فعالیت‌های مذهبی است که دانسته یا ندانسته نیز از سوی مسئولان تحت عنوان مسائل مذهبی و هیأتی به آنان کمک شده است». 

۹ نفر از متهمان پرونده سفارت عربستان تفهیم اتهام شدند/۱۲ غایب در جلسه اول دادگاه

امروز اولین جلسه رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان در شعبه 1060 دادگاه کیفری شماره 2 برگزار شد.پیش از این گفته شده بود که قرار است در این جلسه به اتهامات 21 نفر از متهمان رسیدگی شود در حالی که با شروع دادگاه مشخص شد تنها 9 متهم در جلسه حضور دارند.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا، قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت در جمع خبرنگاران در باره جلسه دادگاه پرونده معترضین به سفارت عربستان گفت:‌ این پرونده که در مجتمع قضایی کارکنان دولت مطرح شده به شعبه 1060 این مجتمع ارجاع شده و 21 متهم دارد که پرونده‌شان با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. متهمان اکثرا در جلسه بودند و برخی هم که در جلسه امروز حضور نداشتند وکلای‌شان حاضر شدند. اتهامات آن‌ها مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان و اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی بوده است.

وی گفت: بعید می‌دانم که امروز آخرین جلسه دادگاه باشد؛ چراکه هم تعداد متهمان زیاد است و هم وقت اداری اجازه نمی‌دهد که بتوانیم به اتهامات تمام متهمان رسیدگی کنیم. البته تصویب این‌که جلسه بعدی کی برگزار می شود منوط به تشخیص قاضی پرونده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در مورد نیروی انتظامی پرونده‌ای در این زمینه به دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است؟ گفت: آن چیزی که دادگاه ارسال شده همین موضوع این پرونده معترضین به سفارت عربستان بوده است که متهمان آن هم مشخص شده اند. در پرونده حاضر چنین چیزی را در مورد پرسنل نیروی انتظامی نداریم.

سرپرست مجتمع قضایی ویژه رسیدگی به جرائم کارکنان دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که یکی از وکلای متهمان این سوال را داشت که چرا پرونده موکلش در دادگاه کارکنان دولت رسیدگی شده است؟ گفت:‌ در حوزه قضایی تهران به دلیل گستردگی جمعیت مجتمع های مختلفی وجود دارد و تقسیم کار شده است. ما در این مجتمع به متهمانی رسیدگی می‌کنیم که در تهران مرتکب جرم شده‌اند؛ لذا پرونده‌های متفرقه دیگر هم در این مجتمع مطرح می‌شود که به آن رسیدگی می‌کنیم. همچنین دادسرایی که این پرونده را تشکیل داده از جمله دادسراهایی است که در موید مجتمع ماست. جرایم ارتکابی در این پرونده در حوزه قضایی شهر تهران بوده است تقسیم کار مانع از رسیدگی به این گونه‌ها پرونده‌ها نمی‌شود.

متهم ردیف اول: پشیمانم چون دل آقا شکست

قاضی دهقانی با اعلام آغاز اولین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات متهمان حمله به سفارت عربستان، به قرائت و تفهیم مواد 354 و 358، 193، 194 و 195 قانون آیین دادسری کیفری مصوب سال 92 به حضار و متهمان پرداخت.

سپس قاضی دهقانی از نماینده دادستان خواست که مفاد کیفرخواست را قرائت کند.

میرسلیم نماینده دادستان با قرائت اسامی متهمان، اتهامات 21 متهم این پرونده را «مشارکت در تخریب عمدی اموال سفارت عربستان» یا «اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی» و یا هر دو اتهام ذکر کرد.

نماینده مدعی العموم ادامه داد: نظر به گزارش‌های اولیه و تحقیقات انجام شده از نیروی انتظامی و اطلاعاتی، محتویات پرونده و اظهارات متهمان، نامبردگان مجرم هستند و طبق مواد 617 و 677 قانون مجازات اسلامی کیفر آن‌ها مورد تقاضا است و تاریخ وقوع جرم هم  در سال 94 و در تهران بوده است.

پس از قرائت کیفرخواست از سوی نماینده مدعی العموم قاضی حسینی از متهم ردیف اول این پرونده خواست که خود را معرفی کند.

متهم اول پرونده گفت: 25 ساله هستم، در پوشاک شاغلم، باسواد، مجرد و اهل تهرانم.

قاضی دادگاه خطاب به متهم گفت: بر حسب  محتویات پرونده و تحقیقات انجام شده گزارش موارد زیر ربط و مفاد کیفرخواست صادره از دادسرای شهید مقدس، متهم به اخلال در نظم عمومی از طریق جنجال و تجمع غیرقانونی هستید، از خود دفاع کند.

متهم خطاب به قاضی گفت: روزی این اتفاق برایم افتاد، بحث تجمع در مشهد را شنیدم و در کانال های خبری و تلگرام و اینستاگرام خواندم که گفته بودند امشب جلوی سفارت عربستان تجمع است. حتی من در گروه‌های منتسب به سپاه بود خواندم که تجمعی به نشانه اعتراض به رژیم آل سعود برگزار می‌شود و من با توجه به کشتار مردم در منا، حادثه فرودگاه جده و جنایات دیگری که در یمن و سوریه اتفاق افتاده بود احساس کردم برای دادخواهی مردم غزه که عموما شیعه هستند، اعتراضی باید انجام شود .

وی افزود: من هم بنا بر آنچه که در گروه‌ها دیده بودم در تجمع حاضر بودم و فقط نگاه می کردم  و هیچ اقدامی هم انجام ندادم وقتی ما رسیدیم سرو صدا بود و کار خاصی نکردیم بلکه تماشا می‌کردیم.

قاضی از متهم پرسید که شعار دادید؟ متهم پاسخ داد: اواخر مردم شعار می‌دادند و من هم در کنار جمع بودم قصدمان این نبود که سروصدا کنیم.

قاضی با قرائت اظهارات متهم در دادسرا گفت: شما عنوان کرده‌اید که در مقابل سفارت عربستان با جمعیت حاضر شعار داده‌اید و حتی یک نفر مجروح شده بود و او را انتقال دادید، در این زمینه چه صحبتی دارید؟ که متهم گفت: ما آن فرد مجروح را به کنار دیوار کشیدیم و به او کمک کردیم.

قاضی مجددا به او گفت افراد دیگری هم می شناسید که به سفارت سنگ می زدند؟ که متهم گفت:‌ برخی را دیده بودم. حدود سه چهار نفر را می‌شناختم.

قاضی به متهم گفت: پس از باز شدن درب سفارت چه اقداماتی کردید؟ متهم گفت: من رسیدم در  باز شده بود و مردم هم رفت و آمد می‌کردند و پلیس هم از آن‌ها ممانعت نمی‌کرد. من می‌خواستم از درب بزرگ وارد شود که وارد هم نشدم.

قاضی دادگاه اظهارات متهم در پاسخ به بازپرس مبن بر اینکه «من از درب بزرگ وارد سفارت شدم و فردی که عکس پادشاه عربستان را داشت بیرون آوردیم و مردم عکس را گرفتند و پاره کردند» را قرائت کرد و به متهم گفت: در این زمینه چه صحبتی داری؟ متهم پاسخ داد:  من می‌خواستم وارد سفارت شوم که نشدم. مقابل درب  بزرگ سفارت بودم.

قاضی اتهام وی را مجددا تفهیم کرد و از او خواست آخرین دفاع خود را ارائه کند که متهم گفت:‌ در اتهام من آمده که قصدم ایجاد سرو صدا بوده در حالی که من اصلا نیتم این نبوده که اخلال در جامعه کنم. سوابق من موجود است. در آن موقع با توجه به فضایی که بود و از آنجایی که شیعه مظلوم است پس از اینکه پنج شش ساعت خبر پخش شد و حتی در یکی از کانال های منتسب به سپاه هم خبر تجمع را دیدم به آنجا رفتم. من  نمی‌دانستم که تجمع مجوز ندارد. من تا نه شب سر کار بودم چون نزدیک خانه‌مان  بودم  به آنجا رفتم. از عملکرد خودم پشیمانم زیرا دل آقا شکست.

قاضی دهقانی در توضیح اتهام اخلال در نظم به متهم گفت: اخلال در نظم یعنی تجمع شما قانونی نبوده است.

این خبر بروزرسانی شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
29
16
شکایت از جنایتکاران عربستان جهت کشتار منا و تجاوز به دو نوجوان کی انجام می شود؟
پاسخ ها
منم هوشیارم
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
خوب نریم پول بریزیم جیبشون تا ادم بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
هر وقت حمله کنندگان به سفارت مجازات شوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
2
82
حماقت دردی است که دوا ندارد.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
3
82
معلوم شد... در صحنه چه کسانی بودند اینها یک روز کفن می پوشند و روز دیگر کنسرت ها بر هم میزنند و همه هم خودجوش نبودند حالا دستور کدام مقام را اجرا میکردند انشالله مشخص شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
از نسل شعبان بی مخ هستند. روحش شاد
حسین
|
United States of America
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
3
29
سلام

انشاا..نتیجه دادگاه هرانچه خیر است زودترمحقق شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
21
0
اينه چون ارزش هستند .....
میلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
20
1
انفعال تا کی؟ بهتر است پیگیر حقوق ایران باشید درحادثه کشتار فجیع منا در جریان تعرض به دو نوجوان ایرانی . مگر اوونا محاکمه کردند عواملشون روو ؟؟؟ مگه اوونا عذر خواهی کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
به به آقای برادر حالتان چطور است ؟ کم پیدا بودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
22
حماقت دردی است که دوا ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
24
این جماعت نه مسلمان هستند و نه انقلابی . اینها نفوذی دشمن هستند برای ضربه زدن به نظام . قطعا اینها پیرو هوا و هوسند و از خارج دستور میگیرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
دستور گرفتن از خارج بد نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
24
دستور کدام مقام فرق نمیکند
مسله تدبیری شود ، ریشه خودسری به تاریخ بپیوندد و عبرت آینده هم فرصت است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
2
11
این جماعت نه مسلمان هستند و نه انقلابی . اینها نفوذی دشمن هستند برای ضربه زدن به نظام . قطعا اینها پیرو هوا و هوسند و از خارج دستور میگیرند .
عرفان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
25
1
خوب کاری کردن خجالت بکشید دارید دادگاهی میکنید این همه به ملت ایران ظلم کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
تو حتی هیچی را قبول نداری ای مفت خور
مهدی
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
درست میگی ولی این راهش نیست مثل انسانهای نخستین حمله کنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
2
23
گروهي عليه امنيت ملي اقدام كرده اند ،اتهام رديف اول شعار دادن است!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
شعبان بی مخ ها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
2
21
اشد مجازات را در نظر بگيريد
ثابتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
18
.... این جماعت نادان هم به مذهب شیعه و هم به حیثیت ملی 80 میلیون نفر ایرانی و هم به منافع ملی کشور ، خسارات جبران ناپذیری وارد کردند... که باعث شرمساری و خجالت یک ملت شدند..اینکه اظهار ندامت بخاطر شکستگی دل حضرت اقا میکنند!!! استعاره نخ نمایی هست که تلویحا برسانند که مطیع ولی فقیه هستند ..!!؟ در حالیکه مطیعان ولی فقیه و مقام رهبری با اندیشه و تفکر شفاف و با متانت سیاسی و اجتماعی خود در محافل و مجامع علمی و سیاسی نسبت به تبیین اندیشه ها و دیپلماسی عمومی مقام معظم رهبری در مقابل اندیشه های بی پایه و مخدوش و التقاطی ابراز وجود و انان را به چالش میکشد.. نه با قداره و چوب کشی به روش شعبان بی مخ دهه 30... !! بنابراین افکار زشتتان را پشت ولایت پنهان نکنید و سعی در تطهیر ان نداشته باشید.. .. بر این باور هستم خاطیان این پرونده یا مزدوران رژیم سعودی هستند یا بازماندگان خشکه مقدسهای بیشعور دوران خلافت مظلوم تاریخ تشیع ، حضرت علی ابن ابیطالب(ع)...
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
8
چرا دادگاه کارکنان دولت؟
علی
|
United States of America
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
15
اخه شما چکاره هستید .که همیشه اشوب میکنید .مملکت صاحب دارد .امان از متعصبان بی خرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
8
فعلا این دسته افراد همه کاره هستند و از بازخواست معاف
میرزایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
3
باسلام و احترام
تشکر بابت مطالب زیبا
افتخار مان آشنایی با شماست
امیدواریم روزی باگروه شما همکاری کنیم
سامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
4
ما که در کشور دیگر زندگی نمیکنیم و همه میدانیم که این جریان و این اشخاص و این افکار از کجا و از چه اشخاصی نشأت میگیرد .ما خود مقصریم وگرنه چرا باید به دیدن فیلمی برویم که کارگردان آن یکی از مجریان اصلی اینگونه از تجمعات در سالهای قبل بوده است.آیا سایر ملت ها در گشورهای دیگر تا اینحد ارزان و بی تفاوت از کنار این قضایا میگذرند.حداقل با رفتارمان این حرکات را محکوم کنیم.ما انقلاب کردیم که اسلام واقعی را به دنیا نشان دهیم نه این وحشی گری را .پس چه شد.بخدای واحد قسم این جریان و این اشخاص دلشان اصلا برای انقلاب و اسلام راستین نمی تپد.
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
4
متهمان یک مشت تندرو که دشمن ایران هستند
معلم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
15
عکسها را ببینید واقعا اراذل و اوباشند مشتی موتور سوار که همه چا حاضرند در شیراز به مطهری حمله می کنند در مراسم ارتحال در حضور رهبر مراسم را بهم می زنند.. بعد می گویند ما پیرو رهبریم
منوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
3
1
محاکمه اینا ابرو ایران رو برمیگردونه؟؟؟؟
فرصت طلایی که برا رسوا کردن عربستان داشتیمو برمیگردونه ؟؟
کل دنیا الان الان فک میکنن ما یه مشت وحشییم کهفقط بلدیم سفارت بکشیم پایین


البته از استعداد این جوانان غیور در اینده برای خرابکاری های بیشتر و درنوردیدن سفارت های دول متخاصم دیگری نیاز داریم
منوچ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
1
محاکمه اینا ابرو ایران رو برمیگردونه؟؟؟؟
فرصت طلایی که برا رسوا کردن عربستان داشتیمو برمیگردونه ؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
1
7
افراد نیروی انتظامی چرا عکس العملی نشان نمی دهند ؟؟؟و الان دور سفارت انگلیس و فرانسه حصار می کشند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
7
چه نمايشي درست كردين -تخريب اموال عمومي فقط - اخرشم به دويست هزار تومن جريمه محكوم ميشه -
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
3
واقعا نقص قانون تا کجا امیدوارم حکم قاطعی بدن تا عمر دارن دیگه تجاوز به حریم دیگران را بزارن کنار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
2
1
واقعا متاسفم که بعضی ها طرفداری از عربستان میکنن
همین شماها نبودین که تپ قضیه منا و فرودگاه و... وا مصیبتا سر میدادین ، حالا چی شده از عربستان حمایت میکنین
اوف
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
عقل هم چیز بسیار خوبی است ولی حیف متاع کمیابی میباشد . اخوی ناشناس نظر شما اینست که این وحشی گری و حمله به ساختمان بی دفاع از سر غیرت و جهت فتح خاکریزهای ارتجاع منطقه بوده؟ برادرجان چشم باز کن و امتیازاتی که عربستان از این اتفاق بدست آورد را بشمار .
مرتضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
2
دقت کنید : " من رسیدم در باز شده بود و مردم هم رفت و آمد می‌کردند و پلیس هم از آن‌ها ممانعت نمی‌کرد".جالب هست که بدانیم در این پرونده هیچ کس و حتی مدعی العموم و غیره به نیروهای پلیس کاری ندارند و جلوی رسیدگی به این قضیه را نیز گرفته اند. اگر پلیس نمیخواهد برخورد کند ، پس فلسفه پست دادن و حضورشان در جلوی سفارت خانه ها چیست ؟ اگر قرار هست که هیچ کاری نکنند و فقط نظاره گر باشند، بهتر نیست برن خونشون.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
4
آقا، طرف راست و حسینی داره میگه فراخوان داده برای تجمع،دیگه دنبال چی میگردین؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
2
شعبان بی مخ ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
شعبون بی مخ ... شرف داشت به اینا.اون عشقش شاه بود ولی اینا عشقشون ساندیس و خرابکاریه.یه مشت بی سواد خودسر
موسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
2
محاکمه مهاجمان به سفارت عربستان

مهاجمان به سفارت عربستان در مجتمع قضایی کارکنان دولت محاکمه شدند ولی ذکر چند نکته به نظر من لازم است

1- دادگاه ویژه کارکنان دولت طبق بخشنامه شماره ۲۰/۲۰۱/۸۲ مورخ ۱۳۸۲/۲/۷ صلاحیت رسیدگی به جرایم غیرکارمندان و برخی از متهمین را نداشت چنانکه صلاحیت رسیدگی به متهم طلبه را نداشت.
2-تجمع غیرقانونی نبود و یک تجمع خودجوش و هیجانی بود و بنابراین نفس تجمع جرم نبوده است.
3- پرتاب سنگ و کوکتل و تخریب اموال سفارتخانه و ایجاد رعب و وحشت جرم بوده است.
4-سهل انگاری و قصور نیروی انتظامی جهت جلو گیری از ورود شان به سفارتخانه هم جرم بوده است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین