کد خبر: ۳۸۳۱۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

نخست‌وزیر تونس: استفعا نمی‌کنم

نخست وزیر تونس در اظهاراتی که هفته‌ها پس از طرح رئیس جمهوری این کشور برای تشکیل دولت وحدت ملی بیان شد، اظهار داشت که نمی‌تواند از سمت خود استعفا کند.
آفتاب‌‌نیوز :
حبیب الصید، نخست وزیر تونس در اظهارات تلویزیونی گفت: برای استعفا از منصب خود در معرض تهدیدات و فشارهای بسیاری قرار گرفتم. من این مسئولیت را با تمام ابعاد منفی و مثبت آن که به من پیشنهاد شد پذیرفتم و نمی‌توانم به خاطر اینکه از انجام آن ناتوان ماندم، استعفا کنم. من سربازی نیستم که از میدان فرار کند و پیشتر این مساله را به باجی قائد سبسی، رئیس جمهوری اطلاع داده‌ام.

وی با وجود انتقادات و اتهامات مطرح شده علیه وی مبنی بر عدم کارایی دولتش از پارلمان خواست تا جلسه‌ای را برای دادن رای اعتماد مجدد به دولتش تشکیل دهد.

الصید گفت، تصمیم وی برای رفتن به پارلمان به خاطر لزوم حل مساله در اسرع وقت است. این درحالیست که  مذاکرات در خصوص دولت وحدت ملی از یک ماه و نیم گذشته هنوز در جریان است.

نخست‌وزیر تونس: استفعا نمی‌کنم

وی برای اولین بار علنا به فشارها اشاره کرد و از روش اعلام طرح رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، طبق قانون اساسی تونس، اگر رای اعتماد مجدد به دولت داده نشود دولت مستعفی به شمار می‌رود  و رئیس جمهور مکلف است شخص دیگری را  که قدرت تشکیل دولت جدید دارد، انتخاب کند.

از سوی دیگر، نخست وزیر تونس این مساله را که دولت در لبه ورشکستگی قرار دارد، رد کرد و گفت: کشور ورشکسته نمی‌شود زیرا امتیازاتی دارد که باعث می‌شود بتواند با سختی‌ها مقابله کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین