آفتابنیوز : محمدتقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به محورهای زیر در خصوص این حادثه اشاره کرد:
- اتوبوس از شهرستان تنکابن بوده و به سمت کرج در حرکت بود
- تعداد کشته شدگان حادثه به 15 نفر افزایش یافت و حادثه مفقودی نیز دارد
- مجروحان حادثه نیز در حال انتقال به مراکز درمانی شهرستان کرج هستند
- اتوبوس به احتمال زیاد به دلیل خطای راننده با دکل فشار قوی برق برخورد کرد و واژگون شد
- 8 دستگاه آمبولانس و 2 اتوبوس امداد در نخستین دقایقی پس از وقوع حادثه از کرج به منطقه اعزام شدند
- پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه حضور دارند
- اجساد کشته شدگان به پاسگاه نسا منتقل شده است
- به دلیل برخورد اتوبوس با دکل برق فشار قوی، برق منطقه نیز قطع شده بود
- باز هم یک طرفه شدن جاده و خلوتی وسوسه انگیز جاده می تواند باعث این اتفاق شده باشد
- جاده اکنون مشکلی نداشته و تردد جریان دارد
- جاده یکطرفه بوده و با هماهنگی ماموران پلیس راه استان البرز امدادگران اعزام شده اند
- حوادث ناگوار در جاده کرج - چالوس در حال تکرار شدن است
- تجهیزات امدادی از کرج اعزام شده است
- نیروهای شرکت برق 95 درصد مشکل قطعی برق را حل کرده اند اما برق تونل کندوان و پلیس راه کندوان فعلا قطع است
خبرنگار ایرنا با سرهنگ رضا اکبری فرمانده پلیس راه استان البرز نیز تماس برقرار کرد که وی در پاسخ با تاکید بر اینکه تردد در جاده کرج - چالوس جریان دارد، بیان علت این حادثه دلخراش را به مصاحبه سردار مهری فرمانده پلیس راهور ناجا موکول کرد.
ضمن عرض تسليت به بازماندگان حادثه ديدگان . واقعا براي مديريت راه و پليس رراه ايران متاسفم كه نميتونن سرعت اتوبوسها رو نظارت كنند تلفات جاني در اثر رانندگي در ايران از حمله داعش گسترده تر شده . پليس فقط راه جريمه كردنهاي الكي رو بلده. اين همه سيستمها و gps و .. همه كشكه . نظارت در گذشته خلي بهتر بود اتوبوسها و تاكسي ها مجبور بودند در ايستگاههاسي پليس كارت بزنند و گراف سرعت خود رو نشون بدن . در جاهايي كه سرعت مجاز 40 كيلومتره اتوبوسها با سرعت 120 كيلومتر ميرن . آنچنان وحشيانه رانندگي مي كنند كه عاقبتش هم چنين حوادث مردم سوزي رو ايجاد مي كنند .
بزرگراه تهران شمال ، سیاسی ، به سرانجام نمیرسد، چون ارتباط سریع تهران ، شمال ، نگرانی سو
استفاده کشورهای همسایه شمالی ، حدس زده میشود .
من خودم راننده ی اتوبوسم و منکر این نیستم که بعضی از همکاران رعایت قوانین را نمیکنند و باعث بروز حوادثی از این دست میشوند ولی این را هم فراموش نکنیم که راننده ی مذکور که خودشون هم جزو متوفیان حادثه هستند راننده ای پا به سن گذاشته و نزدیک بازنشستگی بودند و چنین اعمالی در این سنین بعید به نظر میرسه و موشکافی و بررسی علت تصادف را بیشتر میطلبه و این امکان وجود داره که بعلت نقص فنی راننده تنها کار ممکن را برخورد با مانع دیده !!!
با این حال رعایت مقررات و رعایت نکات ایمنی حتی در باز بودن راههای قانونی را به همکاران توصیه میکنم .
همچنین باز گذاشتن راه بعد از سبقت و استفاده ی بیشتر از باند یکم راه برای تمامیه وسایل نقلیه را متذکر میشوم .
خواندن وبلاگ دست نوشته های یک راننده اتوبوس را هم به تمام خوانندگان محترم این نشریه توصیه مینمایم .
با سپاس