کد خبر: ۳۸۳۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲

فسیل 5 میلیون‌ساله فیل در موزه تاریخ طبیعی اردبیل مطالعه می‌شود

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل از مطالعه فسیل پنج میلیون ساله فیل عظیم‌الجثه در موزه تاریخ طبیعی اردبیل خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد خداپرست عصر شنبه در بازدید از روند مطالعه و جانمایی این فسیل در گفتگو با مهر تصریح کرد: فسیل فیل عظیم‌الجثه یکی از مهم‌ترین اکتشافات باستان‌شناسی و تاریخ طبیعی استان اردبیل است.

وی با اذعان به اینکه این بقایای این فسیل نیمه دوم سال گذشته در بیله سوار کشف شده است، اضافه کرد: بعد از مطالعات اولیه فسیل به موزه تاریخ طبیعی اردبیل انتقال یافته است.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تصریح کرد: مطالعات اولیه قدمت این فسیل را مربوط به دوره کواترنری و سه تا پنج میلیون سال قبل تخمین می‌زند.

خداپرست با تأکید به تداوم مطالعات اضافه کرد: در حال حاضر روند پاک‌سازی تخصصی فسیل و مطالعه لایه‌های مختلف آن در دست انجام است.

وی تأکید کرد: به دلیل اینکه امکان اکتشاف قطعات دیگر فسیل در محدوده اکتشافی وجود دارد لازم است مطالعات لایه‌های مختلف و محدوده شناسایی شده برای اکتشاف بیشتر انجام شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان تأکید کرد: به منظور مطالعه و بازسازی اسکلت این حیوان عظیم‌الجثه در فاز نخست نیازمند ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هستیم.

خداپرست تأکید کرد: بعد از تأمین اعتبار می‌توان نسبت به بازسازی اسکلت اقدام کرد و زمینه بازدید یکی از مهم‌ترین آثار باستانی تاریخ طبیعی استان را فراهم ساخت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین