کد خبر: ۳۸۳۹۳۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

ستادهای انتخاباتی از کی تشکیل ‌می‌شوند؟

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: ستادهای انتخاباتی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا از دی ماه آینده تشکیل می شود.
آفتاب‌‌نیوز : محمدجواد کولیوند رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ستادهای انتخاباتی از نیمه دوم سال جاری تشکیل و فعال می شوند، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته، این ستادها به احتمال زیاد از دی ماه امسال فعالیت خود را آغاز می کنند.
 
به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: با توجه به این که به احتمال بسیار زیاد شورای نگهبان، پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا در 29 اردیبهشت ماه سال 96 را قبول می کند، از این رو طبیعتا باید ستادهای انتخاباتی در دی ماه آغاز به کار کند.
 
رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: بر اساس قانون، برگزاری هر انتخابات دارای یک روز شمار است، یعنی از زمان ثبت نام نامزدها، موضوعاتی مانند رسیدگی به مدارک، بررسی صلاحیت ها، پیگیری عدم صلاحیت ها و اعتراضات مطرح شده در دستور کار قرار دارد، بنابر این تشکیل ستادهای انتخاباتی از دی ماه سال جاری برای پیگیری همین مسائل است.
 
کولیوند افزود: با آغاز مجلس دهم، کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تعامل مناسب و گسترده ای را با وزارت کشور و شورای نگهبان برای انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا آغاز کرده و به طور قطع این تعاملات آثار مثبتی را به دنبال دارد.
 
وی در ادامه به خانه ملت گفت: البته تمرکز بیشتر اعضای این کمیسیون بر نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا است اما قطعا انتخابات ریاست جمهوری نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که باید به آن توجه ویژه ای کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین