کد خبر: ۳۸۴۰۰۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

روسیه از المپیک ریو محروم نشد

کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت که کاروان روسیه را از المپیک ریو محروم نکند و تصمیم‌گیری در مورد حضور ورزشکاران رشته‌های مختلف ورزش روسیه در المپیک را به فدراسیونهای جهانی واگذار کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از یورو اسپرت، روسیه به صورت کلی از المپیک ریو محروم نخواهد شد. کمیته بین المللی المپیک بعد از جلسه ای برای تصمیم گیری درباره ی دوپینگ گسترده و سیستماتیک در روسیه به این نتیجه رسید که این کشور را به صورت کامل از المپیک محروم نکند.

کمیته بین المللی المپیک اعلام کرده است که فدراسیون های جهانی هر کدام وظیفه ی بررسی پاک بودن ورزشکاران روسیه را دارند و آنها باید اجازه ی ورود ورزشکاران روس را به المپیک صادر کنند.

دو و میدانی روسیه پیش از این از سوی فدراسیون جهانی از المپیک محروم شده است زیرا دوپینگ گسترده در این رشته ی ورزشی در روسیه صورت گرفته است.

بعد از انتشار گزارش هایی مبنی بر دولتی بودن دوپینگ در روسیه وادا از IOC درخواست کرده بود که روسیه را به صورت کامل محروم کند اما IOC بعد از یک هفته بررسی تصمیم گیری درباره ی حضور یا غیبت ورزشکاران روس در المپیک را بر عهده‌ی فدراسیون های جهانی گذاشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین