کد خبر: ۳۸۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
سردار باقرزاده خبر داد؛

جزئیات تشییع و خاکسپاری 127 شهید دفاع مقدس در 23 استان کشور

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح گفت: همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکرهای پاک 127 شهید دوران دفاع مقدس در 23 استان کشور تشییع و خاکسپاری خواهند شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، سردار سید محمد باقرزاده افزود: هویت 28 پیکر از این شمار شهید شناسایی شده است و پیکر پاک آنان به خانواده هایشان تحویل داده می شود؛ سایر شهدا هم به صورت گمنام در نقاط پیش بینی شده تشییع و تدفین می شوند.
وی با اشاره به میزبانی استان های مختلف در این تشییع سراسری گفت: استان تهران با تدفین شهدا در 9 نقطه، بیشترین شمار شهدا را خواهد داشت.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح درباره استان تهران اضافه کرد: شهرهای رودهن، رباط کریم، شهرک امیریه شهریار، شهر ارجمند فیروزکوه نقاطی از استان تهران به شمار می آیند که در آنها آیین تشییع و تدفین صورت می گیرد.

به گفته باقر زاده ، همچنین فدراسیون تکواندو، شهرک سوهانک، منازل مسکونی زینبیه نزاجا، صنایع هواپیما سازی ایران و گروه صنایع شهید کاظمی وزارت دفاع هم از دیگر نقاط درنظر گرفته شده برای این آیین در استان تهران است.

وی در ادامه اظهارکرد:استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی از استان هایی به شمار می آیند که در آنها تشییع و تدفین پیکر پاک شهدا در آنان انجام می شود.

وی همچنین گفت: خوزستان، سمنان، فارس و قم، کرمانشاه، کرمان، کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، مرکزی، همدان، لرستان و یزد از دیگر استان هایی محسوب می شوند که در آنها آیین تشییع و تدفین شهدای دفاع مقدس انجام می شود.

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از عموم مردم شریف ایران اسلامی دعوت کرد ضمن تعظیم شعائر اسلامی در بزرگداشت سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، امام صادق(ع) با حضور در مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدا بار دیگر با آرمان های امام(ره) و شهیدان عزیز میثاقی دوباره ببندند.

مشخصات شهدا و نقاط تشییع و تدفین آنان متعاقباً اعلام خواهد شد.ضمن اینکه در این گزارش اشاره ای به مناطق تفحص شهدا اشاره ای هم نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین