کد خبر: ۳۸۴۷۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۸
گزارشی از طرح و لباس کاروان ایران در المپیک؛

رژه در المپیک ریو با هویت ایرانی + تصاویر

طراح لباس کاروان ورزشی ایران در المپیک ریو اعلام کرد ورزشکاران ایرانی لباسی مزین به رنگ‌های پرچم ایران و یک بیت شعر حافظ را در مراسم المپیک 2016 بر تن می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
در پی رونمایی از لباس کاروان ایران در المپیک ریو موجی از اعتراض‌ها از طرف ورزشکاران المپیکی، مردم‌، هنرمندان و حتی ورزشکارانی که قرار نیست در المپیک حضور داشته باشند به راه افتاد. 

به گزارش آفتاب؛ اعتراض‌ها به طرح لباس، ترکیب رنگ و نوع دوخت آن و از همه مهمتر لباسی که قرار است ورزشکاران ایران در مهمترین رویداد ورزشی جهان بر تن کنند که هیچ نشانی از ایران نداشت. همه این اعتراض‌ها باعث شد در مدت باقی مانده تا المپیک به موضوع لباس ورزشکاران در این رقابت‌ها بیشتر توجه شود.

شهرام محمودی، سعید معروف و سید محمد موسوی از جمله والیبالیست‌های المپیکی بودند که پس از رونمایی از لباس کاروان ایران به آن اعتراض کردند و به طعنه گفتند که گویا سایز لباس‌هایشان با بهداد سلیمی جابه‌جا شده است!

رضا کیانیان و رامبد جوان هم از جمله هنرمندانی بودند که در صفحه اینستاگرام به لباس کاروان ایران اعتراض کردند و از مسئولان کمیته ملی المپیک خواستند تا فرصت در اختیار دارند هرچه سریعتر این لباس را تغییر دهند و برای ورزشکاران ایرانی لباسی تهیه شود که در خور شأن و شخصیت ایران باشد. رامبد جوان که در یک حرکت جالب ترکیب این لباس را با پاکن های دو رنگه دهه شصت مقایسه کرد.

البته در این بین مردم هم از ورزشکاران و هنرمندان حمایت کردند و اعتراضات خود را با حمله به صفحه مهناز آرمین طراح لباس اولیه کاروان ایران نشان دادند.

در مجموع، این اعتراضات دست به دست هم داد تا کمیته ملی المپیک با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «نظر عموم مردم به‌عنوان حامیان اصلی ورزش برایمان مهم است و به همین خاطر با دستور مؤکد رئیس کمیته ملی المپیک در اولین فرصت نسبت به اصلاح موارد مطرح شده اقدام خواهیم کرد.»

در این میان، کامران بختیاری، طراح مشهور لباس ایرانی و مالک برند «کمرون زیگزال» با ارائه طرح‌هایی برای لباس رژه افتتاحیه و اختتامیه المپیک اعلام کرد حاضر است بدون دریافت هیچ هزینه‌ای ۵۳ لباس با بهترین کیفیت تا زمان مقرر به کمیته المپیک تحویل دهد.

طی جلساتی که کامران بختیاری و گروهش با مسئولان کمیته ملی‌المپیک داشتند، طرح‌های شکیل و زیبای آنها از سوی کمیته ملی المپیک پذیرفته شد و این طراح مشهور ایرانی کار خودش را آغاز کرد.

در لباس‌های طراحی‌شده توسط بختیاری، از رنگ‌های سبز، سفید و قرمز که رنگ پرچم ایران است به کار رفته است. این لباس‌ها در دو رنگ سفید و مشکی ارائه شده و روی لباس‌ها نیز یک بیت شعر حافظ (یوسف گم‌گشته باز آید به کنعان غم مخور/ کلبه احزان شود روزی گلستان غم مخور) استفاده شده است.

کامران بختیاری که در صفحه اینستاگرامش با مردم در ارتباط است، به آنها قول داده است که در زمان مقرر لباس کاروان ایران را با بهترین شکل ممکن ارائه خواهد داد. البته او در صحبت‌هایشان اعلام کرده‌ است که چرا در فراخوان کمیته ملی المپیک برای طراحی لباس های ورزشکاران شرکت نکرده است: «فراخوانی از طرف کمیته ملی المپیک ندیده است و زمانی که آبروی یک ملت در میان است نیازی به ارائه فراخوان نیست بلکه مسئولان کمیته ملی المپیک باید بهترین لباس و طراح را برای ورزشکاران که نماینده ایران در المپیک هستند انتخاب کنند.»

به گزارش آنا، وی در بخش هایی دیگر از صحبت هایش در اینستاگرام نوشت: «تمام تغییراتی که مسئولان کمیته ملی المپیک از من خواسته بودند اعمال شد و به شما قول می دهم که بهترین لباس المپیک متعلق به ایرانی ها باشد. البته سایزگیری نهایی ورزشکاران هم به اتمام رسید و در این هفته هم دوخت لباس ها تمام می شود. موضوع دیگر مسئله کفش ورزشکاران در المپیک است که هنوز مشخص نیست. ترجیح من و همه همکاران این است که کفش هم ست لباس ها باشد اما باتوجه به اینکه زمان بسیار کم است بنابراین قولی برای تولید کفش نمی دهم اما سعی می کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم.»

گفتنی است با توجه به اینکه برخی از ورزشکاران و از جمله تیم‌ملی والیبال ایران زودتر به برزیل اعزام شدند، اندازه سایز ورزشکاران گرفته شده است همزمان با افتتاحیه بازی های المپیک لباس آنها به دستشان خواهد رسید. با توجه به اینکه مراسم افتتاحیه و رژه المپیک ریودوژانیرو شب برگزار می شود انتخاب رنگ سفید برای ورزشکاران محتمل‌تر به نظر می‌رسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
3
35
افرین بر این کارافرین هنرمند و وطن دوست که ابروی ملت رو خرید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
1
1
چیزی که اخرسر تایید شد به این زیبایی نیست این سفسد با ان سفید خیلی فرق دارد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین