کد خبر: ۳۸۴۹۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

7 زندانبان مالزی تحت تاثیر تروریست ها

مقامات مالزی پس از تاثیر تروریست های بازداشت شده بر افکار 7 زندانبان این کشور، این زندانبان ها را به مرکزی برای اجرای برنامه بازپروری مقابله با افراط گرایی انتقال دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
این شرایط همچنین باعث شد 'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی با هدف توقف گسترش تفکرات تروریستی در زندان های این کشور نسبت به فرایند جداسازی بازداشت شدگان فعالیت های تروریستی از زندانیان معمولی اقدام کند.

به نوشته روز جمعه تارنمای 'نیو استریت تایمز'، وزیر کشور مالزی همچنین اعلام کرد که مقامات این کشور اقداماتی را برای رسیدگی به این مشکل مورد توجه قرار داده اند.
وی گفت: می دانیم این خبر باعث می شود هر فردی احساس ناراحتی کند، اما چیزی نیست که آن را انکار کنیم و این مساله ای است که به آن رسیدگی شده است.
وزیر کشور مالزی تصریح کرد: دولت همه تلاش خود را برای مقابله با تفکرات تروریستی و پایان فعالیت های تروریستی به کار می گیرد.
وی با اشاره به نوسازی زندان 'تایپینگز کامونتینگ' در مالزی، گفت که این زندان میزبان بازداشت شدگان گروه تروریستی داعش است و این امکان را برای آنها به وجود می آورد که تحت آموزش برنامه های خارج شدن از وضعیت افراطی قرار گیرند.
به گفته این مقام ارشد دولت مالزی، این برنامه ها تحت نظارت سازمان زندان ها، پلیس، وزارت بهداشت و شوراها و سازمان های مذهبی مالزی اجرا می شود.
'احمد زاهد حمیدی' با اطمینان از توان مالزی برای آموزش تروریست ها به منظور کنار گذاشتن تفکرات افراطی، گفت که این کشور در بازپروری و آموزش برای خروج از افراط گرایی تجربه دارد. 
وی همچنین گفت که تاکنون 261 مالزیایی به اتهام فعالیت های تروریستی بازداشت شده اند. پلیس همچنین 63 مالزیایی را شناسایی کرده که به عضویت داعش درآمده و در سوریه و عراق حضور دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین