کد خبر: ۳۸۵۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴

موافقت نامه گمرکی با 4 کشور غرب آفریقا امضا شد

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران از امضای موافقت نامه گمرکی ایران با چهار کشور غرب آفریقا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
عبدالرضا غلامی با تشریح دستاوردهای اقتصادی سفر وزیر امور خارجه و هیات همراه وی به غرب آفریقا گفت: در این سفر در راستای افزایش ارتباطات سیاسی و اقتصادی موافقت نامه گمرکی در امور همکاری متقابل اداری، فنی و حُسن اجرای صحیح مقررات گمرکی به امضا رسید.
وی افزود: دیدارهایی نیز با روسای گمرک کشورهای نیجریه، غنا،گینه کوناکری و مالی انجام و پیش نویس موافقت نامه همکاری با این کشورها امضا شد.
مدیر کل دفتر صادرات گمرک یادآور شد:در این سفر در راستای آموزش گمرکی، بخش های فنی، طبقه بندی و ارزش گذاری کالا وموضوعات ترانزیتی مذاکراتی انجام شد و طرف های آفریقایی از گسترش مناسبات با ایران استقبال کردند.
غلامی ادامه داد: این موافقت نامه در راستای ارایه سامانه های جامع الکترونیکی به کشورهای آفریقایی در راستای تسهیل تجارت و کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی انجام شد.
به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته ای که گذشت به همراه هیاتی سیاسی و اقتصادی به کشورهای نیجریه، غنا، گینه کوناکری و مالی سفر کرد.
در این سفر علاوه بر گفت و گوهای سیاسی با مقامات این کشورها، مذاکراتی بین فعالان اقتصادی همراه وزیر امور خارجه با طرف های آفریقایی انجام شد.

به گزارش ایرنا آفریقا موسوم به قاره فرصت هاست که چندین سال است مورد توجه بازیگران سیاسی و اقتصادی مهم جهانی قرار گرفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین