کد خبر: ۳۸۵۲۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

چه کسی عامل هک ایمیل‌های حزب دموکرات بود؟

سایت اسرائیلی دبکا فایل، به نقل از منابع امنیتی احتمال داد رقبای هم‌حزبی هیلاری کلینتون عامل اصلی درز ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات به رسانه‌ها بوده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
 روز 25 جولای (4 مرداد) در حالی که کنگره جزب دموکرات در فیلادلفیای آمریکا در حال برگزاری بود، هیلاری کلینتون، نامزد نهایی حزب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا پس از شوک افشای 20 هزار ایمیل داخلی حزب از سوی ویکی‌لیکس، دریافت که برای متحد کردن دموکرات‌ها با دشواری مواجه است.

رهبران حزب از جمله کلینتون برای حل این بحران دو اقدام فوری را صورت دادند: ابتدا آنها دبی واسرمن شولتز، رئیس کمیته ملی حزب را اخراج کردند و سپس از اف‌بی‌آی خواستند تا درباره هک شدن ایمیل‌ها تحقیق کند و مشخص کند که چه کسی مسئول این درز اطلاعات شرم‌آور بوده است.
بلافاصله عامل این درز اطلاعاتی به نقل از «کارشناسان نزدیک به تحقیقات» سرویس اطلاعات نظامی روسیه (جی‌آر‌یو) معرفی شد.

به گزارش آنا به نقل از دبکا فابل،شرکت امنیتی کراود استرایک، که از سوی کمیته ملی حزب دموکرات و اف‌بی‌آی استخدام شده بود اعلام کرد که دو نوع بدافزار موسوم به تهدید مزمن پیشرفته (ای‌پی‌تی) در درون سرورهای کمیته ملی حزب دموکرات یافته است که به آهستگی در درون سرورهای حزب رخنه کرده بودند و اطلاعات سری را به ارسال‌کنندگان این بدافزار می‌فرستاده‌اند.

اما منابع اطلاعاتی و دفاع سایبری به دبکا فایل گفتند که تقریبا مطمئن هستند که این درز اطلاعات از ناحیه (جی‌آر‌یو) صورت نگرفته است.

بنا به این منابع، اصولا این نوع بدافزارها از سوی روسیه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و همیشه منشاء آمریکایی داشته‌اند.

هنوز هویت اصلی هکری که اطلاعات حزب دموکرات را به بیرون درز داده است و موجب آسیب دیدن جایگاه هیلاری کلینتون شده مشخص نشده است. شاید بتوان برخی از رقبای درون حزبی کلینتون را مظنون اصلی درز این اطلاعات قلمداد کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین