کد خبر: ۳۸۶۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴

استاندار روحانی: احمدی‌نژاد گفت همه را جارو می‌کنیم/در آن دوره گویی رژیم عوض شده بود

استاندار سمنان می‌گوید: احمدی‌نژاد طوری همه مدیران دولت پیش از خود را تغییر داد که گویی رژیم عوض شده بود./من که وزیر کشور نیستم اما فکر می‌کنم که تغییرات لازم داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدرضا خباز استاندار سمنان درباره نگرانی‌ها پیرامون باقیماندن تعدادی از بخشداران و فرمانداران دولت احمدی‌نژا، اظهار کرد: آقای احمدی‌نژاد وقتی آمد گفت همه نیروهای قبلی باید عوض شوند، گویی رژیم عوض شده است. حتی ایشان کلمه جارو را به کار برد و گفت: «ما همه را جارو می‌کنیم» و چنین عبارتی را از تلویزیون اعلام می‌کرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز، عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: اما من معتقد هستم اینگونه نیست که همه نیروهایی که در زمان آقای احمدی‌نژاد خدمت کرده‌اند، نیروهای نامناسبی باشند، به عنوان مثال در استان سمنان ما هشت فرماندار داریم. سه فرماندار را من تغییر دادم اما پنج نفر دیگر از دوره آقای احمدی‌نژاد در سیستم حضور دارند و هنوز هم هستند. اینها فرمانداران متینی هستند و کارشان را درست انجام می‌دهند، سیاست‌های دولت را درست اجرا می‌کنند. بدنه دولت و سیاست‌های دولت را قبول دارند. بنابراین نیازی به تغییر همه نیست.

نماینده با بیان اینکه اگر همه بپذیرند که سیاست‌های کلی را اعلام و اعمال کنند، اصلا نیازی به تغییر وجود ندارد، خاطرنشان کرد:‌من معتقد هستم فرماندار در هر شهرستانی که باشد، در مرحله اول باید از مواضع دولت دفاع کند، دوم اینکه سیاست‌های دولت را قبول داشته باشد. صرف اینکه قبول داشته باشد، کافی نیست. قبول داشتن و دفاع کردن متفاوت است، یک فرماندار باید با همه وجودش از مواضع دولت دفاع کند.

خباز با بیان اینکه استاندار قبلی دولت آقای روحانی در سمنان هیچ تغییری در فرماندارها نداده بود، گفت: من وقتی رفتم نزدیک انتخابات بود و نمی‌شد تغییر داد، مدتی با آنها کار کردم و دیدم که می‌شود با اکثر اینها ادامه داد. البته من در روز اول با دوستان اتمام حجت کردم و آنها نیز پذیرفتند که نمی‌شود در یک ارکستری باشیم اما حاضر نباشیم با دست رهبر ارکستر ساز بنوازیم.

وی گفت: اگر کسی این رهبری ارکستر را قبول داشته باشد مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر کسی بگوید که من به فرمان خودم ساز می‌زنم، نمی‌شود با او کار کرد. این فرد زحمات همه اعضای ارکستر را از بین می‌برد.

خباز توضیح داد: در کشور ما شغل‌ها دو نوع است یکی شغل‌های سیاسی و دیگری شغل‌های اجرایی. شغل‌های سیاسی مانند معاونان رئیس جمهور،‌ وزرا، معاونان وزیر، استاندارها و سفرا هستند که در کشور حداکثر هزار نفر می‌شوند این افراد باید تغییر کنند. اما از رده مدیرکل به پایین نیازی به تغییر ندارند. این‌ها بدنه اجرایی هستند. نیازی نیست که با تغییر هر رئیس جمهور همگی تغییر کنند، آنها تنها باید با سیاست‌های جدید خود را وفق دهند.

خباز در بخش دیگری از این گفتگو به ابهاماتی درباره انتخاباتی بودن برخی تغییرات در دولت که طی هفته های اخیر مطرح می شود از جمله تغییر حسینعلی امیری و قرار گرفتن وی در معاونت پارلمانی رئیس جمهور پاسخ داد و گفت:‌ انتخابات در وزارت کشور است. به قول معروف می‌گویند عروسی در خانه عروس است نه در خانه داماد.

وی به پیش زمینه های این تغییر نیز اشاره‌ای کرد و گفت: من قبلا در جایی بودم که الان آقای امیری به آنجا رفته‌اند. در آن زمان آقای انصاری از من دعوت کردند که قائم مقام ایشان شوم. من به ایشان گفتم که قائم مقامی ‌را برای آقای امیری بگذارید. شخصیت آقای امیری و تخصص و تدین و مدیریت ایشان حیف است که به کارگیری نشوند، به خصوص اینکه از سوی قوه قضائیه برای حقوقدانی شورای نگهبان معرفی نشده بودند.

وی ادامه داد: من پست قائم مقامی‌ را نپذیرفتم و گفتم این پست را برای آقای امیری نگاه دارید، من معاون شما می‌شوم چون ایشان را اصلح و ارجح بر خود می‌دانستم. آقای انصاری نیز این پیشنهاد را پذیرفت اما در همان زمان آقای رحمانی فضلی ایشان را قائم مقام خود کردند. بنابراین اگر بنا بود تغییرات کنونی انتخابانی باشد، باید همان زمان اتفاق می‌افتاد. اصلا اگر می‌خواستند ایشان را برای انتخابات نگاه دارند، باید ایشان را در وزارت کشور نگاه می‌داشتند و نه اینکه به معاونت پارلمانی ببرند. آن هم پارلمانی که اعضای آن انتخاب شده اند.

خباز درباره احتمال ادامه داشتن تغییرات در وزارت کشور نیز گفت: من که وزیر کشور نیستم اما فکر می‌کنم که تغییرات لازم داده شده است. 

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین