کد خبر: ۳۸۶۳۴۸
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲

هنر روحانی به روایت جهانگیری

معاون اول رئیس جمهور گفت: هنر آقای روحانی این بود که مدیرانی را جمع کرد که سرمایه جمهوری اسلامی ایران بودند و به جای وقت تلف کردن و کار یاد گرفتن، اولویت‌های کشور را برای حل مشکلات تشخیص دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی 200 تخت خوابه نور شهریار با بیان اینکه ما در دولت اولویت‌های کشور هنر روحانی به روایت جهانگیریرا خوب تشخیص دادیم و دولت یازدهم چکیده مدیریت کشور است، گفت: جمهوری اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در بخش های مختلف دارد و نمی توان گفت سرمایه مدیریتی ایجاد نکرده به همین دلیل کسانی که سرمایه های مدیریتی کشور را به هر بهانه‌ای نابود می‌کنند در حال ظلم کردن هستند.

وی افزود:‌ هنر آقای روحانی این بود که مدیرانی را جمع کرد که سرمایه جمهوری اسلامی ایران بودند و به جای وقت تلف کردن و کار یاد گرفتن، اولویت‌های کشور را برای حل مشکلات تشخیص دادند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه یادآور شد: وقتی ما قرار بود اولویت های اصلی جهت گیری دولت را مشخص  کنیم در سیاست خارجی روی مسأله هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها، ‌در اقتصاد روی کنترل و کاهش تورم، بازگشت رونق و ایجاد اشتغال و در مسائل اجتماعی روی حادترین مسأله پیش روی مردم یعنی درمان تمرکز کردیم.

وی اضافه کرد:‌ الان در سیاست خارجی وضع خوبی داریم اما معنی اش این نیست که دیگران با ما مشکلی ندارند ولی در کل تعامل خوب و فضای آرامی داریم. در اقتصاد هم ثبات و آرامش حاکم است و فعالان اقتصادی می‌توانند آینده اقتصادی را پیش‌بینی کنند، وضع ارز و قیمت‌ها را می‌دانند و در فضای روشنی تصمیم گیری می‌کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: البته در اقتصاد چالش های جدی پیش روی ما است و می‌دانیم خانواده‌ها از وجود تحصیل کرده‌های بیکار در خانه رنج می برند، اما این مسائل با معجزه درست نمی‌شود بلکه باید تولید و سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم تا ا شتغال ایجاد شود. در طرح سلامت نیز توفیقات زیادی به وجود آمده اما به این معنای برطرف شدن همه مشکلات نیست.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ اراده جدی دولت و رئیس جمهور این است که راه درست انتخاب شده در همه زمینه‌ها استمرار پیدا کند چرا که کمترین تهدید در ادامه این راه برگشت به وضع گذشته خواهد بود.

وی ادامه داد:  آنچه قطعا می‌تواند ما را پیش ببرد انسجام، وحدت و حرکت در چارچوب سیاست‌های  روشن است به حمد الله این کشور رهبری قدرتمندی دارد که کشور را در همه جا مواظبت می‌کند و مسیرهای اشتباه را تذکر می‌دهد. در سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده که مردم و  دولت در همه بخش ها برای پیشرفت کشور به صحنه بیایند.

معاون اول رئیس جمهور هم‌چنین بیان کرد:‌سیاست‌های  اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که فقط دولت همه بار را به دوش بکشد بلکه هر کس در هر مقامی که هست باید خودش را مورد بازخواست قرار بدهد که برای پیشرفت کشور چه کاری انجام داده است. مثلا همین جمعی که این بیمارستان را ساخته اند می توانستند این کار را نکنند اما احساس وظیفه کردند و در یکی از مناطق محروم بیمارستانی ساختند که قطعا تنها به فکر سود آن نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه باید کاری کنیم همه مردم به صحنه بیایند افزود:‌ باید همه مردم در صحنه اقتصاد فعال شوند. ما طرفدار بخش خصوصی هستیم و بخش خصوصی باید میدان دار باشد. وقتی سیاست‌های  اصل ۴۴ از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد قبل از آن عده ای فکر می‌کردند که بخش خصوصی بیش از حد خاصی نباید در آمد داشته باشد اما رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های  اصل ۴۴ تعیین کردند که بخش خصوصی در جمهوری اسلامی ایران سقف ندارد و به هر میزانی که بخواهد می‌تواند سود کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بخش خصوصی می‌تواند بانک، ‌بیمه، هواپیمایی، کشتیرانی، معدن و ... داشته باشد، اظهار کرد: حالا اگر عده‌ای نمی خواهند بخش خصوصی را بپذیرند مشکل خودشان است و آن‌ها اصلا کاره ای نیستند. مهم این است که ما به عنوان دولت بستر مناسب را برای بخش خصوصی فراهم کنیم تا بتواند با آسودگی به فعالیت بپردازد.

به گزارش ایسنا، جهانگیری در پایان با اشاره به طرح تحول سلامت در دولت یازدهم خاطر نشان کرد: من در عید سال ۹۳ به کرمان رفته بودم و سری به یکی از بیمارستان ها زدم که خاطره تلخ آنجا از ذهنم خارج نمی‌شود چرا که هر کدام از بیماران و همراهان آن‌ها مشکلاتی داشتند و به من انتقال می دادند، اما یک سال بعد از اجرای طرح تحول سلامت یعنی در عید سال ۹۴ که به کرمان و همان بیمارستان رفتم حتی یک نفر در آن بازدید به من مراجعه نکرد تا از مشکلات خود درباره هزینه یا نبود تجهیزات بگوید. وقتی آدم چنین  کارهایی را می بیند خستگی و فشارهایی که گاهی اوقات خردکننده است از تنش بیرون می‌رود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین