کد خبر: ۳۸۷۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

جشنواره‌ای با طعم آلوچه

نخستین جشنواره "هلی ترشی"با اهداف توسعه گردشگری و اقتصادی در بالاده ساری برگزارشد.
آفتاب‌‌نیوز :
جشنواره پخت آلوچه جنگلی با همت انجمن فرهنگی سادوای بالاده و همیاری پایگاه، شورا و اهالی خونگرم بالاده به منظور رونق اقتصادی و گردشگری این منطقه برگزار شد.

هلی یا آلوچه یکی از میوه های جنگلی استان مازندران است که اهالی منطقه طی مراحلی از آن ترشی بدست می آورند، ترشی خوش طعمی که تنها در مازندران می توان آن را یافت. آلوچه های ترش و آبدار را از چند روز قبل کنده و پس از شستن و یک پخت اولیه و جداسازی هسته آن با پخت دوباره، هلی ترشی را آماده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سیدرحیم موسوی، معاون اداره کل میراث فرهنگی استان در جشنواره "هلی ترشی"با اشاره به اینکه این جشنواره بدون وابستگی به نهادی انجام شده است، گفت: نقش خرده فرهنگ ها در توسعه جامعه بسیار اهمیت دارد و برگزاری این نوع از جشنواره ها می تواند منجر به رونق حوزه گردشگری شود.

حسن زاده، معاون فرماندار ساری نیز اجرای این برنامه ها را که با هدف ایجاد امید و نشاط در جامعه برگزار می شود امری ضروری برای تمامی نقاط استان دانست و یادآور شد: برنامه هایی از این دست می تواند منجر به کاهش معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد و طلاق شود. این جشنواره همچنین می تواند ابعاد اقتصادی خوبی برای مردمان منطقه داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین