کد خبر: ۳۸۷۴۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

کنایه های ادامه دار مدیران شهرداری به دولت این بار از زبان مدیرعامل مترو/ مترو از ایرباس واجب‌تر است

ایستگاه متروی سهروردی در خط ۳ با حضور شهردار تهران ، مدیرعامل مترو تهران و مسئولان شهری افتتاح شد.
آفتاب‌‌نیوز : هابیل درویش در مراسم افتتاح ایستگاه مترو سهروردی با اشاره به نیاز مردم منطقه به این ایستگاه گفت: امروز شاهد افتتاح یکصد و سومین ایستگاه مترو تهران هستیم. این ایستگاه در منطقه تجاری ومسکونی پر جمعیت واقع شده است و مردم این منطقه برای تردد به این ایستگاه نیازمند بودند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ویژگی های این ایستگاه گفت : زیربنای این ایستگاه ۱۴ هزار متر مربع است و این ایستگاه ۱۸ دستگاه پله برقی دارد و ۱۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

به گفته درویش، این ایستگاه هم سنگ داشت هم آب و اگر در طول فصل سال مدیریت و کنترل اعمال نمی شد فاجعه به بار می‌آمد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اظهار رضایت از افتتاح این ایستگاه گفت: پیش بینی می‌کنیم ۳۰ هزار سفر به سفرهای درون شهری اضافه شود.

مدیرعامل مترو با اشاره به پیشینه ساخت و ساز مترو تهران گفت: در سال ۸۴ ، ۷۹ کیلومتر مترو داشتیم که ۳۵ کیلومتر آن تونل بود الان ۲۰۷ کیلومتر مترو داریم که روزانه ۳.۵ میلیون نفر را جابه جا می کند.

درویش با تاکید بر ساخت وساز مترو گفت: در اوایل سال ۹۶ با بهره برداری از ۱۰۰ کیلومتر مترو، طول متروی تهران به ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید، علاوه بر این ۲۰ رام قطار نیز به ناوگان مترو اضافه می شود که این سرعت ساخت و ساز در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه ساخت هر ۱۰۰ کیلومتر مترو حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و تامین آن برای شهرداری مبلغ بسیار سنگینی است، گفت: بر اساس قانون دولت باید ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو را بدهد، این در حالی است که ما از دولت توقع نداریم نصف هزینه را متقبل شود، بلکه دولت اگر یک سوم یا حتی یک چهارم از هزینه مترو را هم بدهد نیز غنیمت است .

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، اکنون که پنج ماه از سال ۱۳۹۵ می گذرد تاکنون دولت هیچ مبلغی به مترو نپرداخته است.

وی با اشاره به برخی از وظایف دولت در توسعه مترو نیز گفت: دولت می تواند از طریق فاینانس، صندوق توسعه و فروش اوراق مشارکت ملی به مترو تهران کمک کند ، اما بی مهری به مترو در دولت ها به اپیدمی تبدیل شده است.

درویش افزود: با اتمام این ۱۰۰ کیلومتر مترو در سال ۹۶ شمار سفرهای درون شهری به بیش از دو برابر رقم فعلی افزایش یافته و می توانیم ۷و ۸ میلیون نفر را در طول روز به کمک مترو جابجا کنیم.

مدیرعامل مترو همچنین گفت: مترو از ایرباس واجب‌تر است، چرا که ایرباس را مدیران و پولدارها سوار می شوند اما مترو وسیله ایست که ۹ میلیون شهروند تهرانی می توانند از آن استفاده کنند، بنابراین انتظار داریم دولت از فاینانس ، فروش اوراق مشارکت و پول های بلوکه شده به متروی تهران کمک کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
0
0
مدیران عامل متروهای سایر شهرها مثل مشهد و اصفهان و شیراز همگی از بومیان همان شهرها می باشند آیا کسی هست که به بنده جواب دهد چرا مدیرعامل سازمان قطارشهری تهران و حومه اصالتا ... هستند؟!؟مگر ما تهرانیها چه گناهی کرده ایم که باید در شهر خودمان مناصب مدیریتی را از ما بگیرند و به مهاجران بدهند!!
خواهشمند است منتشر فرمایید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین