کد خبر: ۳۸۷۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵

وزارت نفت پاکستان: مذاکره با ایران درباره اصلاح قرارداد خرید و فروش گاز در جریان است

وزارت نفت و منابع طبیعی پاکستان اعلام کرد روند گفت و گوها با ایران در خصوص اصلاح قرارداد خرید و فروش گاز مربوط به طرح خط لوله گاز 'آی.پی' با هدف اجرای این طرح معطل مانده، در جریان است.
آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری رسمی دولت پاکستان (APP) روز سه شنبه به نقل از مقام های رسمی وزارت نفت و منابع طبیعی این کشور گزارش داد: پیش نویس طرح اصلاح قرارداد خرید و فروش گاز میان ایران و پاکستان، به طرف ایرانی تحویل داده شده و دو طرف برای انجام مذاکراتی در این زمینه توافق کرده اند.

مقام های رسمی وزارت نفت پاکستان همچنین به خبرگزاری رسمی این کشور گفته اند که عملیات احداث خط لوله انتقال گاز از بندر 'گوادر' تا منطقه 'نوابشاه' به طول 700 کیلومتر 'در همان مسیر خط لوله گاز ایران-پاکستان' با همکاری چینی ها به زودی آغاز خواهد شد.
وزارت نفت پاکستان حدود دو ماه پیش رسما اعلام کرد که قرارداد با یک شرکت چینی برای احداث خط لوله گاز از بندر گوادر تا نوابشاه، پس از چانه زنی هایی با این شرکت، قطعی و نهایی شده است.

مقام های رسمی وزارت نفت پاکستان همچنین گفته اند که در خصوص تعیین جدول زمانی مشخص برای تکمیل طرح خط لوله گاز آی.پی (ایران-پاکستان) ، در نشست های آتی با طرف ایرانی و بطور مشترک تصمیم گیری خواهد شد.

این منابع ابراز امیدواری کرده اند که طرف ایرانی با موارد مطرح شده در پیش نویس اصلاح قرارداد خرید و فروش گاز موافقت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین