کد خبر: ۳۸۷۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

حذف شرط خانه‌اولی‌ها برای متقاضیان وام بافت فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی از حذف شرط خانه اولی برای متقاضیان استفاده از تسهیلات صندوق پس انداز یکم در بافت فرسوده خبر داد و گفت: دولت متعهد شده ۶۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت سود تسهیلات نوسازی بافت فرسوده را پرداخت کند.
آفتاب‌‌نیوز : ایزدی با اشاره به عرضه 150 هزار فقره تسهیلات نوسازی شامل وام‌های نوسازی، ودیعه مسکن، وام مقاوم سازی و همچنین تسهیلات صندوق یکم اظهار کرد: در روش صندوق یکم، وام 160 میلیون تومانی با سود 11 درصدی در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ضمن آن‌که شورای پول و اعتبار شرایط خانه‌اولی را بر این تسهیلات حذف کرده است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در تلاش هستیم برای ساکنان بافت فرسوده از سایر تسهیلات 40 تا 50 میلیون تومانی هم استفاده کنیم تا تشویق شوند، چراکه اولویت ما در دولت نوسازی و بهسازی محله‌های بافت فرسوده است.

وی با تاکید بر این‌که از سال گذشته تاکنون 17 هزار فقره تسهیلات ارائه شده است، تصریح کرد:مشکل ما با بانکها بحث مابه‌التفاوت سود است که تلاش داریم دولت مابه التفاوت 10 درصدی را طبق مصوبه به متقاضیان پرداخت کنیم.

وی ادامه داد:‌ دولت و سازمان مدیریت تعهد کرده اند تا 60 میلیارد تومان سررسید شده را پرداخت کنند. برای رفع مسائل و مشکلات، سامانه تسهیلات راه اندازی شده  و هیچ واسطه ای بین مردم و بانک وجود ندارد و متقاضیان از طریق درج اطلاعات و با داشتن احراز شرایط می توانند به بانک معرفی شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود : سقف تسهیلات بافت فرسوده 50،40،30 میلیون تومان و یارانه ودیعه مسکن 20،15،10 میلیون تومان است و تلاش می کنیم تا مبلغ را با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار منطبق کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین