کد خبر: ۳۸۸۱۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۲
رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران:

نباید سرمایه‌های شهر فروخته شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، با بیان اینکه نباید برای تامین مالی شهر تهران سرمایه‌های شهر فروخته شود، تاکید کرد: ریخت و پاش‌های گسترده شهرداری تهران تمامی ندارد، اداره کنونی شهر تهران با هزینه بالایی در حال انجام است.
آفتاب‌‌نیوز :
رحمت‌اله حافظی در جلسه بررسی مشکلات منطقه 9 شهرداری تهران که با حضور دبیران شورایاران منطقه در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: بارها ذکر شده که مدیران شهرداری نباید در پشت درهای بسته برای شهر و شهروندان تصمیم‌گیری کنند و باید از طریق ارتباط بیشتر با شورایاری‌ها به نظرات شهروندان احترام گذاشته شود.

وی گفت: تجربه سه سال حضور بنده در شورای شهر تهران، موید این است که هر جا ایستادیم، مطالعه انجام دادیم و مطالبه کردیم، به پیروزی رسیدیم. نمونه عینی این موضوع، فروش شهروند و شهر آفتاب است که با وجود در دستور قرار گرفتن فروش این دو سرمایه شهری، به دلیل ایستادگی و مخالفت اعضای شورای شهر تهران فعلا منتفی شده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه نباید به دلیل سوءمدیریت در اقتصاد و اداره شهر، سرمایه‌های شهر فروخته شود، افزود: شهرداری تهران برای تامین هزینه‌هایش از بانک شهر 5 هزار میلیارد تومان وام گرفته است و امروز برای بازپس دادن این وام، قصد دارد بخشی از سهام شرکت شهروند و شهر آفتاب را واگذار کند.

حافظی همچنین تصریح کرد: مصوبه شورای سوم شورای شهر تهران مبنی بر فروش شرکت شهروند در این دوره شورای شهر لغو شد، اما شهرداری تهران درصدد فروش سهام این مجموعه است از این رو شنیده می‌شود که شهرداری تهران طی هفته گذشته با تعدادی از اعضای شورای شهر جلساتی داشته تا با ارجاع مجدد لایحه فروش سهام این مجموعه به صحن، موافقت شورا را جلب کند.

وی با بیان اینکه ریخت و پاش‌های گسترده شهرداری تهران تمامی ندارد، تاکید کرد: اداره کنونی شهر تهران با هزینه بالایی در حال انجام است. تعداد پرسنل شهرداری تهران در 10 سال گذشته از 28 هزار نفر به بیش از 60 هزار نفر رسیده است و هم اکنون شهرداری برای پرداخت حقوق کارکنان خود در هر ماه بالغ بر 250 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

حافظی با اشاره به اینکه هزینه نگهداشت شهر تهران بالا است و دو تا سه برابر، بیش از قیمت واقعی است، تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های پرهزینه به جز تحمیل بار مالی سنگین، فایده دیگری ندارد. متاسفانه شاهد هستیم که شهرداری به موضوع مدیریت مصارف هزینه‌های جاری و عمرانی بی‌توجهی می‌کند؛ به طوری که حتی در لایحه بودجه سنواتی نیز تبصره‌های مربوط به اقتصاد مقاومتی را حذف کرده است.

وی از دبیران شورایاران خواست تا از مخفی کاری مشکلات موجود در سطح محلات اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا، در این نشست، دبیران به مشکلات موجود در محلات مختلف از جمله وجود بافت‌های فرسوده، نبود زیرساخت‌های مورد نیاز شهری، کمبود سرانه فضای سبز، مشکلات زیست محیطی مانند فعالیت فرودگاه مهرآباد، فعالیت دو شرکت بزرگ شیر، کند بودن فعالیت های عمرانی، متوقف ماندن تملک پادگان جی و ادامه پروژه یادگار امام (ره)، فعالیت دست فروشان در برخی از محلات، نبود ایستگاه آتش نشانی فراخور نیاز محلات به خصوص در محله فتح صنعتی، فعالیت پایانه مسافربری غرب و تلاش برای جابجایی آن و کمبود سرانه فرهنگی و ورزشی در منطقه اشاره کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین