قیمت انواع خودروهای میلیاردی موجود در بازار ایران را میتوانید در جدول اقتصادنیوز مشاهده کنید. این قیمتها حدودی و برگرفته از سایتهای خریدوفروش خودرو است و طبیعتا دقیقا همان قیمت نهایی در معامله نیست.
به نظرم باید اگه دولت می خواد قیمت ها رو با قیمت های بین المللی یکسان سازی کنه و وارد تجارت آزاد بشه، توی مرحله اول باید از ماشین های بالای پونصد ملیون شروع کنه. اینجور چون تعداد این ماشین ها کم هس، خریدار به سرعت به طرف خرید ماشین های بهتر میره و پولی که می خواد واسه یک ماشین دویست و پنجاه ملیونی قیمت بازار آزاد جهانی بده، همون رو واسه یک ماشین پونصدی بازار جهانی آزاد میده و اما چون کل بازار توی این رنج نرخ نیس، ماشین های نزدیک به دویست و پنجاه به شدت از رده خارج میشه و توی این فضای خالی بازار کارخونه دارهای ایران می تونن به صورت جدی وارد بازار بشن! پس ماشین های دویست و پنجاه ملیونی ایرانی به راحتی جای خودشون رو پیدا می کنن و البته باید واقعا روی اون سرمایه گذاری صنعتی-علمی-آزمایشگاهی شایسته بشه که دوباره مثل قبل نه اینکه از این جای خالی واسه پیشرفت مناسب استفاده نکنن و حرومش کنند! در مرحله بعد میشه جای بالای صد و پنجاه ملیونی رو خالی کنن واسشون! بعد خودروسازان ایران به راحتی می تونن با سفت کردن جاپاشون توی ایران و کسب توان اقتصادی-صنعتی-علمی-آزمایشگاهی با کمک این فضای خلا، توان رقابت جهانی خودشون رو توی این رنج قیمت افزایش بدن. در مرحله بعد میشه براحتی چند غول بی شاخ و دم خودروسازی منطقه رو دید که می تونه به راحتی با اسم و رسمی که به هم زده، حتی در صورت آزاد شدن ورود آزاد خودرو ده تا سی هزار دلار هم، با ساخت ماشین های در کلاس اقتصادی پایین خودش با این اسم و رسم، بازار خوبی داشته باشه و توان رقابت جهانی خوبی! اما توی این وسط، فضای خلا رنج ها بالا کمکش کرده که توان علمی و صنعتی و اقتصادیش رو به شدت افزایش بده، البته اگه حماقت و خریت حروم کردن این فرصت رو نکنن!