کد خبر: ۳۸۹۸۴۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۰

کدام دانشگاه‌ها به دانشجویان جدیدالورود خوابگاه می‌دهند؟+جدول

بیش از 60 دانشگاه و موسسه آموزش عالی در کشور، ناتوانی خود را از ارائه خوابگاه و سایر امکانات رفاهی به دانشجویان جدیدالورود اعلام کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
براساس دفترچه انتخاب رشته سال 95، شمار زیادی از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور قبل از انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، با توجه به محدودیت‌هایی که داشته‌اند، عدم ارائه خوابگاه به دانشجویان ورودی جدید را اعلام کرده‌اند.

بعضی از دانشگاه‌ها از نیم‌سال چهارم به بعد و تعدادی نیز فقط تا چهار نیم‌سال آن هم با ظرفیت محدود قادر به ارائه خوابگاه به متقاضیان هستد. در این میان، آمار دانشگاه‌هایی که به دانشجویان متاهل خوابگاه می‌دهند، نیز به کمترین میزان رسیده است. با بررسی وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، فقط دانشگاه‌ فردوسی مشهد است که به این دسته از دانشجویان جدیدالورود خوابگاه می‌دهد.

دانشگاه‌های که به دانشجویان از مجموع دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت خوابگاه ارائه می‌دهند در زیر مشخص شده است:

دانشگاه‌هایی که تعهد خوابگاه دارند

دانشگاه‌هایی که تعهد خوابگاه ندارند

دانشگاه‌هایی که خوابگاه متاهلی دارند

دانشگاه‌های علوم پزشکی که تعهد خوابگاه دارند

دانشگاه‌های علوم پزشکی که تعهد خوابگاه ندارند

46

52

1

46

9


دانشگاه‌هایی که تعهد خوابگاه دارند

دانشگاه‌هایی که تعهد خوابگاه ندارند

دانشگاه‌هایی که خوابگاه متاهلی دارند

دانشگاه‌های علوم پزشکی که تعهد خوابگاه دارند

دانشگاه‌های علوم پزشکی که تعهد خوابگاه ندارند

46

52

1

46

9



یعضی از دانشگاه‌ها نیز خوابگاه را با شرایط خاصی به دانشجویان می‌دهند، دانشگاه‌هایی به دختران و بعضی به پسران خوابگاه می‌دهند، شماری به غیربومی‌ها نمی‌دهند و جالب اینکه بعضی از دانشگاه‌ها هم به دانشجویان جدید‌الورود خوابگاه نمی‌دهند که تعدادی از آنها در زیر آمده است:

نام دانشگاه

شیوه ارائه خوابگاه

دانشکده ریاضی و کامپیوتر خوانسار

فقط به دانشجویان دختر خوابگاه ارائه می‌دهد

دانشگاه ارومیه

این دانشگاه از ترم 4 به دانشجویان خوابگاه می‌دهد

دانشگاه بناب

این دانشگاه فقط به دختران خوابگاه می‌دهد

دانشگاه دامغان

این دانشگاه فقط در 4 نیمسال اول به دانشجویان خوابگاه می‌دهد

دانشگاه سمنان

دانشگاه سمنان به دانشجویان روزانه جدیدالورود فقط سال اول خوابگاه می‌دهد

دانشگاه شهرکرد

به حداکثر 30 درصد روزانه‌ها برای 6 ترم خوابگاه می‌دهد

دانشگاه شهیدمطهری تهران

به دختران خوابگاه نمی‌دهد

دانشگاه فرزانگان سمنان

در این دانشگاه ورودی‌های سال 95 دختر فقط 4 ترم خوابگاه دارند

دانشگاه علوم پزشکی بم

برای دانشجویان پسر خوابگاه ندارد

دانشگاه علوم پزشکی دزفول

به جدیدالورودها خوابگاه نمی‌دهد

دانشگاه علوم پزشکی قم

این دانشگاه به غیربومی‌ها خوابگاه نمی‌دهد



در حالی که وزیر علوم از اهتمام جدی این وزارت‌خانه برای تجهیز 100 خوابگاه دانشجویی به امکانات ورزشی تا پایان سال خبر داده است، بسیاری از دانشگاه‌ها هنوز در ارائه کمترین امکانات رفاهی به دانشجویان ناتوان هستند.

دکتر فردین تقی‌زاده، معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با آنا گفت: «به دانشگاه‌هایی که واقعا در ارائه خوابگاه مشکل داشته باشند و بخواهند به دانشجویان خوابگاه خودگردان ارائه دهند، برای اینکه هزینه دانشجو کمتر باشد، کمکی به نام "ودیعه کمک رهن" برای خوابگاه دانشجویان مجرد پرداخت می‌کنیم.»

تقی‌زاده گفت: «همچنین دانشجویان متاهل در همه مقاطع در سراسر کشور می‌توانند از "وام ودیعه مسکن" صندوق رفاه بهره‌مند شوند.»

او افزود: «خوشبختانه در همه استان‌ها هم شورای نظارت و ارزیابی خوابگاه‌های غیردولتی فعال شده است و نظارت بسیار خوبی هم بر این خوابگاه‌ها اعمال می‌شود؛ بنابراین دانشجویانی که نمی‌توانند از خوابگاه‌های ملکی یا خوابگاه‌های خودگردان استفاده کنند می‌توانند در این خوابگاه‌ها ثبت‌نام و سکونت پیدا کنند. ما نظارت‌هایی از طریق استان‌ها بر این خوابگاه‌ها داریم و امیدواریم دانشجویان با فراغ بال بتوانند در این خوابگاه‌ها سکونت پیدا کنند.»

او درباره بعضی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه فرزانگان سمنان که فقط 4 ترم به دانشجویان دختر خوابگاه ارائه می‌دهد گفت: «متاسفانه این دانشگاه‌‌ها در سنوات گذشته بدون اینکه به زیرساخت‌ها توجه کنند، گسترش پیدا کرده‌اند. خیلی از دانشگاه‌های ما پذیرش دانشجو دارند ولی از لحاظ امکانات بی‌بهره هستند یا امکانات آنها کم است. همچنین بسیاری از دانشگاه‌هایی که تازه راه‌اندازی شده‌اند اصلا خوابگاه‌ ملکی ندارند. صندوق رفاه به این دست از دانشگاه‌ها کمک هزینه ودیعه رهن مسکن می‌دهد که این دانشگاه‌ها خوابگاه‌های خودگران را مدیریت کنند.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
سمیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
0
0
سلام خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم دانشگاه فرزانگان سمنان برای ورودی های بهمن که دوره شبانه قبول شدن خوابگاه میده یانه؟ خواهش میکنم جوابو برام ایمیل کنید چون برام خیلی مهمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
سلام دانشگاه یزد چطوره من شنیدم خوابگاه میده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین