کد خبر: ۳۸۹۹۸۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵

2 تصادف در مسیر شهرضا به مبارکه جان 9 نفر را گرفت

رئیس شبکه بهداشت شهرضا گفت: از ابتدای مرداد ماه تا روز 24 این ماه به دنبال 2 مورد تصادف در مسیر شهرضا به مبارکه، 9 نفر جان خود را از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الله تنهایی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در 4 ماه ابتدایی سال 95 تعداد مأموریت‌های تصادفی اورژانس شهرضا 715 مورد بوده است، اظهار کرد: از این تعداد مأموریت‌های اورژانس شهرضا 522 مورد مربوط به تصادفات شهری و 193 مورد مربوط به تصادفات جاده‌ای بوده است.

وی ادامه داد: طی این تصادفات 4 مورد فوتی پس از رسیدن مأموران اورژانس در تصادفات شهری و 12 مورد فوتی نیز در تصادفات جاده‌ای اتفاق افتاده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با بیان اینکه 204 مورد از مصدومان شهری شهرستان، راکبین موتورسیکلت بوده‌اند، خاطرنشان کرد: در بین تصادفات شهرستان نیز، 92 مورد عابرپیاده مصدوم ناشی از تصادفات داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه حوادث بالاتر از 5 مصدوم را حوادث ویژه می‌نامند، تصریح کرد: در طول 4 ماهه ابتدایی امسال، شهرستان شاهد 25 مورد حادثه ویژه بوده که این حوادث منجر به بستری شدن 121 مصدوم در بیمارستان‌های شهرستان شده است.

تنهایی با اشاره به افزایش آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عنوان کرد: این آمار تصادفات مربوط به 4 ماهه اول امسال بوده و این در حالی است که از ابتدای مرداد ماه تا روز 24 این ماه به دنبال 2 فقره تصادف در مسیر شهرضا به مبارکه متأسفانه 9 نفر جان خود را از دست دادند. در 4 ماهه ابتدایی سال 95، 23 هزار و 277 مورد تماس با اورژانس گرفته شده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا با بیان این که میانگین رسیدن اورژانس به محل حادثه در مأموریت‌های شهری 6 دقیقه و 52 ثانیه است، گفت: این میزان در مأموریت‌های جاده‌ای به 8 دقیقه و 52 ثانیه می‌رسد.

به گزارش فارس، وی افزود: با توجه به راه‌اندازی و احداث پایگاه اورژانس شهر منظریه، میانگین رسیدن به محل حادثه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

تنهایی با بیان اینکه تعدادکل مأموریت‌های واحد اورژانس شهرضا در 4 ماهه اول امسال، 2 هزار و 515 مورد بوده است، گفت: در حال حاضر 35 کارشناس پرستاری در اورژانس شهرضا مشغول به خدمت‌رسانی به مردم شهرستان شهرضا، شهرستان‌های مجاور و مسافرین هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 6 پایگاه اورژانس در سطح شهرضا وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به بعد مسافت روستاهای اسفرجان و هونجان با نزدیک‌ترین پایگاه اورژانس که پایگاه اشاره می‌شود، نیاز مبرمی به راه‌اندازی یک پایگاه در یکی از این 2 روستا وجود دارد.

رئیس شبکه بهداشت شهرضا ادامه داد: توریستی بودن منطقه این 2 روستا و همچنین عشایرپذیر بودن آن، جمعیت این منطقه را در برخی اوقات سال به بالغ بر 10 هزار نفر می‌رساند که نیاز به پایگاه اورژانس را در این منطقه دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به توافقاتی که بین مسؤولین شهرستان و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه مشترک اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری‌های انجام‌شده هرچه سریع‌تر اورژانس این 2 روستا راه‌اندازی شود تا شاهد افزایش کیفی و کمی خدمات پزشکی در سطح شهرستان و به‌ویژه این منطقه باشیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین