کد خبر: ۳۹۱۸۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
با اشاره به نهایی شدن قرارداد تبادل زندانیان؛

امیدواری مشاور ظریف به آزادی ایرانیان زندانی در ترکمنستان

مشاور وزیر امور خارجه گفت: امیدواریم با نهایی شدن قرارداد تبادل زندانیان میان ایران و ترکمنستان به زودی کار آزادی و تبادل زندانیان انجام شود.
آفتاب‌‌نیوز :
غلام‌عباس ارباب‌خالص امروز (6 شهریور) در نشست خبری در محل نمایندگی شمال و شمال شرق وزارت امور خارجه در مشهد با بیان آخرین وضعیت ایرانیان زندانی در ترکمنستان اظهار کرد: حدود 300 ایرانی در ترکمنستان زندانی هستند که امیدواریم با نهایی شدن قرارداد استرداد زندانیان این افراد به زودی آزاد و به ایران منتقل شوند.

وی ادامه داد: از تمام افرادی که به ترکمنستان و دیگر کشورهای خارجی سفر می‌کنند خواهشمندیم قوانین آن کشور را رعایت کنند تا دچار مشکل نشوند.

ارباب‌خالص با اشاره به مشکلات مرزی به وجود آمده میان ایران و ترکمنستان خاطرنشان کرد: این مسائل طبیعی است و مشکلات مرزی در همه مرزها  ایجاد می‌شود.

وی افزود: این مسائل مربوط به توافقات میان گمرک‌های دو کشور است. ما همکاری‌های زیادی با ترکمنستان داریم و این مناسبات در سطوح مختلف وجود دارد؛ نمی‌توان گفت با یک مشکل کوچک مرزی روابط ما با آن کشور دچار مشکل شده است.

مشاور وزیر امور خارجه  ادامه داد: با این حال سفارت ما در عشق آباد نشست‌ها و مذاکراتی با طرف ترکمن داشته، همچنین تیمی نیز تشکیل شده و مذاکراتی انجام شده است.

ارباب‌خالص گفت: با وجود افزایش سرعت صدور ویزا در مبادی ورودی و مرزها تمامی مسائل امنیتی رعایت شده و تاکنون هیچ گزارشی از ورود افراد تکفیری و تروریست به کشور از طریق مرزهای شمال و شمال شرق کشور نداشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، نماینده شمال و شرق کشور وزارت امور خارجه با اشاره مراسم اربعین و سفر زائرین ایرانی به عراق  تصریح کرد: ما تفاهماتی با طرف عراقی در خصوص صدور تعداد بیشتر ویزا داشته‌ایم و برای صدور راحت‌تر ویزا امسال با مدیریت سازمان حج و زیارت ثبت نام از طریق سامانه «سماح» انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به ثبت نام از طریق سامانه  امیدواریم امسال اعظام‌ها و مراسم با نظم بیشتری انجام شود و مسلما هرسال که بگذرد تجربه ما هم بیشتر خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین