کد خبر: ۳۹۱۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۱

واکنش تند رئیس جشنواره مونترال به برخی حواشی

رئیس جشنواره فیلم مونترال در سخنانی تند، استعفای جمعی کارکنان این رویداد سینمایی را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی رغم انتشار نامه گروهی از کارکنان جشنواره فیلم مونترال مبنی بر استعفایشان از همکاری در برگزاری این رویداد سینمایی در روزنامه «Le Journal de Montreal»؛ به سبب بی‌ثباتی مالی، «سرژ لوزیک» رئیس و بنیانگذار جشنواره در گفتگو با

«اسکرین دیلی»‌ این موضوع را رد کرد و گفت: تنها چند نفر از داوطلبان و کارکنان با قرارداد کوتاه مدت همکاری خود را قطع کرده‌اند.

واکنش تند رئیس جشنواره مونترال به برخی حواشی

«لوزیک» که جشنواره فیلم مونترال را در سال 1976 پایه گذاری و تاسیس کرده است، گزارش‌های منتشر شده مبنی بر استعفای گروهی کارکنان جشنواره را افترا آمیز توصیف کرد و با لحنی عصبانی گفت: "این افراد (داوطلبان و کارکنان کوتاه مدت) چیزی درباره مسائل مالی نمی‌دانند و شما به کسی که فرش‌ها را تمیز می‌کند، اطلاعاتی درباره مسائله مالی جشنواره نمی‌دهید!"

رئیس این جشنواره سینمایی با اشاره به این که چهلمین دوره از این رویداد سینمایی با موفقیت آغاز به کار کرده است، در واکنش به قطع همکاری سینماهای زنجیره‌ای «Cineplex» با جشنواره به دلیل نگرانی‌های مالی  و زمانی نیز اطمینان داد که سینماهای جایگزین برای جشنواره پیدا خواهد کرد.

وی همچنین درباره پایان همکاری با هتل «Hyatt» نیز عنوان کرد: این امری غیرمعمول نیست و من خیلی هتل عوض می‌کنم.

 «اوزک» در ادامه افزود:‌ ما همچون سایر جشنواره به دنبال منابع مالی هستیم. این‌جشنواره چهل سال برگزار شده و چهل سال دیگر نیز برگزار خواهد شد و جشنواره همچون سایر جشنواره‌های بزرگ شرایط مساعدی دارد.

جشنواره فیلم مونترال برای سالهاست نام خود را به عنوان تنها جشنواره رقابتی در آمریکای شمالی تثبیت کرده است و از سوی فدارسیون بین المللی تهیه‌کنندگان سینما (فیاپف) نیز مورد تائید است اما از زمانی که تهیه‌کنندگان آمریکایی جشنواره فیلم تورنتو را برای نمایش فیلم‌های پائیزی خود در نظر می‌گیرند، جشنواره فیلم مونترال در سایه قرار گرفته و جنبه تجاری آن با چالش جدی رو به رو شده است.

چهلمین جشنواره جهانی فیلم مونترال که در طبقه بندی فیاپف (فدارسیون بین المللی تهیه کننده های سینما) در جایگاه به اصطلاح الف قرار داشته و همواره بابت تنها جشنواره الف آمریکای شمالی بودن به خود بالیده، در سال‌های اخیر دچار افت بسیاری شده است و انتقادهای بی‌شماری به «سرژ لوزیک» مدیر و بنیانگذار جشنواره و «دنیلکوشار» معاون وی صورت گرفته است.

 به گزارش ایسنا، اما امسال جشنواره مونترال فیلم "سینما نیمکت" ساخته محمد رحمانیان را در بخش مسابقه خود انتخاب کرده و فیلم "هاری" ساخته امیر احمد انصاری را که پیش از این در جشنواره فیلم‌های ایرانی استانبول (27 خرداد تا 1 تیر) حضور داشته در بخش مسابقه فیلم‌های اول گنجانده است. فیلم "قصه شهرزاد" ساخته شاهین پرهامی و "لبه تیغ: افسانه بازیگران زن ایرانی" ساخته بهمن مقصودلو و محصول آمریکا در بخش مسابقه فیلم های مستند قرار دارند.

فیلم انیمیشن "مبارک" ساخته محمد رضا نجفی امامی، "باغ های زردآلو" ساخته پوریا حیدری اوره و محصول مشترک ایران و ارمنستان و "خداحافظ آنالوگ" ساخته هیوا امین نژاد که در شهریور ماه سال گذشته در جشنواره فیلم دهوک کردستان عراق به نمایش درآمده بود، در بخش سینمای جهان به روی پرده خواهند رفت.

جشنواره‌ی فیلم مونترال از 4 شهریور آغاز شده است و تا 15 شهریور در کانادا ادامه خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین