کد خبر: ۳۹۲۰۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

پس لرزه نامه مطهری درباره اعدام‌های سال 67به مجلس رسید/کوهکن:حاشیه‌سازی نکنید/نوروزی:شما قاضی نیستید

نماینده مردم لنجان در مجلس در تذکری خطاب به نایب رئیس مجلس از او خواست تا زمانی که در این جایگاه است، از برخی اظهارنظرهای حاشیه‌ای پرهیز کند.
آفتاب‌‌نیوز : پس لررزه‌های نامه روز گذشته علی مطهری خطاب به مصطفی پورمحمدی درباره اعدام منافقین در سال 67 به صحن علنی مجلس رسید.

به گزارش خبرآنلاین، آنجا که محسن کوهکن  در تذکری منطبق بر بند 7 از ماده 22 آیین نامه داخلی مجلس خطاب به علی مطهری که بر کرسی ریاست مجلس  نشسته بود، گفت: دوست داشتم که آقای لاریجانی الان رییس جلسه بودند چون تذکر من مربوط به شخص شما است و بهتر بود با ایشان مطرح می شد. ما از عزیزانی که برای حضور در هیات رییسه مجلس انتخاب می‌کنیم انتظار داریم در نطق‌ها، تذکرات و نوشته‌هایشان به چند نکته توجه کنند.

کوهکن: تا زمانی که نایب رئیس هستید، دقت کنید


وی تصریح کرد: من خواهش و استدعایم از شما  این است که تا زمانیکه در سمت نایب رییسی مجلس هستید از هرگونه نطق یا نامه ای که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان باشد پرهیز کنید. این انتظار ما از شما به عنوان نایب رییس مجلس است.

کوهکن با بیان اینکه مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: حداقل در شرایطی که مشکلات اولیه مردم ما بیکاری فرزندان، تبعیض ها و معضلات اقتصادی است که در تمام نگرش سنجی ها و نظرسنجی ها هم احصا شده است و همه هم به آن اذعان دارند زیبنده اعضای هیات رییسه نیست که نامه ای بنویسند و مطالبی را بگویند که خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان باشد.  در هفته دولت که رییس جمهور و نخست وزیر این کشور توسط منافقین به شهادت رسیدند اینکه ما مطالبی بگوییم یا نامه ای بنویسم که اذهان عمومی را از مساله اصلی که پرداختن به خدمات دولت و اصل خصومت منافقین با نظام جمهوری اسلامی است دور کنیم شایسته نیست.این موضوعی نیست که سیاسی یا گروهی باشد همه به آن تاکید دارند.

کوهکن گفت: اینکه مطالبی را بگوییم که دیگران برداشت کنند که آنچه مورد نظر امام بوده است زیر سوال رفته است رفتار درستی نیست.من شما را متهم نمی کنم ولی انتظار داریم طوری بگویید و بنویسد که دشمنان نظام چنین برداشتی نکنند. شما در پاسخ به این حرفهای من نگویید برو نامه را بخوان. تدبیر یک رییس و برادری که شان او این بوده که در هیات رییسه باشد این است که  این بدیهیات را رعایت کند.

نماینده لنجان تاکید کرد: من از آقای لاریجانی تشکر می کنم که جزو از نادر شخصیت هایی هستند که د در تمام سخنرانی ها مسائل امنیتی را مراعات می کنند. من خواهش می کنم حداقل تا زمانیکه در این مسئولیت هستید و رییس ما هستید ما را درگیر این مسائل نکنید . جواب صادقانه ای به ما بدهید و بپذیرید که ما مشکلات زیادی داریم و حاشیه سازی نکنیم. اگر بیتی که سالها فتنه گری کرد و خون به دل امام کرد فایلی را  منتشر می کنند مراقب باشیم که دشمنان ما برخی گفته ها را در کنار آن می‌گذارند  و تفسیر خودشان را می کنند و شاید شما را متهم به مسائلی کنند که من می دانم در وجود شما نیست.

مطهری: سخنان امام و رهبری نیز گاهی با تمجید بیگانگان همراه شد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نماینده مردم لنجان اظهار کرد:  اولا بر خلاف آنچه فرمودید نگویید نامه را بخوانید، روشن است شما نامه را نخواندید. حتما آن را بخوانید. ثانیا  اینکه مسائل را با هم مخلوط کنیم،‌ کار درستی نیست. هر وقت به  یک مسئله فرهنگی می‌پردازیم، می‌گویید این همه مشکل فرهنگی داریم، چرا سراغ این مسئله می روید؟ هر مسئله ای باید در جای خود بررسی شود، اینطور نیست که ما فقط به یک بعد جامعه بپردازیم.

علی مطهری ادامه داد: اینکه می گویید امام زیر سوال رفته، خیر اینگونه نیست. بحث درباره نحوه اجرای حکم امام بوده که اگر کوتاهی شده اینها بیایند و توضیح دهند.

نماینده مردم تهران درباره استفاده بیگانگان از سخنانش نیز گفت: چه استفاده ای؟ در خیلی مواقع، خود امام(ره) یا خود مقام رهبری صحبت‌هایی کردند و رسانه های بیگانه تمجید کردند. مثلا وقتی منشور هشت گانه امام صادر شد که تجسس نکنید، شنود نگذارید و از این قبیل مسائل، یک هفته رسانه های بیگانه از امام تمجید می کردند. این دلیل نمی شود که الیاذ بالله امام مخالف انقلاب بوده اند.

وی گفت: مسئله نایب رئیسی هیچ ربطی به این ندارد که ما حرف حق را نزنیم. ممکن است در زمان اداره جلسه ملاحظاتی باشد اما هر نماینده ای آزاد است نظر خود را بگوید. بحث من هم این بوده که توضیح داده شود و این حرف شما باطل است.

نماینده‌ای خطاب به مطهری: بار آخرت باشد


در زمانی که مطهری سخن می گفت:‌ صداهای بلندی نیز از درون صحن شنیده می شد، یکی می گفت «مرگ بر منافق» و دیگری خطاب به مطهری فریاد می زد: «بار آخرت باشد».

نوروزی: آقای مطهری سخنانشان را ابتدا در کمیسیون قضایی مطرح کنند


سپس نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی برای توضیح لایحه ای به پشت تریبون رفت، او خطاب به مطهری گفت: از آقای مطهری می‌خواهیم، ابتدا ‌مطالبشان را در کمیسیون قضایی مطرح کنند آنجا دهها قاضی نشسته‌اند بعد به رسانه ها بگویند. چون ایشان که قاضی نیستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
آنیتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
19
همین مونده بود این تازه از راه رسیده ها به مطهری تذکر بدن.
آریا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
6
مظهری .....قلب 70 میلیون با توهه و تاریخ هرگز امیر کبیر واقعی رو از یاد نخواهم برد......هرگز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
0
5
تذكر دهندگان همان ....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین