کد خبر: ۳۹۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

۶ روش جادویی برای کنارآمدن با آدم‌های سمی

آیا در میان اطرافیان‌تان آدم‌هایی وجود دارند که دائما شما را سرزنش می‌کنند، به شما می‌گویند که نمی‌توانید هیچ کاری انجام بدهید، باعث می‌شوند حس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید و حتی بر سرتان فریاد می‌زنند؟این‌ها، آدم های سمی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
کنار آمدن با چنین آدم‌هایی آسان نیست، بلکه مشکل بزرگی است که بد نیست برای حل آن به دنبال راه‌کارهایی باشیم.

به گزارش آفتاب‌نیوز به نقل از اویکنینگ پیپل؛ این مشکل اخیرا توسط یکی از خوانندگان به من یادآوری شد؛ این خواننده از من پرسید: "اگر آدم‌های سمی عضوی از خانواده‌ی من باشند چه؟ چه‌طور می‌توانم مانع آنها شوم؟ اگر برای نادیده گرفتن آنها جرات لازم را نداشته باشم چه؟

باید اعتراف کنم که پاسخ‌های آسانی برای این سوال‌ها وجود ندارد. من راه‌کارهای زیادی را در زندگی‌ام به کار برده‌ام که در این نوشتار آنها را با شما در میان می‌گذارم:

۱. وقتی احساس بدی به شما دست می‌دهد، خودتان را دلداری بدهید.

اخیرا این شیوه، نخستین قدم من در چنین شرایطی است زیرا می‌دانم که بسیار مفید و کمک‌کننده است. درباره‌اش فکر کنید: وقتی به خاطر رفتار شخص دیگری احساس بدی به شما دست بدهد، احتمالا خشم و عصبانیت‌تان را با رفتار و حرف‌ها‌ی‌تان نشان می‌دهید؛ این کار فقط باعث می‌شود آن شخص رفتار سمی‌تری از خود نشان بدهد. احساس بدی که تجربه می‌کنید نه فقط برای شما بلکه برای این موقعیت، وحشتناک است. بنابراین وقتی از رفتار و گفتار کسی ناراحت می‌شوید، این روش را امتحان کنید: درون‌نگری کنید و به احساسات‌تان توجه کنید، به جای این‌که از آنها اجتناب کنید.

آن‌ها چه احساسی در شما به وجود می‌آورند؟ بعد از یک دقیقه، بکوشید احساس عشق به خودتان را ایجاد کنید. برای خودتان آرزوی خوشبختی کنید و به رنجی که می‌کشید پایان دهید. برای خودتان یک زندگی سرشار از خوشی و آرامش آرزو کنید. این کار یک درمان جادویی برای این مشکل نیست، اما می‌تواند شروع خوبی باشد.

۲. با آدم‌های دیگر صحبت کنید.

من متوجه شده‌ام که وقتی ناراحت می‌شوم، دوست ندارم آن را نزد دیگران اقرار کنم، اما وقتی با کسی صحبت می‌کنم، بی‌گمان احساس بهتری پیدا می‌کنم. بنابراین دل به دریا بزنید و با یک نفر صحبت کنید. احساسات‌تان را با او درمیان بگذارید و از او بخواهید حرف‌های‌تان را گوش بدهد؛ حتی ممکن است برای‌تان نصایحی نیز داشته باشد. البته شنیدن نصایح او به اندازه‌ی رابطه‌ای که ایجاد می‌شود و گوش دادن حرف‌ها‌ی‌تان توسط او تاثیرگذار نیست.

۳. تمرین همدردی و دلسوزی کنید.

همان روش احساس همدردی را برای کسی که شما را مستاصل کرده‌است، امتحان کنید. از صمیم قلب برای‌شان آرزوی خوشبختی کنید. متوجه باشید که آنها هم مانند شما مشکلاتی دارند و به همین دلیل چنین رفتاری از خود نشان می‌دهند. آرزو کنید که رنج و عذاب آنها نیز پایان بیابد. یکی زندگی شاد و راحت را برای‌شان آرزو کنید.

 ۴. با او صحبت کنید.

وقتی حس همدردی‌تان نسبت به آن شخص بیش‌تر شد، با او صحبت کنید. بله، شاید رفتار آنها با شما توام با همدردی و آرامش نباشد، اما شما می‌توانید شخص بهتر در این تعامل باشید. می‌توانید ببینید که آنها به نوعی در رنج و عذاب هستند، و رفتار نادرست آنها ناشی از همان رنجی است که متحمل می‌شوند. بکوشید با آنها ارتباط برقرار کنید، به آنها بگویید که دوران سختی را سپری می‌کنید و از آنها درخواست حمایت کنید. این روش همیشه جواب نمی‌دهد، اما اگر آن را سازگار با رابطه‌ای که برقرار می‌کنید، امتحان‌کنید، شاید آنها نیز پذیرای چنین بحثی باشند.

۵. دوستان مثبت‌تری برای خودتان پیدا کنید.

اگر هیچ کدام از موارد بالا تاثیرگذار نبودند، پیدا کردن دوستانی که با سبک زندگی شما سازگارتر هستند، می‌تواند کمک‌کننده باشد. آدم‌هایی که خلاق، کارآفرین، خودکفا، هیجانی، مثبت، سلامت و شاد هستند. چنین آدم‌هایی را می‌توانید در باشگاه دوِ محلی، کلاس یوگا یا آمادگی جسمانی، تست‌مسترها و سازمان‌های داوطلبی یا در انواع انجمن‌های مثبت برخط پیدا کنید. دل را به دریا بزنید و روابط‌تان را گسترش دهید. می‌توانید برای شخص مورد نظرتان یک چای یا قهوه بخرید و دوستی با او را آغاز کنید. کم‌کم روابطی ایجاد کنید با کسانی که تاثیر مثبت روی زندگی‌تان دارند، و خودتان هم روی زندگی آنها تاثیر مثبت بگذارید. من این کار را در زندگی‌ام انجام داده‌ام و تاثیر شگرف آن را دیده‌ام.

۶. آنها را از زندگی‌تان حذف کنید.

حذف آدم‌ها از زندگی کار سختی است، اما وقتی اعضای خانواده از من حمایت نمی‌کنند، دائما عصبانی هستند و من را سرزنش می‌کنند… و هیچ یک از راه‌کارهای بالا تاثیرگذار نیستند…. تا جایی که بتوانم از رویارویی با آنها اجتناب می‌کنم. به کار و زندگی خودم می‌پردازم و با دوستان دیگرم معاشرت می‌کنم. البته اگر آدم‌های سمی با شما زندگی کنند، حذف کردن‌شان مشکل‌تر است اما به هر حال می‌توانید برای دویدن بیرون بروید، کمی قدم بزنید، به تماشای طبیعت بروید، و وقت‌تان را صرف مراقبه و ابداع و ابتکار کنید. اجازه ندهید که فکر کردن به آدم‌های سمی، کار هر روزتان شود- ذهن خود را روی موضوعات صلح‌آمیز، خلاقانه و مثبت متمرکز کنید.

منبع: بازده
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین