کد خبر: ۳۹۲۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲

مسکو: ترکیه از هدف قراردادن کردها در شمال سوریه خودداری کند

مسکو با بیان اینکه با آنکارا در این زمینه که در تلاش است با گروه تروریستی داعش مبارزه کند، همسو است، اما از ارتش ترکیه خواست تا کردها را در سوریه هدف قرار ندهد.
آفتاب‌‌نیوز :
 ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنوان کرد:‌ ما مجددا توجه‌ها را به لزوم مراعات قانون بین‌المللی و هماهنگی هر گونه عملیات مسکو: ترکیه از هدف قراردادن کردها در شمال سوریه خودداری کندنظامی در اراضی یک کشور دارای حاکمیت با دولت قانونی آن کشور جلب  می‌کنیم.

وی افزود: ما از شرکای ترک می‌خواهیم تا در انتخاب اهداف خود در راستای عملیات مبارزه با تروریسم در شمال سوریه احتیاط به خرج دهند و از حملات به مناطقی که در آن‌ها گروه‌های مخالف یا گروه‌های نژادی از جمله کردهای سوریه حضور دارند که آن‌ها نیز به جنگ علیه داعش پیوسته‌اند ، اجتناب کنند.

وزارت خارجه روسیه هم‌چنین تاکید کرد که در نتیجه اجرای توافق مسالمت آمیز سازش در شهر داریا در سوریه، حضور افراد مسلح در آنجا پایان یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم،وزارت خارجه روسیه اظهار امیدواری کرد که تجربه موفق آمیز برای خارج کردن افراد مسلح از شهر داریا در مناطق دیگر سوریه نیز اجرا شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین