کد خبر: ۳۹۳۹۵۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

تولید 60 هزار اصله نهال بذری گلدانی پسته در مشگین‌شهر

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر گفت: برای نخستین بار 60 هزار اصله نهال بذری در گلدان تولید شده و برای توسعه باغ‌های پسته بین باغداران منطقه توزیع می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، «احمد شهریار» با اعلام این خبر، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با هدف پایداری تولید محصولات کشاورزی و تغییر الگوی کشت و غلبه بر بحران کم‌آبی منطقه کشت پسته در این شهرستان توسعه می‌یابد.

وی خصوصیات منحصر بفرد و متمایز گونه گیاهی پسته از جمله مقاومت به خشکی و کم‌آبی ، مقاومت به سرما تا حد 20- و گرما 45+ درجه سانتیگراد ، دیر گل‌دهی، مقاوم به شوری خاک و ارزش غذایی و افتصادی ویژه این گونه گیاهی را از علل کشت و توسعه پسته در شهرستان مشگین‌شهر ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی مشگین‌شهر یادآور شد: جهاد کشاورزی برای افزایش توان اقتصادی خانوارها و ایجاد اشتغال جدید با برنامه‌ریزی‌های مدون و هماهنگ و با رعایت جوانب امر(به‌علت عدم سابقه طولانی کشت این محصول در منطقه) در مناطق مستعد شهرستان نسبت به کشت و توسعه این گونه طلایی بر اساس آمار و اطلاعات اقدام می‌کند.

شهریار خاطرنشان کرد: امسال با تأمین نهال یارانه‌دار باغ‌های پسته تازه احداث به مساحت 20 هکتار توسعه‌یافته و هم‌اکنون با مجموع باغ‌های احداثی سال‌های قبل، آمار باغ‌های پسته این شهرستان به 33 هکتار رسیده که سه هکتار بارور و 30 هکتار باغ جوان غیربارور است.

وی یادآور شد: با توجه به روند کشت و توسعه فعلی و استقبال باغداران منطقه از احداث باغ پسته انتظار می‌رود باغ‌های پسته این شهرستان در پنچ سال از روند رشد مناسبی برخوردار باشد.

به گزارش ایسنا، از زمان آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در تغییر الگوی کشت و اقتصادی کردن تولید محصولات کشاورزی تاکنون بیش از 97 هزار اصله درخت بسته در استان اردبیل پرورش داده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین