کد خبر: ۳۹۵۳۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
سینمای ایران با افتخار پرچم مقابله با تهاجم‌فرهنگی را بالا گرفته/ شکافی بین دولت و هنرمندان وجود ندارد

اظهارات جنتی خطاب به ائمه‌جمعه و نمایندگان مجلس درباره سینما و ماهواره

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما با افزایش ۲۱۸ درصدی تیراژ فیلم‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی روبه‌رو بودیم این در حالی است که آثار خارجی ۴۱ درصد کاهش داشته است. اینکه جوانان ما میل به دیدن آثار خارجی ندارند و آنها خود ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند نیز می‌تواند از نکات مهم باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
در مراسم جشن روز ملی سینما که به همراه سینماگران و هنرمندان در باغ موزه سینمای ایران در حال برگزاری است، علی جنتی وزیر اظهارات جنتی خطاب به ائمه‌جمعه و نمایندگان مجلس/مردم خودشان ماهواره‌ها را خاموش می‌کنندفرهنگ و ارشاد اسلامی، بعد از اجرای شهرام ناظری طی سخنانی گفت:‌ ابتدا روز ملی سینما را به همه سینماگران تبریک می‌گویم و در قطعاتی که استاد شهرام ناظری اجرا کرد و فضای ما را با ترانه‌هایی که خواندند معطر کردند جای صحبت ما نیست.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی در ادامه افزود: ادعایی نداریم که همه اهدافی را که در نظر داشتیم برآورده کردیم و به آنها رسیدیم اما احساس می‌کنم قدم‌های بلندی برداشته شده همانطور که در سطح کلان کشور 3 سال قبل در این دولت شاهد مانع‌های مختلفی من‌الجمله تحریم‌های همه جانبه بودیم همچنین جایگاه ایران در جهان خدشه‌دار شده بود و رقیبان ما در منطقه آرزو می‌کردند وضعیت ایران همچون عراق شود خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفت اتفاقات خوبی رخ داد. تحریم‌ها برداشته شد و فشارهای زیادی از بین رفت امروز کشورهای منطقه به ایرانی نگاه می‌کنند که همچون یک جزیره دارای امنیت و آرامش است.

جنتی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه نسبت به ایران غبطه می‌خوردند و با کینه و حسادت به ما نگاه می‌کنند، گفت: باید قدردان کسانی باشیم که این امنیت را برای ما به ارمغان آوردند موج تعطیلی‌ها، بی‌ارزش شدن پول ملی، موج مهاجرت و دلسردی و ناامیدی تا اندازه زیادی وجود داشت که البته متوقف شد. نسیم امید را می‌بینیم که وزیدن گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد:‌ در عرصه فرهنگ علی‌رغم کارشکنی‌هایی که صورت می‌گیرد گام‌های بلندی نیز برداشته شده است و دیوار بلند بی‌اعتمادی را که بین دولت و هنرمندان بود به یاد دارید. سیاست‌های اختلاف و تفرقه‌افکنانه را به خاطر دارید، وقتی زیادی صرف شد تا این وحدت بین اهالی سینما و اهالی هنرمندان دوباره برقرار شد. امروز احساس می‌کنیم که شکافی بین دولت و هنرمندان وجود ندارد و مدیران ما در شادی‌ها و غم‌های شما شریک هستند.

وی در ادامه با اشاره به تحولات سینما در سال‌های اخیر گفت: در سینما تحولات زیادی رخ داده است. رونق سینما و آشتی مردم با سینما را شاهد بودیم. تشکیل گروه هنر و تجربه و همچنین مدرسه ملی سینما و حرکت پرشتاب به سمت سینمای دیجیتال و موج ساخت و ساز سینما به همراه فروش حیرت‌انگیز آثار سینمایی بخشی از موفقیت‌هایی است که می‌توان به آن اشاره کرد. همچنین باید بگویم در 6 ماه اول سال جاری فروش آثار سینمایی از مرز 100 میلیارد تومان فراتر رفته است. بخش خصوصی نیز وارد سینما شده و مطمئن باشید مشکل زیرساخت‌های سینما حل خواهد شد و بیش از 100 سالن سینما در بخش خصوصی در حال ساخت است.

جنتی ادامه داد: من می‌خواهم همه کسانی که ناراحت هستند از جمله ائمه جمعه، روحانیون و نمایندگان مجلس به عنوان فردی که همه عمر خود را در انقلاب گذاشته تأکید کنم و بگویم سینمای ایران با افتخار پرچم مقابله با تهاجم فرهنگی را بالا گرفته است. اگر سینماگران ما نبودند همه پرده‌های سینما را هالیوود فتح کرده بود اگر آنها نبودند جوانان ما مصرف‌کننده تولیدات آمریکایی بودند. امروز افتخار می‌کنیم که مردم خودشان ماهواره‌های خود را خاموش می‌کنند و شب‌ها در جلوی سینما برای دیدن آثار ایرانی صف می‌کشند. باید قدر این سینما را بدانیم.

او اظهار کرد: بدانیم تیراژ فیلم‌های آمریکایی در شبکه نمایش خانگی کاهش یافته و آثار ایرانی در آن رونق پیدا کرده است. ما با افزایش 218 درصدی تیراژ فیلم‌های ایرانی در شبکه نمایش خانگی روبه‌رو بودیم این در حالی است که آثار خارجی 41 درصد کاهش داشته است. اینکه جوانان ما میل به دیدن آثار خارجی ندارند و آنها خود ماهواره‌ها را خاموش می‌کنند نیز می‌تواند از نکات مهم باشد.

براساس گزارش خبرگزاری فارس؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: به فردی اجازه دخالت در ترکیب شورای پروانه نمایش و ساخت را نمی‌دهیم و وظیفه خود می‌دانیم از هنرمندان دفاع کنیم البته طبیعی است که فیلم‌هایی که از خط قرمز‌های واقعی و نه توهمی عبور کرده‌اند نیز حساب‌شان جدا است و دست شما سینماگران متعهد را می‌بوسم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
2
0
پسر كو ندارد نشان از پدر تو بيگانه خوانش، نخوانش پسر !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
0
4
انتقاد هست به ایشون اما احسنت،حرفای جالبی زدن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین