کد خبر: ۳۹۷۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

عضو جامعه روحانیت: نقد در تریبون‌ها باید با هدف خیرخواهی باشد نه انتقام‌گیری و عیب‌جویی

استاد حوزه علمیه قم گفت: اگر نقدی در یک تریبون مطرح می‌شود باید هدف اصلاح و خیرخواهی باشد نه انتقام گیری، عیب یابی و عیب جویی.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی خاطرنشان کرد: اشکال کار برخی از ما این است که در موارد مبانی و برخی نصوص دینی کمبود داریم ناگزیردر سخنرانی های خود به این طرف وآن طرف می پریم.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: تاریخ عاشورا سرشار از مفاهیم، پندها و تذکرهای فراوان است و اگر کسی آن را درست مطالعه کند دست وی در تبلیغ و سخنرانی پر خواهد بود، چرا که امام حسین (ع) گنجینه ای از آیات قرآن کریم، بیانات پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) را به تصویر کشیده است.

اکرمی بیان داشت: باید موضوع امام حسین (ع) از سوی مبلغان دینی مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد و فلسفه قیام ایشان به خوبی در ماه محرم برای مردم تبیین شود.

وی بیان داشت: ما در آستانه پیروزی انقلاب شعار 'به نام خدا، قرآن و خمینی' را داشتیم که در تاسوعا وعاشورا این شعار را نیز سر می دادیم و اکنون هم جایگاه دارد که هم به قرآن تمسک جوییم و هم به امام حسین (ع) به عنوان عترت پیامبر اکرم(ص)، و امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی بها دهیم.

اکرمی خاطرنشان کرد: امام راحل می فرمودند، ولایت فقیه را پشتیبان خود قرار دهید تا آسیبی بر شما وارد نشود و یا می‌فرمودند، عاشورا را زنده نگه دارید تا انقلاب اسلامی بماند.

وی با بیان اینکه سیاست ما عین دیانت ما می باشد، گفت: باید در زمینه مسائل سیاسی اگر در تریبون ها چیزی را مطرح می‌کنیم ابتدا خود اهل مطالعه، تحقیق و تجربه باشیم و در مرحله بعد اگر نقد و انتقادی داریم همراه آن پیشنهاد و راهکار به صورت منصفانه باشد.

اکرمی گفت: اگر نقدی در یک تریبون مطرح می شود باید هدف اصلاح و خیرخواهی باشد نه انتقام گیری، عیب یابی و عیب جویی، مثلا اگر می خواهیم بگوییم این روش بد است روش جایگزین را هم معرفی کنیم و کوشش ما نیز در مسائل اصلی باشد نه حاشیه ها.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: رهبر معظم انقلاب، سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری کرده و اگرکسی دراین زمینه حرفی دارد باید بگوید چگونه در زمینه نقدینگی، صرفه جویی و بهره وری از منابع و... عمل کنیم و راهکار ارائه دهد.

این فعال سیاسی گفت: نیت افراد در نقد باید خیرخواهانه باشد، اگر کسی بخواهد فقط عیب گیری و کینه توزی کند و تنها اشکال بگیرد راه به جایی نمی بریم.

اکرمی بیان داشت: کسی که در مقام نقد کننده قرار می گیرد باید اطلاعات دقیق از مسائل مختلف داشته و اهل مطالعه، پرسش و تحقیق باشد نه اینکه هر کسی بخواهد در این وادی وارد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین