کد خبر: ۳۹۸۲۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
به ایشان گفتم به صلاح شما و کشور نیست در انتخابات وارد شوید

توضیحات مهم رهبرانقلاب درخصوص جلسه با احمدی‌نژاد درباره انتخابات+صوت و متن کامل

بیانات مهم رهبر انقلاب در ابتدای درس خارج فقه منتشر شد. ایشان گفتند: بله، یک آقایی آمده پیش من و من هم به ملاحظه خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. خب، حالا این مایه اختلاف بشود بین برادران مومن؟ یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته و یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته، خب این هم حالا پشت بلندگو.
آفتاب‌‌نیوز :
 بیانات مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای درس خارج فقه‌شان منتشر شد.توضیحات رهبرانقلاب درخصوص جلسه خصوصی با احمدی‌نژاد درباره انتخابات+صوت و متن کامل

به گزارش آفتاب‌نیوز، متن کامل بیانات امام خامنه‌ای به شرح ذیل است:

این تذکر را بدهم که از مطلبی که دیروز گفتیم، مثل اینکه سوء برداشت شده است و بعضی‌ها و سوءتلقی کرده‌اند؛ سوء برداشت فی نفسه چیز مشکلی نیست لاکن وقتی که این منتهی شود به بگومگو به خصوص در فضای مجازی و این یک چیزی بگوید و آن چیز دیگری بگوید، مایه کدورت و دل چرکینی برادران مومن از یکدیگر بشود، این چیز بدی است.

بنده حقیر که این همه اصرار دارم بر وحدت قلوب و حرکت در مسیر واحد و اتحاد نیروهای کشور به خصوص نیروهای مومن و انقلابی، خدایی ناکرده یک چیزی آدم بگوید که مایه اختلاف بین نیروها شود، این را به خدا پناه می‌بریم.


نباید این چیزها را مایه اختلاف قرار داد. بله، یک آقایی آمده پیش من و من هم به ملاحظه خود آن شخص و صلاح حال کشور به ایشان گفتم که شما در فلان قضیه شرکت نکنید. نگفتیم هم شرکت نکنید، گفتیم که صلاح نمی‌دانیم شما شرکت کنید.

این یک چیز عادی است و انسان بایستی آن چیزی را که می بیند و می فهمد و فکر می کند به نفع برادر مومنش است را باید به او بگوید. ما هم اوضواع کشور را خوب، قالبا بیشتر از اغلب افراد آشنا هستیم با اوضاع کشور.

آدم ها هم، به خصوص آدم‌هایی که صدها جلسه با ما نشسته اند و برخواسته‌اند، بیشتر و بهتر از دیگران می‌شناسیم. با ملاحظه حال مخاطب و اوضاع کشور به یک آقایی انسان توصیه می‌کند که آقا شما اگر در این مقوله شرکت کنید، دو قطبی در کشور ایجاد می‌شود دوقطبی مضر است به حال کشور و من صلاح نمی‌دانم شما وارد شوید.

این چیز خیلی مهمی که نیست، این یک چیز طبیعی و ساده است بله ما این توصیه را به یکی از برادران و آقایان کرده‌ایم. خب، حالا این مایه اختلاف بشود بین برادران مومن؟ یکی بگوید فلانی گفته، یکی بگوید نگفته و یکی بگوید چرا پشت بلندگو نگفته، خب این هم حالا پشت بلندگو (خنده ایشان و حضار)

دشمنان هم که گوش خواباندن، استفاده کنند، ببینید حواستان جمع باشد، به رادیو فردا یا رادیو بی بی سی چه ارتباطی دارد این قضیه؟ می‌پردازند، بحث می‌کنند تحلیل می‌کنند که علت چیست و چرا گفته؟

این معنایش این است که دشمن می خواهد استفاده کند، ما باید چه کار کنیم؟ ما باید نقطه مقابل دشمن جرکت کنیم و خیلی عادی باشیم و همانطور که عرض کردم.

شما برادر مومن من هستید، یک چیزی را به مصلحت شما می دانم و می گویم، این اشکالی که ندارد ظاهراً، چیز خوبی است لازم هم هست شرعا، خیرخواهی لازم است. این یک چیز خوبی هست و انسان باید نصیحت کند و نصیحت یعنی خیرخواهی.

من به جنابعالی که به طور مثال اسم‌تان شیخ عبدالعالی هست، علاقه مند هستم و می دانم که اگر شما وارد این مقوله شدید، به ضرر خودت و کشور است، به شما می‌گویم وارد نشو؛ نمی‌گویم همه وارد نشو، امر و نهی نیست که حالا برخی گفتند که امر نهی شده، نه امر و نهی نیست، من صلاح نمی‌دانم. این چیز خوبی است، چیز بدی نیست که.

اینی هم که بگویند که فلانی تحت تاثیر زید و امر و بکر است، نه، این حرفها چیست، بنده از زید و امر بکر هم اطلاع بیشتر دارم و هم انیگزه بیشتر دارم.آنچه که مصلحت باشه و مصلحت بدانم ما باید به خدا جواب بدهیم. فردا از ما سوال می کنند چرا فلان چیز را گفتید و چرا نگفتید، از نگفتید هم سوال می‌کنند، از نگفتید هم سوال می‌کنند چرا فلان کار را کردید را و چرا فلان کار را نکردید، از نکردید هم سوال می‌کنند.

نه، آن فقره‌ای که ما دیروز معنا کردیم، اصلا ناظر به این قضیه نبود، داشتیم حدیث را معنا می کردیم، مثل اینکه امروز هم معنا می کنیم. بین برادران مومن اختلاف سر این چیزها، هیچ مصلحت نیست؛ شما یک چیزی بگوید ما یک چیزی بگوییم؛ یک نفر سومی هم منتظر باشد و به مجرد اینکه شما با هم دعوا کردید، او بیاید و از میانه، سود خود را بردارد و ببرد.

اینها را باید مراقب بود، امروز کشور به اتحاد نیروها احتیاج دارد، به خصوص نیروهای مومن و پای کار و سعی کنند از این چیزها اختلاف به وجود نیاورند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
3
3
از زمان دانشجویی با خیال زرنگی وقایم شدن پشت مقدسات و از بزرگان خرج کردن ومزاحم اطرافیان
بودن ، ادامه داد ، تا مزاحمت برای هزارتومانی ، که سکه یک پول سیصد تومانی اش کرد .

هنوز دست بردار نیست ، وحواسش نیست ، لیستش هم نیست .با کاغذ پاره ها انداخته جایی که هزاران تدبیر در حال تعادل هستند .
ثابتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
2
3
... سایت محترم و وزین افتاب...
از حفظ امانت صاحب سخن که مشخص است عینا و بدون هیچگونه تفسیر و تاویلی انرا پیاده کرده و منتشر نموده اید ، جای تقدیر و تشکر دارد....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین