کد خبر: ۳۹۸۳۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹

هر توریست در ایران چقدر خرج می‌کند؟

معاون گردشگری کشور از ورود ۱۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران در سه سال گذشته خبر داد و گفت: گردشگران خارجی که در سه‌ونیم سال گذشته به ایران سفر کردند، هر یک ۱۵۰۰ دلار هزینه‌کرد داشتند که درآمدی برابر با ۲۴ میلیارد دلار عاید کشورمان شده است.
آفتاب‌‌نیوز : معاون گردشگری کشور از ورود ۱۶ میلیون گردشگر خارجی به ایران در سه سال گذشته خبر داد و گفت: گردشگران خارجی که در سه‌ونیم سال گذشته به ایران سفر کردند، هر یک ۱۵۰۰ دلار هزینه‌کرد داشتند که درآمدی برابر با ۲۴ میلیارد دلار عاید کشورمان شده است.

به گزارش تسنیم مرتضی رحمانی موحد در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که با حضور رئیس جمهور در سالن همای‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار داشت: در سه سال گذشته بیش از 16 میلیون گردشگر خارجی به ایران سفر کردند و نیم میلیارد ایرانی در داخل کشور به سفر پرداختند.

وی افزود: گردشگران خارجی که در سه‌ونیم سال گذشته به ایران سفر کردند، هر یک 1500 دلار هزینه‌کرد داشتند که درآمدی برابر با 24 میلیارد دلار عاید کشورمان شده است.

معاون گردشگریِ سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری جزو معدود صنایعی بود که اثرات مثبت برجام را به نمایش گذاشت. ما امیدواریم این صنعت، سیر صعودی خود را برای سال‌های آتی حفظ کند.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای ایجاد و گسترش زیرساخت‌های این صنعت، از مشارکت بخش خصوصی، راهنمایان، جوامع محلی، کودکانی که بلدِ محلی هستند، وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها در توسعه گردشگری تقدیر کرد و گفت: تحقق شعار گردشگری امسال، "گردشگری برای همه و همه برای گردشگری" آمال همه ما است.

به گزارش تسنیم، در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری که امروز 5 مهر ماه در سالن همایش‌های صدا و سیما با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهور، مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، چند تن از وزرا و معاونین رئیس جمهور، اساتید و صاحبنظران صنعت گردشگری، از فعالان این صنعت تجلیل شد.

در این مراسم فعالان صنعت گردشگری لوح تقدیر و تندیس خود را از رئیس جمهور دریافت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
0
0
بشنو ولی باور آن سخت است. امثال بنده به شهرهای مختلف و مکانهای دیدنی در غرب کشور مسافرت داشتم به ندرت گردشگر خارجی دیده می شد. 16 میلیون برای سه سال عدد کمی نیست . در حالی که تعداد زیادی گردشگر که از کشورهای عربی بشدت کاهش یافته بخصوص شیعه های عربستان که قطع شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین