کد خبر: ۳۹۸۵۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰

کشف سکه‌های روم باستان در قلعه ژاپنی+تصاویر

هیروکی میاگی باستان‌شناس ژاپنی مجموعه‌ای از سکه‌های دوران روم باستان و عثمانی را از خرابه‌های یک قلعه قدیمی ویران شده در اوکیناوا ژاپن کشف کرده است. او در ابتدا فکر می‌کرد این یک فریب است و سکه‌های تقلبی هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس فرهنگی- میاگی که در دانشگاه بین‌المللی اوکیناوا کار می‌کند به سی ان ان می‌گوید: «نمی توانستم باور کنم که سکه‌هایی از دوران امپراتوری روم در قلعه کاستورن یافت شده‌اند».

به گزارش آفتاب‌‌نیوز؛ او می‌گوید: «فکر می‌کردم سکه‌ها نسخه‌های تقلبی‌ای هستند که توسط گردشگران آنجا ریخته شده‌اند».

سی ان ان در ادامه اشاره می‌کند که از سال ۲۰۱۳ میلادی تیمی از باستان‌شناسان از انجمن محلی اوکیناوا ژاپن مشغول حفاری در آن منطقه هستند که یکی از آثار ثبت‌شده به عنوان میراث جهانی یونسکو قلمداد می‌شود. 

کشف سکه‌های عثمانی و روم باستان در قلعه ژاپنی+تصاویر

سی ان ان اشاره می‌کند که ماساکی یوکو یکی از سخنگوی محلی در اوکیناوا می‌گوید که فکر نمی‌کند ارتباط مستقیمی بین امپراتوری روم و قلعه کاستورن وجود داشته باشد اما کشف اخیر تاییدی بر این موضوع است که آن منطقه در روابط تجاری با کشورهای آسیایی مختلف بوده است. 

یوکو باور دارد که سکه‌ها پس از عبور از مسیرهای مختلف تجارتی از غرب آسیا به ژاپن رسیده‌اند. از جمله اثار کشف‌شده دیگر در این سایت تحقیقاتی حفاری می‌توان به سرامیک ژاپنی و اشیای استفاده‌شده توسط ساکنان قلعه و همچنین سکه‌های چینی اشاره کرد که قدمت‌شان دست‌کم به ۶۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

کشف سکه‌های عثمانی و روم باستان در قلعه ژاپنی+تصاویر

کشف سکه‌های عثمانی و روم باستان در قلعه ژاپنی+تصاویر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین