کد خبر: ۳۹۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
در حاشیه اجلاس مجمع بین المللی انرژی در الجزایر

زنگنه: سهم 13درصدی خود را در اوپک می خواهیم

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس مجمع بین المللی انرژی در الجزیره اعلام کرد: ایران قصد دارد سهم ١٣ درصدی خود از مجموع تولید نفت اوپک در دوران پیش از تحریم را دوباره به دست بیاورد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش وزارت نفت از شبکه آمریکایی «بلومبرگ»، بیژن زنگنه در حاشیه اجلاس مجمع بین المللی انرژی در الجزایر تاکید کرد «ایران تولید نفت خود را در سطح کنونی تثبیت نمی‏ کند و قصد دارد تولید روزانه نفت خود را به چهار میلیون بشکه برساند».
با توجه به رسیدن مجموع تولید نفت اعضای اوپک به ٣٣ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در ماه اوت (مرداد-شهریور) امسال، ایران باید چهار میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه نفت تولید کند تا بتواند به سهم ١٣ درصدی خود بازگردد.
وی اعلام کرد در حاشیه این اجلاس با نمایندگان دیگر اعضای اوپک گفت‎و‎گو می‎کند و ممکن است در نشست رسمی این سازمان در سی ام نوامبر (دهم آذر)، توافقی رسمی درباره عرضه نفت به دست آید.

زنگنه اضافه کرد: برنامه ما این نیست که در این ٢ روز به توافق برسیم؛ ما برای مشارکت در مجمع بین المللی انرژی و همچنین برای شرکت در نشست غیررسمی اوپک که فقط برای تبادل دیدگاه است و نه بیشتر، به اینجا آمدیم.
وزیر نفت ایران پیش از این با تاکید بر لزوم بازگشت نظام سهمیه‎بندی اوپک گفته بود: این سازمان باید برای تثبیت درآمدهای نفتی اعضای خود، تدابیری اتخاذ کند.
به گزارش ایرنا، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران امروز (سه شنبه) در مرکز همایش های بین المللی الجزیره و در نخستین نشست تخصصی مجمع بین المللی انرژی (IEF) تاکید کرد «نفت یک اسلحه نیست و نباید از آن برای آسیب رساندن به رقبا و تحقق اهداف سیاسی استفاده کرد».
وی افزود: برخی از نفت به عنوان یک سلاح استفاده کرده اند تا برای دیگر تولیدکنندگان، ناآرامی های اجتماعی و سیاسی و مشقت اقتصادی ایجاد کنند.

پانزدهمین نشست مجمع بین‎المللی انرژی از پنجم مهرماه در الجزایر آغاز شد و تا هفتم مهرماه ادامه دارد. قرار است در حاشیه این نشست اعضای اوپک گردهم جمع شوند تا طرح فریز نفتی (تثبیت تولید نفت) را بررسی کنند.
در صورت موافقت تولیدکنندگان نفت، قرار است با هدف ایجاد ثبات در بازار و جلوگیری از عرضه نفت مازاد، میزان تولید در سال 2016 و نیمه نخست سال 2017 ثابت باقی بماند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین