کد خبر: ۳۹۸۷۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
با انتشار مقاله ای در فارین پالسی

خشم یک مخالف‌برجام از اوباما و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران

«در طول مذاکرات هسته‌ای دولت ایران هر ماه به حدود ۷۰۰ میلیون دلار و در مجموع ۱۱.۹ میلیارد دلار در فاصله ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی و ژوئیه ۲۰۱۵ میلادی دسترسی پیدا کرده است. اما چه سازوکاری وجود دارد که مشخص شود ایران واقعا از این پول ها در چه راستایی استفاده کرده است؟»
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین‌الملل- «مارک دوبوویتز» تحلیلگر امریکایی و مدیر اجرایی بنیاد ‌«دفاع از دموکراسی» یکی از نهادهای نئومحافظه کار امریکایی خشم یک مخالف‌برجام از اوباما و آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایرانکه مخالف برجام بوده است با انتشار مقاله‌ای در نشریه «فارین پالسی» علیه پول‌های آزاد شده ایران از سوی امریکا می‌نویسد: «کاخ سفید آگاهانه‌ها میلیارد‌ها دلار پول را به ایران تحویل داده است؛ پول‌هایی که مستقیما به حزب الله لبنان می‌رسند و برای جنگ بعدی علیه اسرائیل هزینه می‌شوند. این موضوع می‌تواند سوخت لازم برای اسرائیل ستیزی را در منطقه فراهم کند. با این حال، اوباما و جان کری دقیقا آن کاری را انجام دادند که باید انجام می‌دادند آنان به طور مستقیم تامین مالی ایران را در دستور کار قرار دادند. در طول مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق با ایران دولت اوباما نگرانی کنگره را نادیده گرفت و بسیاری از تحریم‌های وضع شده علیه ایران را رد کرد.»

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی در ادامه افزود: «جان برنان رییس سازمان سیا نیز اشاره کرد که ایران از این پول برای زیر ساخت‌های خود استفاده کرده است. واقعیت اما آن است که ایران از زمان توافق هسته‌ای به این‌سو سیاست خاورمیانه‌ای‌اش را تهاجمی‌تر از قبل کرده است. ایران برای هزینه در منطقه نیازمند پول است. دولت ایران پس از لغو تحریم‌ها به شدت نیازمند پول نقد و دسترسی به ارز است». 

او در ادامه با اشاره به میزان پول تحویل داده شده از سوی امریکا به ایران می‌نویسد: «در طول مذاکرات هسته‌ای دولت ایران هر ماه به حدود ۷۰۰ میلیون دلار و در مجموع ۱۱.۹ میلیارد دلار در فاصله ژانویه سال ۲۰۱۴ میلادی و ژوئیه ۲۰۱۵ میلادی دسترسی پیدا کرده است. اما چه سازوکاری وجود دارد که مشخص شود ایران واقعا از این پول ها در چه راستایی استفاده کرده است؟»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
0
2
سلام

مورچه چیه که کله پاچه اش باشه

چشم حسود کور
حسود نیا سود
انشاا...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین