کد خبر: ۳۹۹۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

داورزنی: رفتن لوزانو از ایران قطعی نیست/ به درخواست مهدوی احترام می‌گذاریم

رییس فدراسیون والیبال با اشاره به خداحافظی مهدی مهدوی گفت با توجه به اصرار و شرایط این بازیکن، با این موضوع مشکلی نخواهد داشت اما کادرفنی درباره خداحافظی بازیکنان تیم ملی تصمیم می‌گیرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، محمدرضا داورزنی در مورد خداحافظی مهدی مهدوی از تیم ملی والیبال در جمع خبرنگاران گفت: به خود اقای مهدوی هم گفتم که با خداحافطی بچه ها تا زمانی که به عنوان یک سرباز می‌توانند به تیم ملی خدمت بکنند اعتقاد ندارم، ولی خود او دوست داشت الان که در اوج قرار دارد از تیم ملی خداحافظی کند. ولی من معتقدم که یک نفر تا زمانی که می تواند حتی به اندازه یک امتیاز به تیم ملی در مسابقات المپیک و قهرمانی جهان کمک کند در اختیار تیم ملی باشد. البته به نظر او احترام می گذاریم. با عنایت به اینکه بازیکن مثل مهدوی سال ها وقت خود را در اردوهای مختلف وقف والیبال کشور کرده بود و دور از خانواده و دور از مسئولیت پدرانه خود بود و اینها  به مسائل درونی بچه ها آسیب می رساند و ما نیز با درخواست بازیکنی مثل مهدوی احترام می گذاریم.

او در ادامه گفت: من از این فرصت استفاده می کنم و تشکر می کنم از تمامی زحماتی که امثال مهدوی و خود مهدوی برای والیبال و تیم ملی والیبال در این سال ها کشیده‌اند و باعث افتخار برای کشور شدند. من این موضوع را به سایر بازیکنان هم گفته‌ام که تیم ملی محلی است برای اینکه ما برای کشور و برای مردم افتخار بیافرینیم. طبیعتا ایثارگری که در دوران دفاع مقدس صورت گرفت تا پای جان برای عزت کشور جنگیدند. بچه‌های بسیار خوبی که شهید شدند برماست که تا زمانی که می توانیم و توان داریم برای عزت کشور بایستیم و بجنگیم و افتخار افرینی کنیم. طبیعتا اینکه ما بگوییم خسته شده ایم خداحافظ و یا نمی توانیم ادامه دهیم توقع مردم و جامعه از والیبالیست ها و سایر رشته های ورزشی این است که تا زمانی که می توانند برای کشور مفید باشند افتخار بیافرینند و زمانی که احساس کرد که جوان‌ترها هستند و می توانند این نقش را ایفا کنند طبیعی است که جای خود را به دیگری بدهند اما اکنون در شرایط فعلی من اعتقاد دارم با عنایت به اینکه در المپیک و در مسابقات جهانی بهترین ها و شایسته ترین های تیم ملی هستند تا زمانی که می توانند در خدمت تیم ملی باشند باقی بمانند و این تشخیص را کادر فنی می دهد و کادر فنی هرموقع تشخص دهد که بازیکنان بهتری وجود دارند این کار را خواهد کرد.

داورزنی در مورد آقای بهبودی گفت: آقای بهبودی با  توجه به شرایط به المپیک بعدی نمی رسید اما بازیکنان دیگری که اکنون در کنار تیم ملی داریم باید در خدمت تیم ملی باشند و با صلاحدید کادر فنی تصمیم به این کار بگیرند.

او درمورد قرارداد با لوزانو سرمربی تیم ملی نیز گفت: نبودن لوزانو در کشور قطعی نیست، ولی این موضوع را بررسی و آسیب شناسی می‌کنیم. با وجودی که باید قرارداد چهارساله با سرمربی بسته شود می خواهیم با فرصت و دقت بیشتری این قرارداد را چه با اقای لوزانو و چه با مربی دیگر و با دیدی بازتر و حساب شده‌تر بررسی کنیم تا بتوانیم تصمیم درستی بگیریم.

رئیس فدراسیون والیبال در مورد مایدا گفت: با نسل جوان که استعدادیابی شده‌اند کار خود را ادامه خواهند داد البته ما از این فرصت استفاده کردیم که از ایشان برای حضور در تیم ملی بزرگسالان به باشگاه های اسیا برود ولی فلسفه وجودی ایشان در کشور نقش سازندگی بود تا بتوانند بر روی نونهالان کار بکنند تا بتوانند به اینده والیبال کشور کمک کنند.

او همچنین در مورد رضایت خود از بازیکنان و ایجاد غرور در بین بازیکنان تیم ملی، گفت: افتخاراتی که تا حالا به دست آمده و لبخند و علاقه ای که در بین مردم به والیبال به وجود آمده را همین بازیکنان به وجود آورده اند. الان به گونه ای شده است که در جام کنفدراسیون ها شرکت می کنیم قهرمان می شویم ولی مردم جدی نمی گیرند و حتی شبکه های تلویزیون نیز می گویند این برد طبیعی است و والیبالیست ها باید همه تیم ها را ببرند. والیبال آنقدر زحمت کشیده است که مردم اکنون توقع دارند با برزیل نیز بازی می‌کند بازی را ببرد.

 وی ادامه داد: طبیعتا شرایط مان نسبت به 5 سال قبل خیلی متفاوت است. مثلا ما اگر با برزیل 5 سال قبل بازی می کردیم و گیم را 25 بر 21 می باختیم، همه می‌گفتند خوب کار می‌شود اما توقعات برد اکنون را همین بچه ها ایجاد کرده‌اند. بازیکنانی که از جان مایه می گذارند و عملکرد بسیار خوبی دارند و این علاقه مندی را در بین مردم ایجاد کرده و این انتظار به وجود آمده است. پس باید مقداری منطقی تر به موضوع نگاه کرد. البته نمی خواهم بگویم به عنوان فدراسیون در کار خود نقصی نداریم. طبیعتا نقص وجود دارد اما باید این را پذیرفت که بازیکنان ما این افتخارات را برای کشور آفریده اند و از جان و دل مایه می گذارند و این قول را به مردم عزیز می دهم که مطمئن باشند برای المپیک بعدی و مسابقه های آتی، قطعا انتظاراتی که مردم دارند همین بچه ها برآورده خواهند کرد. البته منظور من همین 12 نفر نیست. بازیکنانی که اکنون در تیم امید، جوانان ما هستند نیز در المپیک ها و مسابقه های جهانی بعد، در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت و این اتفاقات که تاکنون در والیبال افتاده است، تکرار نخواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین