کد خبر: ۳۹۹۰۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

انتقاد امام جمعه قم از برگزاری کنسرت در این شهر و آزرده شدن مراجع تقلید

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری کنسرت در قم گفت: در چنین شهری هر گناهی که این حرمت آن‌ را بشکند از دید ملت شریف قم و ملت محکوم مطرود است، در این اتفاق مراجع عظام تقلید آزرده شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه که در مصلی قدس استان قم برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عاشورای حسینی اظهار داشت: ما همه عاشقان عاشورا و پیروان مکتب سیدالشهدا(ع) هستیم، عاشورا گوهر نابی است که فقط برای عصر خود نبود بلکه فراتر از همه نسل‌ها و عصرها بود.

امام‌جمعه قم عاشورا را مظهر اخلاص و فداکاری برشمرد و عنوان کرد: عاشورا ذخیره الهی است و در گردونه تاریخ محو نشد و نمی‌شود، امروز با نگاهی به قرن‌های پیشین عاشورا بیش‌ازپیش نورافشانی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز حماسه کربلا برافراشته‌تر و خاطره آن در ذهن بشریت زنده‌تر است گفت: عاشورا مجموع درس‌های بزرگ اسلام و جلوه همه حقایق دین است، عاشورا پشتوانه اسلام و انقلاب اسلامی است.

رییس جامعه‌المصطفی با تاکید براینکه در برهه کنونی هنوز هم عاشورا نقش‌آفرینی می‌کند بیان کرد: در آستانه این ماه باید عاشورا را هم شناخت و هم بزرگداشت و نهایت عاطفه را به آن در قالب هیئت‌ها و عزاداری‌ها تقدیم کنیم.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه باید معرفت به عاشورا را در قالب هیئت‌ها و عزاداری‌ها افزون کرد اظهار داشت: همه باید حقیقت این گوهر ناب به جامعه عرضه کنند، این واقعه عظیم باید حتی در جهان تجلی کند.

به گفته امام‌جمعه قم، در عزاداری‌های عاشورا راست‌گویی و انعکاس درست حوادث عاشورا، اخلاص و صدق، دوری از خرافات و عوامل وهن مذهبی و انتقال پیام‌های عاشورا در هیئت‌های عزاداری باید موردتوجه باشد.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه اتصال دین و امتزاج دین از مهم‌ترین پیام‌های عاشورا است افزود: در عاشورا حماسه و مقاومت نهفته است، نباید عزاداری‌هایی برگزار شود که روح آن از حماسه سیاسی عاشورا بی‌خبر است.

رییس جامعه المصطفی خاطرنشان کرد: در نگاه اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی نگاه سیاسی عاشورا را حذف می‌کنند مگر می‌شود حماسه سیاسی عاشورا را نادیده گرفت؟

وی ادامه داد: در حوادث بحرین، یمن و سوریه در برابر اسرائیل، غداران خون‌خوار تاریخ و استکبار بدعهد و بدقول اطمینان می‌دهیم که ایران در مسیر عاشورا می‌ماند و پرچم مقاومت عاشورا و انقلاب اسلامی را در ایران و عالم در اهتزاز خواهد بود و فریاد ما "هیهات مناالذله" است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه در ایام عاشورا با امربه‌معروف و نهی از منکر گره‌خورده است گفت: این موضوع روح عاشورا بود و حقیقت عاشورا در شعار امربه‌معروف و نهی از منکر خلاصه می‌شود، این فریضه یک وظیفه همگانی است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر در برابر همه مفاسد باید با ضوابط خود باشد تصریح کرد: همه باید برای اجرای این فریضه بزرگ قیام کنند، مبارزه با مفاسد، خطرها و انحراف‌ها مطابق ضوابط اهمیت دارد.

رییس جامعه المصطفی با اشاره به برگزاری کنسرت در قم اظهار داشت: همه ایران مهم است اما قم پایگاه انقلاب و جایگاه آشیانه خاندان پیامبر(ص) باید گرامی نگه‌داشته شود، قم باید الگوی شهر پاک، معنوی، عفاف و حجاب و برای همه ایران و جهان نمادی از یک شهر اسلامی باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید در شهر اسلامی نشاط و شادابی و توجه به نیازهای جوانان رعایت شود عنوان کرد: در چنین شهری هر گناهی که این حرمت را بشکند از دید ملت شریف قم و ملت محکوم مطرود است، در این اتفاق مراجع عظام تقلید آزرده شده‌اند، تأکید ما بر این است که باید به ارزش‌ها احترام گذاشته شود و نصایح علما و بزرگان دینی پشتوانه همه است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه مسئولان گفتند که پیگیری‌های لازم برای جبران این اقدام صورت گرفته است گفت: ارزش‌های متعالی اسلام و حرمت موازین اسلام باید موردتوجه باشد و نباید از آن‌ها کوتاه بیاییم، از کسانی که اعلام همراهی می‌کنند تشکر می‌کنیم.

امام جمعه قم با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی عنوان کرد: نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور نقش برجسته‌ای دارد و بیش از 50 مأموریت مهم بر عهده این نیروهای خدوم است از همین رو باید سلامت و صلابت، اخلاق نیکوی نیروی انتظامی، دانش فنی، ارتباط با مردم و آمادگی و اقتدار در سر لوحه اقدامات آن باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
گریه ثوابست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین