کد خبر: ۳۹۹۱۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۶

مستند 76 دقیقه و 15 ثانیه با کیارستمی در ایران به نمایش گذاشته می شود

تهران- ایرنا- کارگردان فیلم 76 دقیقه و 15 ثانیه با عباس کیارستمی گفت: این فیلم مستند بعد از نمایش در جشنواره های مختلف در ایران به نمایش عمومی گذاشته می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سیف الله صمدیان سازنده فیلم 76 دقیقه و 15 ثانیه با کیارستمی شامگاه جمعه در آیین رونمایی از این فیلم اظهارداشت: بعد از درگذشت کیارستمی در تیرماه گذشته احمد پسر او از من خواست با توجه به مراسم بزرگداشتی که جشنواره بین المللی فیلم ونیز در نظر دارد فیلمی از آن شادروان بسازم.
وی افزود: براساس درخواست احمد کیارستمی و تماس رییس جشنواره فیلم ونیز برای ساخت چنین فیلمی و همچنین دوستی قدیمی با کیارستمی در عمل انجام شده حسی عاطفی قرار گرفتم و بر اساس فیلم هایی که در سفرها با کیارستمی گرفته بودم؛ طی حدود یک ماه این فیلم را ساختم.
این سینماگر، فیلمساز و عکاس یادآور شد: این فیلم با حسی توام با دوستی، فیلمسازی و عکاسی تدوین شد و اولین بار در جشنواره فیلم ونیز و به مناسبت گرامیداشت یاد کیارستمی در این جشنواره اوایل شهریور ماه به نمایش در آمد.
صمدیان تصریح کرد: انرژی کیارستمی باعث شد فیلم به شکل دایره وار و خوبی به سرانجام برسد.
در آیین رونمایی از فیلم 76 دقیقه و 15 ثانیه،پرتره ای در مورد عباس کیارستمی که در موزه سینما برگزار شد شماری از کارگردانان و دوستان کیارستمی از جمله مسعود کیمیایی و علیرضا رئیسیان و همچنین منتقدهایی مانند جواد طوسی و علاقمندان به آثار وی حضور داشتند.
به گفته صمدیان موضوع این فیلم که به سال ها و روزهای زندگی کیارستمی اشاره دارد بعد از نمایش در جشنواره های مختلف در ایران به نمایش عمومی گذاشته می شود.
عبّاس کیارستمی کارگردان، فیلمنامه نویس، تدوین گر، عکاس، تهیه کننده، گرافیست و کارگردان هنری بین المللی، شاعر و نقاش ایرانی بود؛ وی در سینمای بعد از انقلاب پایه گذار سینمایی شد که تا به حال فیلمسازان زیادی پیرو این نوع سینما، فیلم ساخته و مطرح شده اند. 
عباس کیارستمی با فیلم طعم گیلاس در سال 1997 جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن را هم از آن خود کرده است. 
منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین